PDA

View Full Version : @#$%#!! barré akkoorden



lucifer
3 april 2003, 20:41
Mijn gitaarleraar kwam gister met het idee aanzetten om mij 5 barré akkoorden aan te leren... Ik ben nu al 3 kwartier bezig om ze zonder fouten goed te pakken, en het is nog geen 1x gelukt... Ik krijg er ook een zere pols van, iemand tips??

Milton
3 april 2003, 20:53
door oefenen...:smile:

Negative K3 fan
3 april 2003, 20:56
3 kwartier... tss...

kom over 3 maanden nog maar eens terug.

veel mensen die al een paar jaar spelen hebben zelfs nog moeite met bepaalde barré grepen.

alhambra
3 april 2003, 20:58
Ik ken zelfs een gitarist (tja hij heb iets wat op een gitaar lijkt dus noem ik hem voor het gemak maar gitarist) die zelfs na jaren nog niet weet dat er meer dan een aan/uit knop op een versterker zit.

Ohzoso
3 april 2003, 21:02
oefen ze in hogere posities, 7,8 of 9 ofzo,en naderhand zakken tot naar de F(1e)
suc6

Arbz
3 april 2003, 23:17
tsjah :smile:

Begin eens met een losse barree, als dat al niet lukt kan je de rest ook wel vergeten. Rustig oefenen - het gaat puur om coordinatie niet om kracht. (Doordat je coordinatie wordt kan je wel meer kracht zetten, maar het wordt vaak omgedraaid).

Enne, 3 kwartier: wees niet bang, nieuwe kunstjes leren kost gewoon tijd :wink:

Mithrandir
4 april 2003, 09:08
Ach, ik ben al ruim 8 jaar bezig en ik heb nog moeite met barre akkoorden. Wees maar blij dat je les hebt, dan leer je het iig niet verkeerd (zoals ik :grin:)

Barret Wallace
4 april 2003, 11:47
AAAAARGH ik haat barré's krijg er altijd tyfusveel kramp van :evil:

Barret Wallace
4 april 2003, 11:48
Barré wallace :razz:

moretel
4 april 2003, 12:02
Ik ben de barre's weer aan het afleren sinds ik goed in de theorie van de akkoorden ben gedoken en pak uitsluitend nog de basis tonen.
Belangrijk is om de hand tussen de accoorden door goed te ontspannen en heel langzaam oefenen, als het langzaam niet goed gaat kun je ook niet verwachten dat het snel goed gaat.

Echoes
4 april 2003, 12:33
veel oefenen, na een tijdje als je ze kunt dromen en blind kunt pakken is het onwijs leuk dat je dat zomaar kan!

jeroenmoore
4 april 2003, 12:38
Alle begin is moeilijk, maar je moet NIET OPGEVEN HOOR, soms kan het heel vervelend als het niet lukt maar je moet jezelf er toe zetten. DE ENIGSTE MANIER OM GOED TE WORDEN IS DOOR STRUCTUREEL ELKE DAG 4 uur TE OEFENEN. IK HEB ER VEEL AAN GEHAD, IK BEN DUS IEMAND DIE ELK JAAR EEN ANDERE GITAAR MOET KOPEN OMDAT DEZE TOTAAL VERSLETEN ZIJN VAN HET SPELEN.

Barret Wallace
4 april 2003, 12:40
Wat voor gitaar heb je dan, ik oefen ook 4 uur per dag en ik doe al 2 jaar met men gitaar :smile: en als iets versleten is kan je het vervangen hoef je niet persé een nieuwe te gaan kopen.