PDA

View Full Version : zijn ze gek geworden....het zijn maar onderdelen



jan jansen
27 september 2009, 08:09
http://www.gbase.com/stores/gear/gearlist.aspx?gs=y&sf0=2&sd0=1&tf=1&ti0=35


De meeste aanbieders hier zijn met hun kop door de WC heen gespoeld...:blast:Belachelijk die prijzen voor ouwe troep....:mad::mad:

jj

budje
27 september 2009, 08:14
troep... Totdat er een steenrijke investeerder een originele pickup zoekt voor een 1954 strat om zijn investering zeker te stellen.

spirit
27 september 2009, 08:47
http://www.gbase.com/stores/gear/gearlist.aspx?gs=y&sf0=2&sd0=1&tf=1&ti0=35


De meeste aanbieders hier zijn met hun kop door de WC heen gespoeld...:blast:Belachelijk die prijzen voor ouwe troep....:mad::mad:

jj

Je zal het maar net nodig hebben om je vintage gitaar compleet te maken.

Het is toch logisch, dat wanneer een oude Gibson of Fender oid 30.000,-euro kost, de onderdelen na van hand zijn.

Midwolda
27 september 2009, 08:48
Je kunt zelf ook een fifties Strat kopen voor een duizendje of 30 en 'm dan in onderdelen verkopen.
Of je kunt er een signaal in zien dat geld niets meer waard is en dat de hyper-inflatie is begonnen.
Anyways, 't is gewoon handel, vraag en aanbod. Je mòet het niet kopen, je màg.

Yoshida
27 september 2009, 09:08
Als dat waar voor z'n geld wil bieden, dan mag het resultaat wel klinken als een engelenkoor dat de wederopstanding van Jezus aankondigt. Het is als wat ik tegen een verzamelaar zei van extreem zeldzame wijn en whisky: je moet het niet verzamelen maar drinken!

Haaspaas
27 september 2009, 11:02
Een pickguard voor tienduizend dollar :???:

En dan die catalogus voor vijftienhonderd....

Rinze
27 september 2009, 11:42
Iedereen moet het zelf weten maar ik vind het decadent. Als je niks beters weet te doen met je geld heb je imo veel te veel.

KoenB
27 september 2009, 11:46
Tering dit gaat nergens over. Je moet wel echt heel erg vintage-freak zijn om 10.000 bucks voor een slagplaat te leggen. Of 1500 voor een catalogus, dat is is mijn ogen echt zielig

Puerco
27 september 2009, 11:53
Ik vind het schandelijk dat zulke oude gitaren uit elkaar gesloopt worden omdat ook hier de losse onderdelen meer opbrengen dan de complete gitaar.

Rinze
27 september 2009, 13:06
Verzamelaars verpesten de markt voor iedereen. Triest dat er daardoor op een hoop gitaren niet gespeeld wordt omdat ze of in een Japanse kluis liggen of uit elkaar gehaald worden om er zoveel mogelijk aan te verdienen.

Gothra
27 september 2009, 14:17
Een neck of pickup snap ik nog wel, maar een pickguard? van 4000 dollar :???: daar zit amper techniek in!

budje
27 september 2009, 14:20
Maar het is, voor de juiste verzamelaar, geheel period correct, en als iemand met veel centjes iets nodig heeft, zal 'ie het kopen ook

Hedge
27 september 2009, 14:44
Even doorklikken op de bovenste verkoper Ganzler en dan de '59 LP aanklikken. Dat is pas echt schrikken.

barno
27 september 2009, 14:58
Jesus Mary Joseph, it's Christmas
de man heeft wel humor
maar 349.000 Euro voor een LP ... nèt boven mijn budget

Bram+
27 september 2009, 15:02
Een neck of pickup snap ik nog wel, maar een pickguard? van 4000 dollar :???: daar zit amper techniek in!

Maar een TOOOONE jongen, ongelofelijk. UREN sustain, growl van een Tele, twang van een Strat, zo STRAK als een heterofiele bilnaad op roze maandag en mooi belletjes laag.

oigun
27 september 2009, 15:29
Had m'n vader vroeger maar een paar van die dingen op zolder gegooit...

Kakihara
27 september 2009, 15:37
Ik geloof dat het allemaal van één of andere zolder komt... Zelden zulk oud materiaal in zulke goed staat gezien. Misschien maar eens tijd om een zolder- en kelderopruimingsfirmaatje op te richten ?

Kakihara
27 september 2009, 15:47
Jesus Mary Joseph, it's Christmas
de man heeft wel humor
maar 349.000 Euro voor een LP ... nèt boven mijn budget

Dit iets voor jou dan (http://www.gbase.com/gear/gibson-les-paul-1958-ice-tea#) ? Toch al zo'n $124.000 minder :D Alleen een beetje schade aan de kop. Ik geloof van een beetje ruw in de koffer te leggen, want voor de rest ziet-ie er behoorlijk nieuw uit.

barno
27 september 2009, 15:51
Dit iets voor jou dan (http://www.gbase.com/gear/gibson-les-paul-1958-ice-tea#) ? Toch al zo'n €124.000 minder :D Alleen een beetje schade aan de kop. Ik geloof van een beetje ruw in de koffer te leggen, want voor de rest ziet-ie er behoorlijk nieuw uit.

thx voor de link. koopje!! I'm on my way

stijnkenens
27 september 2009, 15:54
Ze mogen het allemaal houden, buiten het prijskaartje en de leeftijd (so what ?) is daar niets speciaals aan.

Allemaal zotten bijeen die dat er voor over hebben.

Geef mij maar een mooi uitgerust ateliertje ipv een lespaul uit '58.
Dan bouw ik er zelf een die er net zo uitziet, en waar je tenminste nog mee op podium durft.

s.

oigun
27 september 2009, 16:20
Iemand nog schroeven (http://cgi.ebay.com/1957-fender-stratocaster-telecaster-neck-plate-screws_W0QQitemZ280275272040QQcmdZViewItemQQptZGui tar_Accessories?hash=item4141b54168&_trksid=p4634.c0.m14.l1262) nodig?
De verzendkosten vallen mee gelukkig..

Rinze
27 september 2009, 16:26
Ik vraag me ook af hoe ze gaan bewijzen dat die slagplaat echt van de gitaar af komt die vermeld staat. Slagplaten en een heleboel van die andere onderdelen die ze proberen te verkopen hebben geen serienummers of wat dan ook.

EDIT: het zakje bij die schroeven van hierboven is alvast niet origineel :seriousf:

jan jansen
27 september 2009, 16:58
Iemand nog schroeven (http://cgi.ebay.com/1957-fender-stratocaster-telecaster-neck-plate-screws_W0QQitemZ280275272040QQcmdZViewItemQQptZGui tar_Accessories?hash=item4141b54168&_trksid=p4634.c0.m14.l1262) nodig?
De verzendkosten vallen mee gelukkig..

Normaal pleur je zulke oude schroeven in de schrootbak....nu zou je aanbieder met zn kop tegen de muur rammen en hem eens wakker schudden...:seriousf::seriousf::seriousf:

Hedge
27 september 2009, 17:35
Iemand nog schroeven (http://cgi.ebay.com/1957-fender-stratocaster-telecaster-neck-plate-screws_W0QQitemZ280275272040QQcmdZViewItemQQptZGui tar_Accessories?hash=item4141b54168&_trksid=p4634.c0.m14.l1262) nodig?
De verzendkosten vallen mee gelukkig..

GertGert zocht toch schroeven??

gertgert
27 september 2009, 17:47
ja!
maar dan net even andere dan deze.
ik heb in m'n rommelbakje nog wat vintage fender-zooi.
tuners e.d., en wat oude gibson-knoppen. toch maar eens goed bekijken of
er niet toevallig een klein kapitaaltje ligt te verstoffen.

oigun
27 september 2009, 18:42
Gert, gewoon op ebay usa zetten...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon18.gifverzin een datum bv 1926 en kassa!

Hiro
28 september 2009, 10:38
ja je hoeft maar een randdebiel te hebben die die prijs ervoor geeft en je bent rijk.

Sommige kinderen proberen t met limonade, door er 5.000.000 euro voor een bekertje te vragen, als er 1tje al verkocht word ben je milionair :rockon:

Yoshida
28 september 2009, 10:42
OK hoe moeilijk is het om een vintage-stijl zelfbouwer kunstmatig te relicen?
Makkelijk verdienen zo ;)

beruk
28 september 2009, 10:47
tsja, belachelijk natuurlijk maar als ik de poen had kocht ik deze mooi wél!
Sjeezus :mmmm::mmmm:een 1955 lefty ES 175 met p-90 ($5500)
Belachelijk formaat foto natuurlijk, maar wanneer zie je nu zo'n gitaar
http://www.gbase.com/files/store_images/gear/2214858/p1_ujvzel3fe_so.jpg

Hiro
28 september 2009, 11:20
en deze heeft dan weer een nieuwe slagplaat, had ie dan nie ff kennen kijken naar een ouwe voor maar 9000 euries?

mesaman
30 september 2009, 09:21
iedereen weet toch dat je genaaid wil worden als je voor 700$ knoppen en pu kapjes koopt.niets is na te gaan over deze spullen.leg wat nieuw spul in de thee en/of gooi ze in een vieze schuur voor het raam lekker verstoffen en verkleuren en roep dat ze van een 1951 les paul komen,speciaal prototype en verkoop ze en kies een leuke ferrari uit en koop een waddeneiland.texel ofzo....oja...vind maar eens een gek die het koopt.dat is de kunst (net als bij schilderijen enzo.verkopen is de kunst)

Little Jay
30 september 2009, 10:08
Fucking hell, er sterven nog iedere dag mensen van de honger op deze planeet en blijkbaar zijn er idioten bereid 10.000 dollar voor een stukkie plastic te betalen omdat hun stukkie hout met staaldraad dat stukkie plastic nog mist..... hoe afgestompt moet je zijn om zoiets überhaupt te overwegen!?!

Crazy world......

(Dat gezegd hebbende: de 15 euro die ik net heb uitgegeven aan een slagplaat voor m'n Epiphone had ik ook naar Unicef kunnen gireren natuurlijk.... )

Yoshida
30 september 2009, 11:44
Fucking hell, er sterven nog iedere dag mensen van de honger op deze planeet en blijkbaar zijn er idioten bereid 10.000 dollar voor een stukkie plastic te betalen omdat hun stukkie hout met staaldraad dat stukkie plastic nog mist..... hoe afgestompt moet je zijn om zoiets überhaupt te overwegen!?!

Crazy world......

(Dat gezegd hebbende: de 15 euro die ik net heb uitgegeven aan een slagplaat voor m'n Epiphone had ik ook naar Unicef kunnen gireren natuurlijk.... )

pf, Nederland heeft zijn welvaart ook te danken aan slavenhandel, uitbuiting en kinderarbeid. En nu moeten wij betweterig doen over de normen en waarden van landen die het helaas iets minder goed getroffen hebben.
En hoe goed denk je dat de mensen het hebben die de mahonie voor onze gitaren leveren, en de mensen die er Epi's van bouwen? Niet dat het mij ene zak kan schelen, maar om ff on topic te blijven heb ik liever een gitaar die betaalbaar is dankzij goedkope uren dan dezelfde gitaar die ieder jaar nog weer hetzelfde bedrag meer waard lijkt te worden.

ekkybedmond
30 september 2009, 13:46
Ze mogen het allemaal houden, buiten het prijskaartje en de leeftijd (so what ?) is daar niets speciaals aan.

Allemaal zotten bijeen die dat er voor over hebben.

Geef mij maar een mooi uitgerust ateliertje ipv een lespaul uit '58.
Dan bouw ik er zelf een die er net zo uitziet, en waar je tenminste nog mee op podium durft.

s.

+1

De anno 2009 uit custom shops afkomstige gitaren (Fender, Gibson, Heritage...) zijn door de bank BETER dan de gemiddelde gitaren van 50-60 jaar oud.
Voorbeeld: de Greenie LP van Gary Moore: er was nauwelijks nog op te spelen (volgs Moore zelf) EN de verzekeringspremie voor het ding ging sky-high.
Klank was/is trouwens wel FANTASTISCH van dat ding.....

Rutger
1 oktober 2009, 09:54
Ik heb verzamelaars nooit gesnapt. Ze drijven de prijzen enorm op om het product vervolgens veilig achter glas te zetten.... Zowel de gebruiker als de verzamelaar hebben er dus 2x niks aan. Echt de ultieme uitwas van kapitalisme: hebben om het hebben, zonder enige vorm van realisme.

Instrumenten zijn ervoor om te bespelen!

Little Jay
1 oktober 2009, 09:59
Instrumenten zijn ervoor om te bespelen!

En zo is het!

mesaman
8 oktober 2009, 00:34
nouw....ik sta er liever stoer mee te kijken....en voor de geile dames natuurlijk....de muziek maak mij eingelijk helemaal niets uit.....als ik maar gratis bier kan drinken.....