PDA

View Full Version : nieuwe gitaar:D



YannickH
24 september 2009, 21:12
jaja vandaag is men ibanez RG1527 prestige binnengekomen:)
man man ze speelt toch zo zalig he:)
ik weet alleen nog niet of ik de originele pickups erin laat..misschien gooi ik er wel een dimarzio d sonic ofzo in...wie weet:)
morgen krijgen jullie foto's van deze schoonheid.

macwilliams
24 september 2009, 21:17
Gefeliciteerd ,

Is die lp nog niet verkocht??

YannickH
24 september 2009, 21:19
Gefeliciteerd ,

Is die lp nog niet verkocht??

jawel hoor.was vergeten men sig te veranderen

macwilliams
24 september 2009, 21:36
:ok:gefeliciteerd dan maar:ok:

Martjeuh
24 september 2009, 23:08
Pics!!

10tekens

Nagramoth
24 september 2009, 23:16
Pics, indeed...

Hiro
25 september 2009, 08:45
ja het is vandaag morgen ;) dus kom hier met die pics :P

Maar gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst in de familie :crazyhappy:

hezz
25 september 2009, 11:04
Even iets anders he, wat vind je oma ervan?

mesaman
25 september 2009, 19:07
hij heeft nog geen gitaar maar wil het zo graag dat hij doet alsof hij er 1 heeft.



tenzij hij even foto's plaatst met de krant van vandaag.

Dark_Tranquillity
25 september 2009, 19:08
Vroeg ik me ook af, je had toch je droom gitaar met die door je oma gefinancierde LP? Ik heb mijn droomgitaar destijds ook verkocht, alleen om een nog meer droom gitaar te kopen, maar toch, dit is wel heel wat anders, de mijne zijn iig in esentie nog van hetzelfde laken een pak.

bagheera
25 september 2009, 19:12
ik verkoop nooit gitaren die ik gekregen heb ( mijn grootvader is mijn grootste fan en vooral grootste sponser )
5 gitaren heb ik aan hem te danken daarom ook extra bijzonder met een heel erg hoge emotionele waarde.
Maar je hebt nu wel een ibanez prestige en ik heb daar al zoveel moois over gehoord proficiat ik ben benieuwd om de foto's te zien

YannickH
25 september 2009, 19:28
stop met jullie gezaag over men oma want zo is het elkes keer he!
hier foto's:
http://i36.tinypic.com/1zh3eah.jpg
http://i33.tinypic.com/33dl840.jpg
http://i35.tinypic.com/ml78k9.jpg
ik heb alleen1 groot probleem...ik moet om de2 seconden stemmen want ze ontstemt echt elke second:s is dat omdat het nieuwe snaren zijn of hoe komt dat want dat is wel niet fijn dat ik meer stem dan speel:(

Thmz
25 september 2009, 19:32
Je gitaar zou normaal niet mogen ontstemmen met die trem. Kan zijn aan de snaren. Je kan ze gewoons eens even wat aandraaien en dan terug normaal draaien. Of het kan natuurlijk zijn dat je trem helemaal fout afgesteld staat. Je kan eens zoeken op google hoe je een floyd moet afstellen.

Hoe noemt die kleur van de gitaar trouwens?

YannickH
25 september 2009, 19:35
Je gitaar zou normaal niet mogen ontstemmen met die trem. Kan zijn aan de snaren. Je kan ze gewoons eens even wat aandraaien en dan terug normaal draaien. Of het kan natuurlijk zijn dat je trem helemaal fout afgesteld staat. Je kan eens zoeken op google hoe je een floyd moet afstellen.

Hoe noemt die kleur van de gitaar trouwens?

ik ga hem terug binnendoen want het is echt niet te doen:s
de kleur is royal blue.
pfff nu heb je een nieuwe gitaar en ontstemt hij elke seconde...ook tof-.-

Tho
25 september 2009, 19:36
Metallic blue denk ik. Met die glittertjes is sowieso metallic

YannickH
25 september 2009, 19:38
Metallic blue denk ik. Met die glittertjes is sowieso metallic

nop,het is royal blue

Danieldg
25 september 2009, 19:54
Mooie gitaar!

Maar ben je zeker dat dat ontstemmen niet aan je techniek ligt? Veel mensen die opeens op een zwevende brug beginnen spelen hebben last van ontstemde snaren... omdat ze namelijk de brug omlaag duwen. Hou hier eens rekening mee, speel alleen wat open akkoorden zonder dat je palmmute, of je hand op je brug laat rusten. Indien de snaren dan ook meteen ontstemmen ligt het iig al niet aan je techniek.


Bekendste gitarist die hier na 20 jaar nog altijd last van heeft is Kirk Hammett van Metallic xD

YannickH
25 september 2009, 20:10
Mooie gitaar!

Maar ben je zeker dat dat ontstemmen niet aan je techniek ligt? Veel mensen die opeens op een zwevende brug beginnen spelen hebben last van ontstemde snaren... omdat ze namelijk de brug omlaag duwen. Hou hier eens rekening mee, speel alleen wat open akkoorden zonder dat je palmmute, of je hand op je brug laat rusten. Indien de snaren dan ook meteen ontstemmen ligt het iig al niet aan je techniek.


Bekendste gitarist die hier na 20 jaar nog altijd last van heeft is Kirk Hammett van Metallic xD

ik heb nog een ltd kh 602 met floyd dus ik ben floyd gewoon.het ligt echt niet aan men techniek

Thmz
25 september 2009, 20:22
De locking dinges op de top zitten toch goed vast? :???:
Ze mogen ook niet te strak zitten anders draai je ze stuk.

Mr Orange
25 september 2009, 20:23
kerel breng die gitaar ff naar een winkel en laat hem goed afstellen
dan is dat probleem zo opgelost.
waarschijnelijk stond ie in een andere stemming gestemd of met andere snaren en staat je brug daarop ingestelt en probeert ie dus de hele tijd daar naar toe te stemmen.
Ligt niet aan je techniek , is ook geen kutgitaar, moet je gewoon even doen.
ik zal je wel afraden met een 7 snaar je tremelo te gebruiken..dat is meestal alleen maar weggelegt voor de allerduurste

Bram+
25 september 2009, 21:15
kerel breng die gitaar ff naar een winkel en laat hem goed afstellen
dan is dat probleem zo opgelost.
waarschijnelijk stond ie in een andere stemming gestemd of met andere snaren en staat je brug daarop ingestelt en probeert ie dus de hele tijd daar naar toe te stemmen.
Ligt niet aan je techniek , is ook geen kutgitaar, moet je gewoon even doen.
ik zal je wel afraden met een 7 snaar je tremelo te gebruiken..dat is meestal alleen maar weggelegt voor de allerduurste
Dit ís zowat de allerduurste met een double locking trem... Alleen de Universe is duurder, maar daar zit dan toevallig weer dezelfde trem op, wat eigenlijk ook een heel degelijk ding is. Het kan dus prima.

Het klinkt in ieder geval of er het een en ander los staat, ik zou er toch eens goed naar (laten) kijken.

Tho
25 september 2009, 23:36
nop,het is royal blue

Ja oke, dat is de merknaam die ze voor de verfmix gebruiken, maar met flakes er in is altijd metallic

pannekoek
25 september 2009, 23:59
wow gefeliciteerd hoor!


wat voor snaren zitten erop? probeer je floyd eens goed af te stellen. in het begin kunnen stemmingsproblemen altijd wat optreden.

macwilliams
26 september 2009, 08:46
Ik deed bij nieuwe snaren gewoon even hoger stemmen en dan spelen en vervolgens terug tunen.

Mooie gitaar, 't is metallic lak he. mooi hoor!

universe777
26 september 2009, 09:04
Ik heb dezelfde gitaar. En nog een aantal andere 7 strings. Ik heb in al mijn gitaren een Hipshot tremsetter zitten. Als je dat ding goed installeerd heb je een super stabiele trem. In combinatie vind ik een een floyd en tremsetter echt super. Zonder die Hipshot heb ik ook te veel gezeur met Floyds.
Hij keert altijd zonder probleem terug naar het nul punt, welke bij goed instellen niet voelbaar is. Flutters, duikvluchten en pull ups allemaal zonder voelbare weerstand. Snaren verwisselen gaat veel sneller. Wel een voor een doen, maar constant zoeken en draaien om de andere snaren op stemming te houden is verleden tijd. Ik kan het je echt aanraden.

Bij deze gitaar heb ik ook zitten denken om de pups te verwisselen naar de Blaze pups die in mijn Universes zitten, maar heb het niet gedaan om dat ze eigenlijk best goed klinken. De korrel is iets minder grof maar er zit een middengebied in de standaard elementen die je amp zo'n duw geven dat hij echt scheurt. Ik vond het een toffe aanvulling op de sounds die ik uit mijn andere 7's kreeg.
Even spam mode aan; ik heb nog een setje Dimarzio 7 snarige Dactivators uit mijn Xiphos hier liggen die ik na het ernstig modden van dat ding over heb.
Hoef er niet veel voor. PM maar bij interesse.