PDA

View Full Version : Welke lefty-tele: Fender mim of Blade?



Gerth
25 september 2009, 12:01
Gezien de keuze voor linkhandigen beperkt is noopt mijn blijkbaar nooit verdwenen tele-liefde me tot volgende keuze:

Fender Standard mim (555 euro)

Blade T1 Delta (553 euro)


De Fender "is een Fender", maar de Blade scoort blijkbaar goed bij de gebruikers en heeft een soort actieve 3-band eq aan boord die hem veelzijdiger zou maken...

Alle hulp is welkom!

Kakihara
25 september 2009, 12:25
Proberen zou ik zeggen.
Zelf zou ik zonder twijfelen voor de Blade gaan, ontzettend veel gitaar voor het geld.

ton36
25 september 2009, 14:11
Ik had dezelfde keuze en ben voor de blade gegaan...en nog geen moment spijt gehad, ook niet toen ik weer een fender in handen kreeg.
maar dit soort dingen is erg persoonlijk, smaken verschillen nietwaar?
testen en zien welke je het beste ligt......

Kim Wilson
25 september 2009, 14:15
Voor dat budget zou ik ook zonder twijfel voor de Blade gaan. Voor 100 euro meer kom je bij Fender in de Classic (Player) serie, en die zijn weer een pak beter dan de MiM standards. En dan wordt het een kwestie van smaak. Ik kon niet zo goed met die actieve elektronica van Blade, daarom is het voor mij een Fender Baja geworden.

Gerth
25 september 2009, 14:19
Alvast bedankt voor de (bevestigende) reacties.

Maar als lefty heb ik bij Fender niets voor 100 euro meer... ik moet onmiddellijk naar de amerikaanse standard gaan die ongeveer het dubbele kost...

Kim Wilson
25 september 2009, 14:21
Oh, hebben ze de CP's niet als lefty's? Da's jammer...

Hendriks
25 september 2009, 14:50
Voor dat budget zou ik ook zonder twijfel voor de Blade gaan. Voor 100 euro meer kom je bij Fender in de Classic (Player) serie, en die zijn weer een pak beter dan de MiM standards. En dan wordt het een kwestie van smaak. Ik kon niet zo goed met die actieve elektronica van Blade, daarom is het voor mij een Fender Baja geworden.

Dat VSC moet je inderdaad wel liggen , maar je hoeft het niet te gebruiken.Ik zou ook zeker voor de Blade gaan , veel gitaar voor het geld.

Gerth
25 september 2009, 15:26
Heb over Blade eigenlijk nog bijna niets slechts gehoord, en het ontbreekt hier zelfs (voorlopig) aan een legertje Fenderadepten om hun merk te verdedigen.

Wat mij steeds stoort bij Fender is dat je een heel uitgebreid spectrum aan verschillende kwaliteiten van pups hebt, van de Squiers over een boel "tussenmodellen" tot de Customshops, dus als je "maar" 600 euro aan je gitaar kan geven heb je zowiezo nog "budget-pups" (in Fendertermen), waar je bij Blade een standaardkwaliteit hebt voor die prijs...

ton36
25 september 2009, 16:00
als je geen last hebt van `merkengeilheid`kun je in iedere prijsklasse wel een gitaar vinden die kwalitatief gelijkwaardig of zelfs beter is dan een exemplaar van de grote jongens en vaak is het zo dat als je 2 gelijkwaardige exemplaren neemt, de `merk`gitaar veel en veel duurder is....
mijn advies, ga naar de winkel en test ze uitgebreid en kies degene die je t beste `ligt`, degene die t comfortabelste aanvoelt want jij moet erop spelen:B

Kakihara
25 september 2009, 16:25
De elementen van de Blade zijn wel een beetje 'hotter' dan die van een standaard tele. De teletwang is er nog overduidelijk, maar ik heb met een Blade wel altijd de neiging om te rocken dan te chickenpicken ...

Tupelo
25 september 2009, 18:47
Blade. Punt.

Ukeloeder
25 september 2009, 19:05
Nog een stem voor Blade. Beide in lefty in handen gehad, de Blade voelde als thuiskomen, alsof ik de gitaar al jaren kende. De Fender speelde beetje lichter, voelde 'sneller'.

Eko
26 september 2009, 09:43
De Blade is meer bang for the buck. Het halsprofiel moet je liggen. Ik vind persoonlijk het dunnere profiel van de Blades minder prettig. Ik heb liever een dikkere hals. Het gekke is dat ik een Blade strat heb met een dikkere hals dan alle standaard Blades uit de winkel. Dat was echter een speciale uitgave zonder de VSC maar met boost.
De Fender drijft op z`n naam in deze prijsklasse en niet meer dan dat.
Het VSC maakt de Blade zeker veelzijdiger. Je kunt hem vetter maken , maar zeker ook feller en houdt altijd nog een standaard instelling.

Gerth
1 oktober 2009, 11:10
Alvast bedankt voor de reacties, die toch allemaal in dezelfde richting gaan...

Ik denk dat Eko de nagel op de kop slaat door te zeggen dat Fender in die prijsklasse (450 tot 550 euro) enkel op zijn naam teert (en een Mex eigenlijk toch een budget-Fender blijft...).

En voor één keer wordt een "zelf uitgevonden snufje" zoals in dit geval een VSC hier meestal bejubeld - misschien ook al omdat je het ook gewoon uit kan zeggen :cooler:, maar met een facultatieve 2-standen preset-eq, wat de VSC eigenlijk is, kan je eigenlijk niet veel verkeerd doen, behalve de gitaar veelzijdiger maken, zeker in live-situaties.

Niet gaan met die banaan dus, maar voor de Blade!

Gerth
1 oktober 2009, 14:40
Met het risico mijn geloofwaardigheid helemaal te verliezen :hippie: toch even de bedenking dat, mocht ik (nog steeds als lefty) toch liever een "pure" telecaster hebben zonder VSC en soortgelijken, ik toch voor een Fender mim zou kunnen gaan en de elementen laten vervangen door "top-of-the-line"-elementen (dewelke is natuurlijk een andere discussie, maar voel u vrij!).

Ofwel direkt doorsparen voor een american standard, maar da's in Duitsland 1190 euro... dus meer dan het dubbele dan de mim... moeilijk, moeilijk...

Tupelo
1 oktober 2009, 17:51
Nog eenmaal; gewoon Blade. :)

ton36
1 oktober 2009, 18:17
amen :blast: