PDA

View Full Version : Mic over fender hot rod deluxe.



Vadim
25 september 2009, 20:19
Ik had een klein vraagje en ga nu even losbranden.

Is het mogelijk om met een microfoon door je amp (in mijn geval Fender Hot Rod deluxe) te praten, zingen, etc?

Alvast bedankt!

Plant
25 september 2009, 21:33
Gaat niet werken / klinken.

1) Een microfoon geeft veel minder signaal af dan een gitaar. Je hebt dus nooit genoeg versterking. Nu zou je dit nog kunnen oplossen met een voorversterker, maarrrrr

2) Een gitaarversterker geeft een specifiek geluid voor een elektrische gitaar (simpel gezegd relatief veel midden- en weinig hoge frequenties), een stem klinkt hierdoor nergens naar.

Denk (overdreven) maar aan een telefoongeluid.

kenx
25 september 2009, 21:40
Gaat niet werken / klinken.

1) Een microfoon geeft veel minder signaal af dan een gitaar. Je hebt dus nooit genoeg versterking. Nu zou je dit nog kunnen oplossen met een voorversterker, maarrrrr

2) Een gitaarversterker geeft een specifiek geluid voor een elektrische gitaar (simpel gezegd relatief veel midden- en weinig hoge frequenties), een stem klinkt hierdoor nergens naar.

Denk (overdreven) maar aan een telefoongeluid.

Heb ik eens geprobeerd in m'n marshall valvestate, en 't lukte toch aardig hoor!

jacky
25 september 2009, 22:35
Grappige discussie

harmonica spelers doen dat dus al JAREN

microfoon zachter dan gitaar hmmmmmmm kan maar meestal anders om

Is dus absoluut mogelijk geen probleem

Keep on Harpin ;-)

Vadim
25 september 2009, 23:36
Oké bedankt.

peter_heijnen
26 september 2009, 11:14
Het kan idd best, maar kijk wel uit met volumepieken en veel laag.

Plant
26 september 2009, 12:09
Mss is het handig om te vermelden wat voor soort microfoon je wilt gebruiken. Een dynamische geeft mogelijk een sterker signaal af dan een condenser mic.

Die harp dingen (zijn dat die fiets-koplampen?) geven mogelijk veel meer signaal af. Maar ga je die voor zang gebruiken :???:
Bovendien hou je daar je harmonica stijf tegenaan en is de herrie uit zo'n instrument veel harder dan iemand die 'normaal' spreekt of zingt lijkt me (uitzonderingen daargelaten).

Als ik hier een gebufferd (alleen gebufferd i.v.m. de impedantie en niet versterkt) gitaar signaal rechtstreeks in een mengtafel steek en ik vergelijk dat met een microfoonsignaal, is het microfoonsignaal toch echt vele malen zachter.

Maar... probeer gerust uit en deel je ervaring, ik leer graag bij.