PDA

View Full Version : ENGL 2x12 speakers?



Mr. Dynamite
25 september 2009, 20:24
Hey :)

Ik ben aan het kijken na een 2x12 cabinet, nou viel mijn oog op deze ENGL 2x12 slanted cab:
http://www.thomann.de/nl/engl_e212s.htm

Nou heb je 2 versies van dit cabinet, 1 met V60's en 1 met V30's erin.
Ik speel vooral hardrock/metal en vaak word hier V30 voor aangeraden.
Heeft iemand hier ervaring met die V60's? Klinken ze een beetje als de V30's of wat? :???:

En heeft iemand ervaring met die Slanted 2x12 anyway?

bij voorbaat dank. :ok:

Ivis
25 september 2009, 20:52
mijn ervaringen met v60's zijn niet bijster goed, ik had een 4X12ss met v60's, op het eerste gehoor wel okay,. maar als je de cab beter leert kennen en vooral als je hem 1 op 1 zet met een V30 cab zul je horen dat ze erg gescooped klinken, totaal geen mid, en een vervelend hoog wat je er niet uitgedraaid krijgt.
ik heb em weggedaan omdat het een slechte match was met me'n invader.
ik zou voor de v30's gaan.

Mr. Dynamite
25 september 2009, 23:00
Ah oke, dit heb ik wel meer gehoord ja :dontgeti:

Maar verder is het cabinet toch gewoon degelijk gebouwd? En wat is qua geluid het verschil tussen zo'n slanted en zo'n gewone 2x12? die slanted lijk mij een veel betere spreiding hebben. Maar hij is ook veel groter wat doet dit met het geluid? Ik zoek een stevige Low end punch om het zo maar eens te zeggen. ;)

Ivis
25 september 2009, 23:09
die v60 cabs zijn gewoon van spaanplaat(opengehaald en gekeken), die v30 pro's zijn echt een klasse beter op alle fronten, maar er zijn genoeg andere cabs met v30's die ook net zo goed zijn.
het verschil tussen een slaned en een rechte kast kan ik je niet echt vertellen, het is wel dat je met een rechte meer volume hebt, maar ik weet niet of je dik verschil in je geluid krijgt.

Geoffrey
26 september 2009, 09:02
Volgens mij ga je ze gewoon beter testen..

Thiez
26 september 2009, 11:51
mijn gitaarleraar had eerst ook de v60's en is overgestapt naar v30's. Hij zegt idd dat de tonen veel mooier afgerond zijn en dat ze ook veel degelijker gebouwd zijn.

Tho
26 september 2009, 12:00
Het ligt er behoorlijk aan in welke stemming je speelt. Ik heb een 4x12 V60 cab van ENGL. Toen ik nog in E speelde was het inderdaad weinig mid, maar nu ik in B speel is dat probleem volledig verholpen..

Ivis
26 september 2009, 12:29
Het ligt er behoorlijk aan in welke stemming je speelt. Ik heb een 4x12 V60 cab van ENGL. Toen ik nog in E speelde was het inderdaad weinig mid, maar nu ik in B speel is dat probleem volledig verholpen..

de toon "B" heeft meer mid wou je zeggen :seriousf:

Tho
26 september 2009, 12:32
de toon "B" heeft meer mid wou je zeggen :seriousf:

Als ik dat wou zeggen dan had ik dat wel gezegd, right?

Ivis
26 september 2009, 13:55
Als ik dat wou zeggen dan had ik dat wel gezegd, right?
:hippie:
mja,. ts kan elke 5 min op F5 rammen en wachten tot er iemand zegt dat V60 veel beter zijn zodat ie minder hoeft uit te geven, maar beter gaat ie met ze'n amp en ze'n gitaar onder de arm naar een winkel toe om het zelf even uit te vogelen.

deefke666
26 september 2009, 14:46
http://www.2dehands.be/engl-vs-212-celestion-v30-63546935.html?qq=engl

hier staat er eentje tweedehands met v30 speakers als je geintresseerd bent.
niet van mij hoor....

Mr. Dynamite
26 september 2009, 16:46
Nou ik denk dat het binnenkort maar is een testrondje gaat worden :)

Maar heeft er hier iemand wel ervaring met zo'n slanted cab? scheelt het veel in spreiding enzo? als je zo'n rechte hebt gaat het geluid wel heel veel vooruit lijkt me? :dontgeti:

Tho
26 september 2009, 20:38
:hippie:
mja,. ts kan elke 5 min op F5 rammen en wachten tot er iemand zegt dat V60 veel beter zijn zodat ie minder hoeft uit te geven, maar beter gaat ie met ze'n amp en ze'n gitaar onder de arm naar een winkel toe om het zelf even uit te vogelen.

Ja, dat is nogal logisch. Ik zeg alleen maar, dan een lage stemming, zoals B, de V60 veel beter laat klinken, omdat je een hoop hoog behoudt wat vrij snel weg gedrukt kan worden.

Braindead
26 september 2009, 21:49
Heet dat tegenwoordig: kijken na een cabinet? Hoe doe je dat? Dat je in een winkel komt waar ze net het cabinet hebben verkocht waar je eigenlijk naar wilde kijken?


Hey :)

Ik ben aan het kijken na een 2x12 cabinet, nou viel mijn oog op deze ENGL 2x12 slanted cab:
http://www.thomann.de/nl/engl_e212s.htm

Nou heb je 2 versies van dit cabinet, 1 met V60's en 1 met V30's erin.
Ik speel vooral hardrock/metal en vaak word hier V30 voor aangeraden.
Heeft iemand hier ervaring met die V60's? Klinken ze een beetje als de V30's of wat? :???:

En heeft iemand ervaring met die Slanted 2x12 anyway?

bij voorbaat dank. :ok:

Mr. Dynamite
27 september 2009, 11:46
Heet dat tegenwoordig: kijken na een cabinet? Hoe doe je dat? Dat je in een winkel komt waar ze net het cabinet hebben verkocht waar je eigenlijk naar wilde kijken?

Dude... :roll:

Duvel
29 september 2009, 16:12
De V60 cabinets van Engl zijn niet slecht, zeker niet op laag volume (slaapkamer). Eens je echter wat harder gaat blazen (optredens) vind ik ze persoonlijk nogal flubberig. De strakheid en definitie is dan weg. Dit heb ik zo ondervonden met 4x12 cabinets, dus niet de 2x12. Sinds enige tijd heb ik de 4x12 V30 verkocht en overgeschakeld naar een 2x12 V30 (maar niet slanted). Deze heb ik op een verhoog staan zodat ze meer op oorhoogte blazen en niet onder mij door (wat het probleem was met de 4x12). Dit geeft voor mij een zeer goed resultaat. Op de spreiding zou ik niet te erg rekenen echter.