PDA

View Full Version : Tanglewood ?



lindstrom
25 september 2009, 13:26
Heren,

Zelf ben ik al langere tijd aan het kijken voor een lekkere western jumbo.

Nu kom ik net thuis en tref ik in het feedback krantje een tanglewood TSJ CE Jumbo bak voor 219 euro.

opzich goed betaalbaar, maar ze schrijven:

"Super jumbo met cutaway, volledig massief, B band element....."

nu vraag ik me dus af,.. wat kan ik met volledig massief verwachten voor 219 euro?

iemand bekend met deze gitaar?

Hiro
25 september 2009, 13:28
het is gewoon een jumbo acoustische, dus wat ze daarmeebedoelen geen idee...

gewoon even gaan checken bij die mensen, mischien een stelletje n00bs wat eigenlijk niet weten wat ze zeggen :dontgeti:

TimmU
25 september 2009, 13:29
Tanglewood is een goed merk,naar mijn idee.

lindstrom
25 september 2009, 13:32
ik weet dat massief betekend dat het geen laminaat troep is. maar voor 219 euro? :???:

lindstrom
25 september 2009, 13:34
het gaat om deze gitaar

http://www.dv247.com/assets/products/48853_l.jpg

Hiro
25 september 2009, 13:44
Nu ik zo de head zie is het niet een a merk dacht ik.
Maar uitproberen zou ik zeggen soms heb je onder de b merken ook hele goeie dingen zitten.

en vergeet nooit te pingelen ;)

TimmU
25 september 2009, 13:45
Tanglewood maakt ook in het duurdere segment gitaren!

Hiro
25 september 2009, 13:46
vandaar dat ik zei "dacht ik".
Ik wist t ok niet zeker maar heb van dit merk nl alleen de goedkope modellen gezien in de winkel

rijsberman
25 september 2009, 14:10
Tanglewood is erg goed voor het geld, dat wel, maar volgens mij vergist de frietbak zich. Op de tanglewood site hebben ze het alleen over spruce en mahogany, terwijl ze bij de duurdere merken wel melden als er iets 'solid' is.

Ik denk dat 'ie gelamineerd is. Kan ook bijna niet anders, incl. b-band voor dat geld.

lindstrom
25 september 2009, 14:12
Tanglewood is erg goed voor het geld, dat wel, maar volgens mij vergist de frietbak zich. Op de tanglewood site hebben ze het alleen over spruce en mahogany, terwijl ze bij de duurdere merken wel melden als er iets 'solid' is.

Ik denk dat 'ie gelamineerd is. Kan ook bijna niet anders, incl. b-band voor dat geld.

ja dat leek mij dus ook al :S

wellicht eens testen..

Hiro
25 september 2009, 14:16
ja wie weet is t toch nog de moeite waard

Plant
25 september 2009, 15:59
Bij de meeste gitaren is het toch alleen de top die 'solid' is.

Met 'laminated' hoeft niks mis te zijn. Ik heb hier ook een paar 'triplexjes' die prima klinken.

En bij goedkope gitaren staat 'solid' al helemaal niet garant voor een beter geluid. Of denk je nou echt dat ze daar de mooiste stukken hout voor gebruiken. Bij cheapo's is 'solid' meer een verkoopargument.

Gewoon gaan spelen en luisteren. Als ie bevalt kopen. En anders laten hangen :ok:

Git Aar
25 september 2009, 21:43
Alleen de TSJ (CE) XFM is met solid top. De rest is geheel gelamineerd.
Alle gitaren in deze serie hebben laminated back/sides.

De TSJ CE VS is overigens een gitaar die onvoorstelbaar goed klinkt, ondanks dat de gitaar geheel geplakt is.

Het volledig massief klopt dus niet.