PDA

View Full Version : Soundhole Pickup



prs
24 september 2009, 16:21
Ik wil mijn Eastman AC-312 gaan versterken door middel van een soundhole pickup. Ik realiseer me dat dit niet de meest 'natuurlijke' weergave van de klank is en dat ik beter voor een under saddle pickup of een gewone microfoon kan kiezen, maar voor deze gitaar voldoet voor mij een soundhole pickup. Ik heb in een duurdere gitaar een Fishman Ellipse Blend voorversterker in combinatie met een Fishman under saddle pickup.
Nu ben ik aan het overwegen om een Fishman Rare Earth Neo-D Pickup te kopen en te laten monteren. Nu mijn vragen:

- Wie heeft ervaring met dit systeem, positief danwel negatief?
- Is het mogelijk om een endpin jack te gebruiken bij dit element? Ik ben niet zo'n liefhebber van een kabel die de hele tijd uit het klankgat komt en rechtstreeks de versterker in gaat. Ik heb liever een kabel die vanaf de endpin jack naar de versterker loopt.

Buzz
24 september 2009, 19:12
Even ter correctie: een Under saddle transducer (piezo dus) geeft ook geen natuurgetrouwe versterking. Microfoon moet beter lukken.

Maar zelf heb ik in mijn gitaar een Fishman Neo-D humbucking element ingebouwd. Dus zelf een end-pin jack aangesoldeerd. Mijn ervaring is dat die Neo-D elementen van Fishman (in feite dezelfde als hun rare earth pickups) beter klinken dan menig piezostripje.

Succes!

Plant
24 september 2009, 20:56
even ter correctie: Een under saddle transducer (piezo dus) geeft ook geen natuurgetrouwe versterking. Microfoon moet beter lukken.

Maar zelf heb ik in mijn gitaar een fishman neo-d humbucking element ingebouwd. Dus zelf een end-pin jack aangesoldeerd. Mijn ervaring is dat die neo-d elementen van fishman (in feite dezelfde als hun rare earth pickups) beter klinken dan menig piezostripje.

Succes!

+10!!!!!!!!!!!!