PDA

View Full Version : vintage v100 of london city spitfire mk2?



kipje24
24 september 2009, 18:41
ik ben van plan om elektrische gitaar te gaan spelen en ben nu dus op zoek naar een gitaar. Mijn budget is niet zo heel hoog omdat ik net begin. Ik heb nu 2 gitaren gevonden de ene is een vintage v100 les paul model en de andere is een london city spitfire mk2 strat. Ik vroeg me af welke ik zou moeten kiezen en welke er beter is. dit zijn de specificaties van beide:

london city spitfire mk2:
Kop - Design Strat
Mechanieken - Oliebad style
Topkam - Standaard 42mm
Hals - Maple, high gloss
Toets - Maple
Frets - 21 silver-nickel jumbo
Inlays - Black dots
Body - Alder
Pickguard - 3 laags wit
Pickups - 3x single coil Alnico 3
Bridge - Fulcrum Vibrato
Electronica - 1 volume + 2 tone, 5-standen switch
Hardware - Chrome
Finish - Honeyburst gloss

vintage v100
body - Mahogany
Neck - Mahogany, set neck
Neck Inlays - Perloid Crowns
Fingerboard - Rosewood
Scale - 628mm, 22 Frets
Tuners - Wilkinson Deluxe WJ44 in Gold
Bridge - Tune-O-Matic
Pickup - 2 Wilkinson double coils
Hardware - Gold
Controls - 2*volume, 2*tone, 3 way pickup selector

alvast bedankt

Jeroen^^
24 september 2009, 18:57
Op zoek naar een winkel en ze allebei proberen !:) neem een vriend mee die er verstand van heeft maar boven al houd ze zelf in handen ! kijk hoe het speelt want ze spelen allebei anders. En veel plezier met :strat:of :lp::seriousf:

Blend
24 september 2009, 18:58
Kijk es rond op dit forum, er is genoeg te vinden over startersgitaren!

Het zijn allebei prima gitaren om mee te beginnen, specificaties liggen niet zo heel ver uitéén (hoewel qua hardware de Vintage wel iets beter is, met de Wilkinson brug / trem / tuners etc).

kipje24
25 september 2009, 22:48
oké, ben vandaag naar de winkel geweest en vond ze allebei goed spelen. Maar welke is nou qua hardware beter. Mijn muziekstijl is overigens rock en britpop.

EGH
26 september 2009, 14:36
Het zijn twee compleet verschillende gitaren die niet te vergelijken zijn. Wel weet ik dat ik de LC Spitfire erg veel waar voor zijn geld vindt, ik heb er hier eentje staan namelijk en ik vind hem heerlijk klinken. Je zou zelf wel moeten voelen/horen in de winkel wat je nou eigenlijk wil. Want dit is geen vergelijking à la Vintage LP vs Epiphone LP (oid), maar Strat vs LP. En de eeuwig durende discussie welke van de twee nou beter is zal nooit beantwoord kunnen worden omdat het echt puur een kwestie van smaak is.

Ik kan me niet voorstellen dat je geen enkel verschil hebt kunnen opmerken tijdens het uitproberen? Wij kunnen je daarbij verder niet helpen, ze hebben allebei een aardig CV maar zoals ik zei: wat JIJ beter/fijner/mooier vind klinken en spelen, DAAR gaat het om, niet om wat wij vinden.

Chocola
26 september 2009, 14:42
Vintage V100 for the win.

Waarom in godsnaam wil je een strat vergelijken met een les paul? Ik vind die Vintage van alle LP's in die prijsklasse de beste. Die MK2 is ook veel bang for bucks.

Koop nou gewoon maar die V100 :P. Les Paul for the win:rockon:

munkie
27 september 2009, 13:46
Ik heb een Comet mk1 tele, erg goed voor zijn geld. Er staat momenteel een 2dehands Spitfire a la de Gilmour " black strat" te koop met echte EMG's voor 300 euro vraagprijs. Het halsprofiel moet je wel liggen, plat en breed.