PDA

View Full Version : mesa boogie .caliber 50+ probleem



Gitaar4LifeDude
25 september 2009, 18:36
hallo gitaarnetters,

ik heb een probleempje met mijn bovenstaande amp.
Het ene moment is het precies het geluid dat ik wil, precies die santana achtige lead en dat heerlijke crunchende rhytm maar het volgende moment word de toon opeens heel dun en fizzy en kan de master volume opeens ook op 8 zonder hard te zijn :???:
ik heb de buizen zojuist vervangen want de oude buizen waren echt heel oud en hierbij viel me 1 ding op, de buizen zitten nogal losjes in de houders.
De buizen worden op hun plaats gehouden door 'n soort metalen lipjes maar die houden de buis eigenlijk helemaal niet vast en hoe veel ik ze ook bijbuig het helpt niets.
Is de amp kapot? zo ja dan kan ik even terug naar de winkel voor de garantie.
o ja, de buizen die er nu in zitten zijn nieuwe mesa boogie buizen en de ouden die erin zaten zijn beduidend oudere mesa boogie buizen, zou moeten passen geloof ik dus?

alvast bedankt voor het lezen van mijn drama.

the sure thing
25 september 2009, 19:15
De lipjes horen niet tegen de buis aan te klemmen volgens mij. Dus dat is in ieder geval niet kapot.

nico verduin
25 september 2009, 19:16
Als het een oude amp is, dan betwijfel ik of je garantie hebt. Ik weet ook niet welke buizen je erin gestopt hebt. Als het die russen zijn met een heel kort voetje, dan kan je doorgaan tot je een ons weegt, maar die lippejs gaan niet pakken.
Daarnaast lijkt het erop dat de pootjes van de buizen wat dunner zijn dan die erin zaten. Als je er geen verstand van hebt, blijf er dan vanaf en laat iemand er naar kijken. Heb je er wel verstand van, dan hoef ik je niet uit te leggen wat je moet doen. Maar je zal niet de eerste zijn die een buisvoet naar de knoppen hielp... en dan wordt het wel een dure reparatie.

guitarnijboer
25 september 2009, 19:21
Die lipjes horen wel tegen de buisvoet te klemmen en houden de buizen op de plaats.

guitarnijboer
25 september 2009, 19:26
Maar je zal niet de eerste zijn die een buisvoet naar de knoppen hielp... en dan wordt het wel een dure reparatie.

Dat valt toch wel mee? Zo'n keramisch voetje kost een paar euro en zitten standaard met schroefjes vast in de versterker. Er lopen vanaf de print gewoon 6 draadjes naar toe en er zitten geen componenten op de buisvoet zelf. Het uit elkaar schroeven van de versterker is meer werk.....

nico verduin
25 september 2009, 19:27
Die lipjes horen wel tegen de buisvoet te klemmen en houden de buizen op de plaats.
Maar je hebt van die russische met een heel klein randje.... Die klemmen niet tegen het glas.

nico verduin
25 september 2009, 19:28
Dat valt toch wel mee? Zo'n keramisch voetje kost een paar euro en zitten standaard met schroefjes vast in de versterker. Er lopen vanaf de print gewoon 6 draadjes naar toe en er zitten geen componenten op de buisvoet zelf. Het uit elkaar schroeven van de versterker is meer werk.....dacht dat die voet op de print zat.... vandaar...

Gitaar4LifeDude
25 september 2009, 19:31
ik heb er gewoon standaard mesa boogie 6L6 buizen in gedaan en die lipjes kunnen met geen mogelijkheid die buis echt vasthouden.

guitarnijboer
25 september 2009, 19:33
Maar je hebt van die russische met een heel klein randje.... Die klemmen niet tegen het glas.

Weet ik... Maar ik mag toch hopen dat de TS het verschil dan toch ook wel zou zien en volgens mij verkoopt Mesa / Boogie alleen buizen met een grote voet, tenminste als ze slim zijn wat volgens mij zitten in al hun versterkers met 6L6 buizen die klemmetjes.

Gitaar4LifeDude
25 september 2009, 19:35
Als het een oude amp is, dan betwijfel ik of je garantie hebt. Ik weet ook niet welke buizen je erin gestopt hebt. Als het die russen zijn met een heel kort voetje, dan kan je doorgaan tot je een ons weegt, maar die lippejs gaan niet pakken.
Daarnaast lijkt het erop dat de pootjes van de buizen wat dunner zijn dan die erin zaten. Als je er geen verstand van hebt, blijf er dan vanaf en laat iemand er naar kijken. Heb je er wel verstand van, dan hoef ik je niet uit te leggen wat je moet doen. Maar je zal niet de eerste zijn die een buisvoet naar de knoppen hielp... en dan wordt het wel een dure reparatie.

en de amp heb ik een maand geleden gekocht en de man in de winkel beloofde me 3 maanden garantie dus dat zit wel goed.
en wat betreft het gedeelte "geen verstand van blijf dan af", ik snap wat je bedoelt maar volgens de man in de winkel kon er absoluut niks fout gaan.
ik zit nu bijv. alweer 'n uurtje te spelen zonder enige mankementen maar een 1.5 uur geleden had ik er wel even last van dus ik dacht ik post het hier even.
de voet van de buisjes is trouwens even groot als de exemplaren die er eerst in zaten!

guitarnijboer
25 september 2009, 19:42
ik heb er gewoon standaard mesa boogie 6L6 buizen in gedaan en die lipjes kunnen met geen mogelijkheid die buis echt vasthouden.

Dit is het soort buisvoet die je nodig hebt om goed te klemmen:

http://www.verelec.com/catalog/product_info.php?cPath=43_47_102&products_id=726

Gitaar4LifeDude
25 september 2009, 19:51
die buisvoet zit erop voor zover ik kan zien.
Ik denk dat ik gewoon zo'n noob ben kwa buizen inzetten dat ik niet inzie wat nou hoort en wat niet hoort. De buizen blijven iig op hun plek voor zover ik kan inschatten, zelfs met slepen e.d.
Het probleem is ook al 'n tijdje weg, ik vermoed 'n probleem met een van m'n kabels.
bedankt voor de moeite.