PDA

View Full Version : Nieuwe ouwe Framus bas



bert k
25 september 2009, 11:49
Hoera, ik heb een Framus Nashville bas! Bij toeval tegenaan gelopen, en ik ben er erg blij mee, vooral wegens jeugdsentiment. Mijn eerste bandje in de jaren 80, de bassist had er een. Mooi ding, maar twee jaar in productie geweest, dus hij zal zo van 1974 zijn. Beetje zompig geluid, maar ik heb hem nog niet op een goeie basversterker gehad. Electronica is van Bill Lawrence (origineel!). De hals staat behoorlijk krom en hij is loodzwaar, maar jongejonge wat een mooi oud beestje.

http://www.sleepwalkers.nl/foto/Bas.jpg

Plant
25 september 2009, 16:06
Mooi hoor! Wel een beetje abrupte 'sunburst' overgangen, oranje-rood-zwart.

Saf
25 september 2009, 16:23
Mooi! Met binding en burst. Nagenoeg altijd als ik ze zie zijn ze see throug amber kleurig zonder binding.

bert k
25 september 2009, 16:34
Ja, zo kende ik hem ook van mijn ouwe bassist. Deze had ik nog nooit gezien.

Saf
25 september 2009, 17:28
Ik ook niet. Je komt ze op ebay.de etc nog wel eens tegen maar in deze versie is hij mij ook totaal onbekend. En hoewel ik normaal niet zo'n burst man bun vind ik het op deze bas juist weer super. Geeft heb een zekere klasse.

Echt prachtige bas!

Rinze
25 september 2009, 18:10
Ik zie de gitaarversie nog wel eens voorbijkomen op de verkoopsites. Schijnt ook een wat apart geluid te hebben. Dat zompige geluid kan best nog wat bijtrekken als de hals fatsoenlijk is afgesteld denk ik zo. Mooi ding. Framus is cool :cooler:

Die brug lijkt wel verdomd veel op een Music Man brug, BTW. Al houdt de foto ook niet echt over qua scherpte.

bert k
25 september 2009, 22:54
Batterijtje van mijn camera was leeg, ik maak wel een mooiere.

Frits van Mourik
26 september 2009, 00:34
Je weet toch, hoe je 'm moet bespelen?
-Onmogelijk groot & dik plectrum; dik grijs krulsnoer;
ontbloot bovenlijf; afgeragde broek met politie&brandweerbretels;
legerkisten; ( heel belangrijk: ) linkerpoot op de floormonitor en
woest & kwaad vooral nìet de zaal inkijken...

bert k
26 september 2009, 13:04
Ik weet het. Maar waar haal ik een band vandaan die lang genoeg is om hem op mijn knieën te hangen?

Saf
26 september 2009, 14:07
Net als ikke gewoon twee banden aan elkaar maken met ducttape of een stuk touw aan je band knopen.

bert k
26 september 2009, 14:09
Zoiets ja.:) Het was een inside grapje van Frits, die ouwe bassist waar ik het over had stond precies op de beschreven manier op het podium. Briljante gozer...

schwalbe
26 september 2009, 14:17
Mooi ding man!

HANNESSTINKT
28 september 2009, 18:59
fender monogram strap is lang genoeg en is lekker sterk

Jailbird
28 september 2009, 20:51
Mooi ding!

Gefeliciteerd:rockon: