PDA

View Full Version : Probleem fender protube twin



jurgend
26 september 2009, 13:49
Hallo vrienden;

Ik heb een probleempje met mijn fender protube twin. Gisteren heb ik terwijl hij in standby stond de switch verzet van 100W naar 25W en dan de amp aangelegd. Speelde perfect. toen ik hem uitdeed meende ik een kleine vonk te hebben gezien achtereraan links.
Deze morgen wilde ik hem aanleggen, in standby hoor ik het gezoem van een amp onder spanning (klinkt normaal) maar de eindlampen lichten niet op. als ik hem helemaal aanleg hoor komt er niets door van klank.

Misschien kan iemand me helpen? En wat zou het me kosten om te laten repareren?

Merci...

muziekschuur
26 september 2009, 14:44
Eerst even naar de lampen kijken. Daarna de zekeringen checken. Het kan goed zijn dat een van de lampen een metalige aanslag in de buis heeft. Dan istie waarschijnlijk naar de lampenhemel om daar zijn licht op te steken.

Dan dus lamp vervangen. Ook dan natuurlijk even de zekeringen checken.

Als je e.e.a. niet kan vinden even de manual downloaden van de fender website en even nalezen waar e.e.a. te vinden is.

cluseau
26 september 2009, 15:07
........toen ik hem uitdeed meende ik een kleine vonk te hebben gezien achtereraan links....

Lijkt simpel een zekering maar is nooit met zekerheid te zeggen. Dan nog is de vraag "waarom".....
Als je hulp zoekt is het handig ongeveer je lokatie te vermelden, maak je meer kans dar er op gereageerd wordt.

Frans

jurgend
26 september 2009, 17:32
Ik ben van Ieper (België).

Aan de zekeringen heb ik ook al gedacht, maar ze zien er niet doorgebrand uit.
Heb ze nog niet doorgemeten maar ze zien er niet zwart uit.

jurgend
1 oktober 2009, 13:14
Was idd een zekering. Er zaten 3 zekeringen aan de achterkant van de amp, die waren nog OK. Ik heb hem binnengebracht bij een technicus en die was er zeker van dat er nog een zekering ergens binnen in het chasis zou zitten.
De amp opengemaakt en idd, er was nog een 4de zekering (250V - 10A). Deze was doorgebrand.
Nieuwe zekering en de boel draait weer... .

jacky
1 oktober 2009, 19:15
10A hoop dat het een trage was ;-)

ben benieuwd wat er straks kapot gaat zon zware jongen gaat niet vanzelf

jurgend
2 oktober 2009, 09:00
Ik denk dat het was omdat ik de 25W switch heb gebruikt zonder de amp volledig af te leggen. Ik had dit nog nooit gedaan en ik heb nog nooit problemen gehad met die versterker. We zullen zien hé.