PDA

View Full Version : Crate GX-15R



Thom de Moor
25 september 2009, 07:58
Hoi,

Mijn naam is Thom de Moor en ik ben een beginnend gitarist.
Ik kan van iemand de Crate GX-15R versterker overkopen.
Heeft er iemand ervaring met deze versterker.
:metal:

Squier4ever
25 september 2009, 10:13
Nee ken het dingetje niet, maar ik denk dat je in de categorie beginnersamps beter een Roland Cube 15 of een Vox AD15VT kunt kopen. Die Crate klinkt zeer waarschijnlijk als een kartonnen doos.

Plant
25 september 2009, 11:35
Ik had ooit het grotere 30 Watt broertje, die had behalve de galmveer ook een chorus effekt ingebouwd. En een grotere speaker (12 inch).

Het distortion kanaal was ik niet van onder de indruk. Dat was ook bijna niet te regelen. Bakken met gain en met de volumeknop dicht lekte er nog allemaal signaal doorheen. Het geluid was 1 grote ongedefinieerde brij.
Probeer dat echt even uit!

Clean was de amp echter heel erg goed! Ik gebruikte dus al gauw een apart distortion pedaal ervoor en dat ging stukken beter.

Het is geen 'on the road' versterker. En dan bedoel ik niet het vermogen, maar de konstruktie. De draaiknopjes (potmeters) zitten niet aan het front vast maar alleen intern op de print en het voelt wiebelig aan. Het front zit dan wel verzonken en bij normaal gebruik blijft alles heel. Ik heb de amp ruim tien jaar thuis intensief gebruikt zonder problemen.

Maar als er b.v. tijdens transport echt een keer iets hard tegenaan komt en een potmeter breekt van de print af, dan heb je een probleem.

Squier4ever
25 september 2009, 12:24
Zoals gezegd lijkt me de Cube een stuk leuker, lekker experimenteren met verschillende sounds en effecten, daarnaast gewoon wel een degelijk apparaat.