PDA

View Full Version : Redelijke akoestische gitaar



KamikazaGuitar
25 september 2009, 16:04
Hoi,

na een tijdje niks gepost te hebben hier ben ik weer terug, en met een vraag nog wel! :chicken:

Al wat maanden zit ik nu op marktplaats te kijken naar een steelstring; ik vraag me al langer af waarom ik die nog steeds niet heb aangezien er zo veel dingen zijn die ik erop wil/kan spelen. Nu is het punt dat ik in Maastricht woon, en op marktplaats enorm weinig gitaren in de buurt worden aangeboden; en dat terwijl m'n eisen niet zo specifiek zijn volgens mij:

- qua uiterlijk, hout of mooie burst dus geen zwart oid
- moet redelijk goed zijn, dus niet de perfecte gitaar maar ook geen absoluut beginnersspul
- tussen de 100 - 200 euro
(- matte afwerking vind ik ook erg mooi maar is niet veel te vinden)
(- als het kan semi-)

De reden dat m'n budget zo laag is is dat ik nog niet precies weet wat ik wil. Nu is het plan om een tweedehands akoestische gitaar te kopen, hier een tijd op te spelen en daardoor erachter te komen wat m'n eisen zijn. Mocht hij dus niet bevallen, kan ik uiteindelijk eentje te kopen die precies naar m'n smaak is.

Nu is m'n oog gevallen op deze gitaar: http://link.marktplaats.nl/282116412
Als ik me niet vergis is dat een best goed merk voor akoestische gitaren?
Alles eraan lijkt me perfect behalve dat ik het model niet weet en daarmee niet weet of de prijs redelijk is, én dat het dus de andere kant van Nederland is.

Nu mijn vraag: ik kan nog een jaar wachten wil er eens een goed gitaartje in de buurt te koop staan, dus zou het enigszins verstandig zijn om te vragen of die Cort opgestuurd kan worden?

Ik zie dat het een behoorlijk lange post is geworden, niet mijn bedoeling geweest, maargoed :soinnocent:

Alvast bedankt in ieder geval, mocht er tenminste iemand zijn die het helemaal doorleest en antwoord! :seriousf:

Hiro
25 september 2009, 16:15
tjah cort is opzich wel een ok merk, maar deze heeft weer gen trusrod waardoor je m nie makkelijk zou kunne herstellen mocht die krom of getordeerd zijn.

Opsturen zou ik sowieso nooit doen, want er kan altijd iets aan mankeren.

q-elvis-p
25 september 2009, 16:24
hoi,

Ik vind Cort gitaren eigenlijk tegenvallen.Er zijn veel betere gitaren te krijgen voor 200€.

Ik ben erg te spreken over het merk Tanglewood. De instap modellen vallen binnen je budget en deze hebben een solid top. Dat maakt de klank voller, helderder en het geluid harder.

De bespeelbaarheid is ook in orde bij de Tanglewoods die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. Hier bijvoorbeeld (http://kopen.marktplaats.nl/search.php?xl=1&ds=to%3A1%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3 Bmp%3Anumeric%3Blx%3A121830%3Bly%3A488197%3Bl2%3A7 46%3Bkw%3Atanglewood%3Bosi%3A2&ppu=0&postcode=1011AA&p=1)

Succes met zoeken. Ik zou er eentje op laten sturen. Wanneer deze niet bevalt kan je deze altijd weer doorverkopen zonder (al te veel) verlies.

KamikazaGuitar
25 september 2009, 16:30
Bedankt voor jullie reacties! Zo te zien is het dus misschien toch niet zo'n goed idee.

Ik neem aan dat je die bovenste gitaar bedoelt uit de link van je? Die had ik inderdaad al gezien, valt wel een beetje uit m'n budget. Verder ziet hij er gelikt uit vind ik! (misschien wel een beetje té =p )

Ik zal er eens over nadenken.

Plant
25 september 2009, 16:30
tjah cort is opzich wel een ok merk, maar deze heeft weer gen trusrod waardoor je m nie makkelijk zou kunne herstellen mocht die krom of getordeerd zijn.

Geen trussrod :???: Wat een onzin!! Op het eenna laatste fotootje zie je zo het afstelpunt zitten net onder het uiteinde van de hals.

--=HANS=--
25 september 2009, 16:32
Voor € 200,- kun je niet te veel verwachten, dat is toch echt eerder de onderkant van de markt dan de middenmoot.
Ik zou er ook nooit voor kiezen om een gitaar op te laten sturen zonder er eerst op gespeeld te hebben. Er zit volgens mij geen koffer bij dus opsturen lijkt me zowiezo geen optie. Ook al is de gitaar verder in prima staat, hij kan voor jou toch niet de goede zijn om allerlei redenen.
Als je niet weet wat je wil zal je daar op deze manier ook niet achter komen want je hebt geen vergelijk. Ik zou er toch gewoon een dagje voor uittrekken en naar een goede gitaar speciaalzaak gaan. Daar lekker van alles uit gaan proberen. Er zullen best een hoop gitaren tussen staan die boven je budget gaan maar het is toch goed om ook die instrumenten eens vast te pakken en de verschillen eens te voelen. Ik ben op die manier ooit tegen een Furch D-20 aangelopen die in verhouding tot vergelijkbare instrumenten van wat duurdere merken erg goedkoop was. Heb daar erg veel plezier van gehad.
Succes ermee!

KamikazaGuitar
25 september 2009, 16:51
Kan me er eigenlijk wel in vinden wat je zegt, van dat opsturen ben ik ook nooit zo'n fan geweest eigenlijk. Het is meer dat er zo weinig andere opties zijn nu, maar ik moet gewoon geduldig blijven :chicken:

Misschien inderdaad maar eens gewoon wat gaan proberen, en m'n eisen wat verlagen; semi-akoestisch lijkt me heel handig maar denk dat ik het in de praktijk amper ga gebruiken.

Bedankt voor je reactie trouwens!

KamikazaGuitar
25 september 2009, 17:01
Ah, de Cort is verkocht. Weer een dilemma minder.

Even tussendoor, zou dit een redelijk alternatief zijn? Simpel maar misschien goed om eens een tijdje op te spelen en te kijken wat ik wil. Weet alleen niet of de prijs redelijk is (wil hem het liefst met niet al te veel verlies doorverkopen uiteindelijk).

http://link.marktplaats.nl/282181678
Yamaha gitaartje

Chocola
25 september 2009, 17:02
De goedkopere serie (100/200/300) van LAG is ook te koop rond die prijs. Ga die eens proberen want ik vind ze ongelooflijk goed voor de prijs ;).

KamikazaGuitar
25 september 2009, 17:09
Ziet er ook wel tof uit idd! Es over nadenken. Begin nu wel te denken dat het misschien het beste is om eerst eens een tijdje met die Yamaha te kijken wat ik wil. Dat is dichtbij en tweedehands is (eventueel) makkelijk door te verkopen.

Liquid_Metal
25 september 2009, 19:42
De goedkopere serie (100/200/300) van LAG is ook te koop rond die prijs. Ga die eens proberen want ik vind ze ongelooflijk goed voor de prijs ;).

Zelf heb ik een poosje terug verschillende akoustische gitaren geprobeerd en ik was vooral te spreken over de LAG 4 Seasons Autumn. Of het de 4S300J of de 300J was weet ik niet, maar ik denk dat het de 300J was.
En wát een lekker gitaartje zeg! Speelt heel erg soepel en klinkt heerlijk warm. Precies wat je van het thema Herfst zou verwachten. Helemaal mijn ding.
En als 'ie je te warm en rond klinkt kun je altijd de Winter of Spring nemen.

Muzieknono
25 september 2009, 20:19
Ga eens bij arons in heerlen langs en probeer daar met name eens de yamaha's en cort's.
Mvgr. Dirk Jan :B

LaurentB
25 september 2009, 22:50
En kijk anders eens op http://www.kapaza.be, daar staan veel meer Belgische advertenties op. Misschien zijn er daarvan wel een paar in de buurt.

KamikazaGuitar
26 september 2009, 09:29
Zelf heb ik een poosje terug verschillende akoustische gitaren geprobeerd en ik was vooral te spreken over de LAG 4 Seasons Autumn. Of het de 4S300J of de 300J was weet ik niet, maar ik denk dat het de 300J was.
En wát een lekker gitaartje zeg! Speelt heel erg soepel en klinkt heerlijk warm. Precies wat je van het thema Herfst zou verwachten. Helemaal mijn ding.
En als 'ie je te warm en rond klinkt kun je altijd de Winter of Spring nemen.

Klinkt zeker goed! Ik ga op het moment alleen liever voor een tweedehands gitaar voor een eventuele maar waarschijnlijke doorverkoop. LAG lijkt me wel iets om dan gedachten te houden, mocht ik over een tijd een 'defenitief' gitaartje willen kopen.

Ga eens bij arons in heerlen langs en probeer daar met name eens de yamaha's en cort's.
Mvgr. Dirk Jan :B
Zoals ik net al zei ga ik op dit moment liever voor tweedehands; maar misschien dus iets om over een tijdje te doen.

En kijk anders eens op http://www.kapaza.be, daar staan veel meer Belgische advertenties op. Misschien zijn er daarvan wel een paar in de buurt.
Staat op dit moment helaas niet veel op, maar zal ik in de gaten houden.

Nogmaals even de vraag, zou die Yamaha (http://link.marktplaats.nl/282181678) niet een goed idee zijn? Het hoeft dus geen enorm goede gitaar te zijn; als hij redelijk speelt en klinkt, en de prijs redelijk is, ben ik al tevreden :seriousf:. Hij is in ieder geval dichtbij en tweedehands. Ik sta in ieder geval erg op het punt om die verkoper op te bellen en hem op te halen :)

Hiro
26 september 2009, 10:42
inderdaad als je wilt kijken wat jou ding is en van alles even wil uitproberen voor een tijdje, dan moet je niet gelijk duur gaan doen.
Gewoon een goedkoop dingetje nemen en even de kat uit de boom spelen.

En daarna weer door verkopen.

KamikazaGuitar
26 september 2009, 10:53
inderdaad als je wilt kijken wat jou ding is en van alles even wil uitproberen voor een tijdje, dan moet je niet gelijk duur gaan doen.
Gewoon een goedkoop dingetje nemen en even de kat uit de boom spelen.

En daarna weer door verkopen.

Precies mijn idee :)

Die yamaha zal wel aan mijn eisen voldoen denk ik zo, enige ding dat ik mij nog afvraag is hoe veel hij waard is? De vraagprijs is 150 euro, maar er wordt gezegd dat onderhandeling mogelijk is. Er staat geen modelnaam bij, die zou ik ook nog kunnen vragen. Is hier toevallig iemand die enig idee heeft of hij pakweg 130 euro oid waard is (denk dat dat met afdingen wel moet lukken)?

KamikazaGuitar
26 september 2009, 16:44
Ok heb maar gemailt met een bod voor die Yamaha gitaar, als ik nog langer wacht is hij weg en volgens mij is het wel een OK ding :)

KamikazaGuitar
3 oktober 2009, 16:23
Net de Yamaha opgehaald, fijn ding! Doet wat-ie moet doen; hij speelt fijn en klinkt mooi. En dat voor 75 euro :)
Bedankt voor de hulp etc!

http://img28.imageshack.us/img28/2483/gitaara.jpg

http://img132.imageshack.us/img132/1541/dsc0283h.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/6871/dsc0280aq.jpg

LaurentB
3 oktober 2009, 17:39
Net de Yamaha opgehaald, fijn ding! Doet wat-ie moet doen; hij speelt fijn en klinkt mooi. En dat voor 75 euro :)
Bedankt voor de hulp etc!

Goed gedaan! Aan 75 euro val je je sowieso geen buil en al helemaal niet met Yamaha. Welk type is het? (ik had die advertentie niet meer bekeken)

LaurentB
3 oktober 2009, 17:45
Alhoewel qua foto-ontwerp sfeervol, is het eigenlijk best raar om een gitaar te midden van brandhout te fotograferen :D

KamikazaGuitar
8 oktober 2009, 00:03
Goed gedaan! Aan 75 euro val je je sowieso geen buil en al helemaal niet met Yamaha. Welk type is het? (ik had die advertentie niet meer bekeken)

Het is de F310. Die kost nieuw volgens mij zo'n 120 euro bij musicstore ed. Ben er nog steeds (nou ja, na een paar dagen) blij mee :)


Alhoewel qua foto-ontwerp sfeervol, is het eigenlijk best raar om een gitaar te midden van brandhout te fotograferen :D

Haha, achteraf wel inderdaad :P. Kon zo snel geen betere achtergrond vinden.