PDA

View Full Version : Stukje post-rock



Taubenkneter
26 september 2009, 14:07
...van mijn nieuwe bandje. Zijn nog niet zo lang bezig en hebben besloten laatst maar eens wat opnames te maken in onze oefenruimte. Het is opgenomen met 2 overheads, dus achteraf was er niks meer te doen aan de kleine foutjes.

http://www.myspace.com/billyconnected

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

glennshred
2 oktober 2009, 03:02
Machtig goed, hier kan ik naar blijven luisteren.
Ik ben ook met zo'n dingen bezig op het moment maar gebruik dan weer
voor een deel synths in de plaats.

Hoe maak je dat gitaargeluid dat het zo mooi opkomt, ben ik nog altijd
niet volledig achter, denk wel dat het iets te maken heeft met een volume-
pedaal en reverb :crazyhappy:

harrie-beton
2 oktober 2009, 08:54
Ik denk haast met een e-bow of sustainer.

Jedeel
2 oktober 2009, 12:52
Ik denk haast met een e-bow of sustainer.
Volgens mij de ebow (je hoort geen aanslag en geen volume vermindering).

JvD.
7 oktober 2009, 20:02
klinkt erg goed. wijnig op aan te merken, enkel dan dat jullie een beetje klinken als een standaard post-rock bandje. wij zijn ook ooit met post-rock als uitgangspunt begonnen. later gingen we steeds meer afwijken. we moeten eens samen gaan spelen ergens.

Taubenkneter
12 oktober 2009, 17:55
klinkt erg goed. wijnig op aan te merken, enkel dan dat jullie een beetje klinken als een standaard post-rock bandje. wij zijn ook ooit met post-rock als uitgangspunt begonnen. later gingen we steeds meer afwijken. we moeten eens samen gaan spelen ergens.

Hou ik je aan :P! Ja is nog standaard post-rock, we zijn net een paar weken bezig dus "onze sound" is nog in ontwikkeling.

Opkomende gitaar geluid is idd een E-bow icm een volume pedaal.

Bedankt voor de positieve reacties

Sonno
12 oktober 2009, 19:35
Klinkt goed, mooie geluiden! Drums mogen wat strakker tijdens het "marcheer-roffeltje". Erg apart dat E-Bow geluid, erg uitnodigend!

Gr. Sonno

Taubenkneter
13 oktober 2009, 16:15
Klinkt goed, mooie geluiden! Drums mogen wat strakker tijdens het "marcheer-roffeltje". Erg apart dat E-Bow geluid, erg uitnodigend!

Gr. Sonno

Moet inderdaad nog een beetje gewerkt worden aan de strakheid van het nummer over het algemeen.

Er staat sinds vandaag een nieuwe opname op, ook niet met clicktrack opgenomen ofzo, maar gewoon om een indruk te geven van hoe het moet gaan klinken. Daar: BillyConnectedSiameseTwins (http://www.myspace.com/billyconnected)