PDA

View Full Version : Shit, geluid valt weg...



JanPieter
3 april 2003, 19:59
Telkens als ik wil spelen op mijn versterker ( elektrisch en geen buis ) moet ik mijn volume knop continu bijstellen, anders komt er geen geluid uit. Als het eenmaal goed staat kan ik wel spelen, maar hij stoort ook veel tijdens het afstellen. Net of je op een ardiozneder aan het afstemmen ben. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

wietse
3 april 2003, 20:15
die potmeter effe goed inspuiten met contact spray zal wel vuil zijn door de jaren heen,is meestal het geval.
als het na een paar keer inspuiten niet beter wordt dan kan die potmeter weleens op zijn, dus een nieuwe in solderen.

JanPieter
4 april 2003, 00:05
bedankt. kzal eens kijken!

B.face
4 april 2003, 13:33
[quote]
Op 2003-04-03 19:59, schreef JanPieter:
Net of je op een ardiozneder aan het afstemmen ben.

Hééé > NIEUW stemapparaat op de markt ???

sash
4 april 2003, 17:21
Op 2003-04-03 19:59, schreef JanPieter:
( elektrisch en geen buis )


Zijn er ook versterkers met klankgat dan?

Electrical Storm
4 april 2003, 19:43
Ik heb het wel eens als ik de plug van m'n hoofdtelefoon eruit rop. Somehow denkt ie dan dat de plug er nog steeds voor de helft in zit (de sukkel! :smile: ). Maar ik draai hem dan gewoon even tot de helft/driekwart open (oren dicht!) en meestal is het dan over...

Nog even wat anders: Ik heb m'n Marshall-reisversterkertje van m'n bureau laten donderen en nu valt ook het geluid om de twee seconden even weg. Is de (blok)batterij gewoon beschadigd of is er echt een draadje of een soldeerverbinding los? Ga zo sowieso wel even kijken maar daar heb ik nu geen zin in... Misschien kennen mensen het probleem

Ic3gl0vE
5 april 2003, 00:40
mijn lamp viel van m'n fiets en toen waren de contactjes voor de batterij verbogen, misschien is dat ook het geval bij jouw marshalletje

Electrical Storm
5 april 2003, 12:01
Ja dat was ook al het geval, alleen ik heb nu gewoon een stukje karton achter de blokbatterij gepropt (+ en - zitten toch allebei aan de bovenkant), en nu maakt hij wel weer prima contact geloof ik. Anders moet ik ze toch maar even terugbuigen...

JanPieter
6 april 2003, 16:44
Op 2003-04-04 17:21, schreef sash:


Op 2003-04-03 19:59, schreef JanPieter:
( elektrisch en geen buis )


Zijn er ook versterkers met klankgat dan?

Tja kwas moe, Transistor versterker Tevreden zo?