PDA

View Full Version : hulp bij zoektocht stootrand in PVC



xafke
24 september 2009, 20:32
Ik ben een vintage strato-style van Isana volledig aan het herconditioneren.
Em is helemaal uit elkaar geweest en nu ben ik met de opbouw terug bezig.
Maar ik kom een onderdeel te kort. Namelijk de stootrand.

Ik leg even uit.
In de oude tijd had iedereen wel zoeen formica tafel in de keuken staan, zo met een grijs blad en met chrome poten. Je weet wel wat ik bedoel.
Die tafels hadden een zwarte zacht-PVC stootrand / stootband.

En dat is nu net wat mijn gitaar ook heeft, maar dan in klein model.

Wat ik zoek is een PVC stootrand / stootband met breedte +- 6mm die in een sleuf gehamerd kan worden. De doorsnede ziet er uit als een paddestoel waarbij het steeltje het hout in gehamerd word.

Heeft iemand enig idee waar ik die dingen kan vinden aub?

Tot zover vond ik enkel dit op ebay http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270377946311&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

maar deze is in rubber en veeeeeel te groot

snaarplukker
24 september 2009, 21:00
Ik denk dat je bij Carglas meer kans maakt. In oudere type auto's werd dat gebruikt in de rubbers van autoruiten.

Cocobolo
24 september 2009, 23:14
Ik heb een hele tijd een andere hobby gehad : flipperkasten en videogames. Ik heb heel veel videogames gahed (je weet misschien nog wel, van die grote kasten met prachtige artwork op de zijkant en een tv erin + joystick. Je moest er een gulden in gooien voor een spelletje Pacman, Donkey Kong, Galaga, Frogger, enzovoorts. Ik heb ook van die kasten gebouwd (ga dat ook weer doen) en daarvoor gebruik je die strips. Het heet t-molding. Google daar maar eens op.
Ik kocht het zelf altijd hier (http://www.t-molding.com/store/home.php)

Maar dat zal misschien te breed zijn voor je. Ik heb nog t-molding liggen in diverse leuke kleuren maar dat is ook te breed voor je helaas.

Even mijn andere gekte hieronder plaatsen :) :
http://www.cidamusements.com/images/track-pack_frt.jpg

xafke
25 september 2009, 00:19
oo thanx cocobolo, T-molding :) nu weet ik de naam al :)
wie noemt nu zoiets T-molding? hehe

Die leverancier die je opgaf heeft idd net iets te grote maten.
Nu op zoek naar een leverantier die smaller heeft.

btw: mooie kast die je daar hebt

Cocobolo
25 september 2009, 08:37
....
btw: mooie kast die je daar hebt

Ja, gaaf he? Ik heb enorm veel verschillende gehad. Die op de foto is een Centipede. Maar ik heb ook de originele kasten gehad van Pacman, donkey kong, star wars cockpit (kun je helemaal in zitten), Gyruss, Defender, Frogger, Space Invaders, Galaxians, Asteroids en nog vele tientallen meer. Mijn woonkamer (in mijn vorige huis) stond op een gegeven moment vol met tien videokasten, 4 flipperkasten en een twin sit-down racer (je weet wel, inclusief stoeltjes :seriousf: ). Ik kreeg toen heel vaak visite, ik snap het niet :???:

Ik ben nu verhuist ten koste van mijn hele grote woonkamer, maar ten gunste van een grotere werkplaats los van het huis (joepie!). De prijs hiervoor : mijn kasten moeten verkopen....zucht...

Sorry voor het off-top deel van dit berichtje, maar wellicht dat de mensen die net als ik vroeger in de snackbar hun guldens in dit soort machines gooiden mijn enthousiasme wel begrijpen ;)

xafke
26 september 2009, 01:57
hehe dat moet idd een leuke keet geweest zijn bij jou thuis ;)

ondertussen heb ik 6mm x 2mm plastiek gevonden plat met afronding aan de zijkanten. die zal ik nu proberen te iets te vervormen en zo de oude vorm proberen te reconstrueren.

ik denk er aan om op de draaibank een rolletje te maken die ik dan over die pvc-lat kan laten lopen, die eerst op 150 graden brengen, en zo de vorm te maken.
PVC word dan lekker zacht op die temperatuur maar smelt nog niet.
ik kan met korte stukken werken van +- 50 cm, dus die kunnen dan eerst ff de heteluchtoven in (men vriendin zal weer gelukkig zijn !!)

en dan het eindresultaat er op lijmen met uhu hart