PDA

View Full Version : chorus



Adro
24 september 2009, 15:13
heb een tijde geleden besloten om via marktplaats m'n boss ce-3 uit 1984 te verkopen en in plaats daarvan een nieuw chorus pedaal te kopen.

onder het mom van: "je weet pas wat je had, als je het niet meer hebt" zit ik nu flink te balen. ik heb inmiddels verscheidene pedalen geprobeerd maar niks bevalt mij.. in ieder geval ben ik heel erg afgeknapt op de pedalen van EH waarvan ik de nano clone ook in mijn bezit heb gehad.

hebben jullie nog tips wat betreft een goed choruspedaal? het hoeft van mij niet prijzig te zijn... zo om en nabij de 100,- Euro..

laat het weten

lindstrom
24 september 2009, 15:17
carl martin classic chorus
rocktron deep blue chorus

Chris Winsemius
24 september 2009, 15:18
EH Small Clone usa (anders dan de nano-series....)
2e hands Boss CE-2
2e hands Ibanez CS9

j3r03n
24 september 2009, 15:21
Een Boss CE-3 uit 1984? :soinnocent:

Of anders:
Een oudere / grote Small Clone of een Electric Mistress (combinatie met phaser).

Shaggy
24 september 2009, 15:27
cool cat chorus voor 40 euri, bang 4 el buck

lekker warm af te stellen en heeft een wet/dry knop, en voor de liefhebber true bypass

lindstrom
24 september 2009, 15:39
2e hands Boss CE-2


YES!!! die zijn GE-WEL-DIG !! maar die moeten op een PSA voeding toch?

peter_heijnen
24 september 2009, 16:22
Ik heb een jacques meistersinger (http://www.jacquespedals.com/index.php?page=products&product=meistersinger&PHPSESSID=fcff5c6fbac2212a72667df23a5e298a) die binnen je budget stof ligt te happen.

Pm me maar als je geinteresseerd bent.

Adro
24 september 2009, 16:45
allemaal bedankt voor jullie reacties!! ik moet waarschijnlijk toch eens verder kijken dan m'n neus lang is:)

de cool cat spreek me trouwens erg aan, van wat ik zo heb gezien op youtube

robert-gitarist
24 september 2009, 17:50
YES!!! die zijn GE-WEL-DIG !! maar die moeten op een PSA voeding toch?

nee, die werken op een ACA voeding ;) maar als je een PSA adaptor hebt en een daisy chain, dan werkt het wel goed ;)

Chris Winsemius
24 september 2009, 17:56
YES!!! die zijn GE-WEL-DIG !! maar die moeten op een PSA voeding toch?

Ik vind 'm eigenlijk tegenvallen....
Voeding weet ik niet, hier werkt ie ook op 'n OneSpot.
CE-1 is veel toffer (en gelukkig heb ik die ook), mits stereo gebruikt.

Qua meer betaalbaar geef ik zelf de voorkeur aan de Ibanez CS9, RC99 of de EH Small Clone.

Staon
24 september 2009, 17:58
cool cat chorus voor 40 euri, bang 4 el buck

lekker warm af te stellen en heeft een wet/dry knop, en voor de liefhebber true bypass

I'll second that, super ding!

superken_nl
24 september 2009, 21:45
cool cat chorus voor 40 euri, bang 4 el buck


lol...... :seriousf: geef topic starter aub nuttige tips, of zeg anders niks.....


rocktron deep blue chorus is inderdaad erg goed voor 66 euro!

Dirk_Hendrik
25 september 2009, 00:24
Ik vind 'm eigenlijk tegenvallen....
Voeding weet ik niet, hier werkt ie ook op 'n OneSpot.
CE-1 is veel toffer (en gelukkig heb ik die ook), mits stereo gebruikt.

Qua meer betaalbaar geef ik zelf de voorkeur aan de Ibanez CS9, RC99 of de EH Small Clone.

+1.
De modulatie van een CE2 is me altijd te "stijf".

Ik wil graag de Arions aan dit rijtje toevoegen... en nog één .. maar dan loop ik te spammen en dat mag niet...
:soinnocent:
http://dirk-hendrik.com/images/afterimage_small.jpg

Tristan
25 september 2009, 00:51
lol...... :seriousf: geef topic starter aub nuttige tips, of zeg anders niks.....


rocktron deep blue chorus is inderdaad erg goed voor 66 euro!

Euh, u is doof of u heeft 'm nog niet gehoord?
Goed ding hoor die Dano, prefereer zelf toch net de Small Clone, maar de Dano is een leuke chorus met karakter...
CE-2 vind ik ook niks, plat en saai klinkend ding eigenlijk...
Arion is wel leuk, maar dan met name voor echt vieze wiebelende sounds, maakt je sound ook wat dunner is mijn ervaring...

Shaggy
25 september 2009, 00:52
Ik vind 'm eigenlijk tegenvallen....
Voeding weet ik niet, hier werkt ie ook op 'n OneSpot.
CE-1 is veel toffer (en gelukkig heb ik die ook), mits stereo gebruikt.

Qua meer betaalbaar geef ik zelf de voorkeur aan de Ibanez CS9, RC99 of de EH Small Clone.

De laatste keer dat ik een echte ce1 gebruikte was van een eind 70'er jc120 en klonk werkelijk fenomenaal. Ik heb ook het idee dat de ce1 uit de jc120 beter zijn werk doet dan uit het pedaal ivm ruis en clippen.


Maar voor mijn collega gitarist die mijn reactie in twijfel trekt. Ik heb de coolcat chorus gekocht voor 33 euro en gebruik die naast een retro sonic chorus ensemble .. en geloof mij... het klinkt echt ontzettend goed ! Het is geen daimond halo chorus, maar klinkt lekker warm en ik kan er zonder moete een lekkere boss gt like chorus in draaien. Ik kan het de topic starter dabn ook echt aanraden,mijn eerste indruk was gelijk van wow dude,.. en dat voor 33 euri. goan ervoor

the sure thing
25 september 2009, 08:56
Ik zou gewoon de CE-3 weer kopen. Moet 2e hands onder de EUR 100 zeker te doen zijn. De CE-2 vind ik ook zeer goed: van binnen zit nog een trimpot waarmee je de CE-2 nog wat kan tweaken.

Momenteel heb ik al lange tijd de Retro Sonic Chorus. Maar dat gaat niet lukken voor je budget!

Ik zou morgen de CE-2 weer op mijn plankje kunnen plaatsen.

peter_heijnen
25 september 2009, 09:05
:soinnocent:
http://dirk-hendrik.com/images/afterimage_small.jpg
Hehe, komt de inspiratie voor de naam Afterimage toevallig van de zelfde bron als de Red Sector A? Zo ja dan heb ik die eergisteren nog gedraaid, wat een lekkere chorus heeft Lifeson toch altijd! :)

Adro
25 september 2009, 09:06
toffe reacties allemaal zeg, daar heb ik wel wat aan... ik ben nog steeds onder de indruk van de cool cat.
ik vond de ce3 die ik had wel echt geweldig maar ik kon er niet de extremere sounds uit halen. ik heb het idee dat het bij de cool cat wel gaat lukken, en idd: voor 33 eurie denk ik ook, gewóón dóén!!!

anyway, nogmaals bedankt voor alle reacties!!

lindstrom
25 september 2009, 09:11
toffe reacties allemaal zeg, daar heb ik wel wat aan... ik ben nog steeds onder de indruk van de cool cat.
ik vond de ce3 die ik had wel echt geweldig maar ik kon er niet de extremere sounds uit halen. ik heb het idee dat het bij de cool cat wel gaat lukken, en idd: voor 33 eurie denk ik ook, gewóón dóén!!!

anyway, nogmaals bedankt voor alle reacties!!

zelf geloof ik niet echt in een goede Chorus voor 33 euro.

is hetzelfde als geloven dat die goedkope herenfietsen bij de gamma van goede qualiteit zijn.

je komt gauw van een koude kermis thuis en u wenst dan een "echt" chorus pedaal.

Comfortably Daniel
25 september 2009, 09:18
Dit verhaal beaamd weer eens dat ik nooit instrumenten en alles wat daarmee te maken heeft moet verkopen. :)


De CE-2 blijft toch echt m'n favoriete chorus.
Probeer eens de TC electronic Chorus/Flanger...lekkere sound.

Dirk_Hendrik
25 september 2009, 09:54
Hehe, komt de inspiratie voor de naam Afterimage toevallig van de zelfde bron als de Red Sector A? Zo ja dan heb ik die eergisteren nog gedraaid, wat een lekkere chorus heeft Lifeson toch altijd! :)
..
't blijft uiteindelijk m'n favoriete Rush periode ;)

peter_heijnen
25 september 2009, 10:14
..
't blijft uiteindelijk m'n favoriete Rush periode ;)
Je hoort dat wel meer... ;)

peter_heijnen
25 september 2009, 10:16
zelf geloof ik niet echt in een goede Chorus voor 33 euro.

is hetzelfde als geloven dat die goedkope herenfietsen bij de gamma van goede qualiteit zijn.

je komt gauw van een koude kermis thuis en u wenst dan een "echt" chorus pedaal.
Ik zou de cc dan eerst eens beluisteren, dat is toch echt wel een hele nette chorus, en ook als ie duurder zou zijn geweest.

vidar
25 september 2009, 10:20
@ Lindstrom: Als je die coolcat nooit hebt gehoord zou ik er zeker in dit geval niet bij voorbaad een negatief oordeel over innemen gebaseerd op de prijs. Het is namelijk absoluut een "echt" Chorus pedaal met een dijk van een geluid en heeft een feature die ik op bijna al zijn (veel) duurdere concurrenten mis: een mix control welke hem ook zeer geschikt maakt voor stereo set ups. Echt een aanrader

peter_heijnen
25 september 2009, 10:24
en heeft een feature die ik op bijna al zijn (veel) duurdere concurrenten mis: een mix control welke hem ook zeer geschikt maakt voor stereo set ups. Echt een aanrader
Ik neem dan aan dat je dan 'stereo' in de zin van d/w bedoelt want de CC is verder behoorlijk mono.

Dirk_Hendrik
25 september 2009, 11:32
zelf geloof ik niet echt in een goede Chorus voor 33 euro.

is hetzelfde als geloven dat die goedkope herenfietsen bij de gamma van goede qualiteit zijn.

je komt gauw van een koude kermis thuis en u wenst dan een "echt" chorus pedaal.


Eehm, ja. Ik kan me je reserve voorstellen...maar;

Ware het niet dat er al een jaar of 20 Arion chorus pedalen op de markt zijn die de laatste paar jaar eindelijk de erkenning krijgen die ze verdienen. De laatse versie, de sch-Z, wat tot enkele jaren terug nieuw te koop op bijvoorbeeld Amazon.com voor 25 US dollar. Prijs zegt dus niet altijd wat. Het is af en toe de moeite om even door het "plastic heen te kijken".

Les Paul R8
25 september 2009, 12:19
Hehe, komt de inspiratie voor de naam Afterimage toevallig van de zelfde bron als de Red Sector A? Zo ja dan heb ik die eergisteren nog gedraaid, wat een lekkere chorus heeft Lifeson toch altijd! :)

Wel grappig dat de heer Lifeson zijn chorus al heel wat jaren niet meer uit pedaaltjes haalt......Vanaf Roll the bones is het allemaal 19" wat hij gebruikt.

peter_heijnen
25 september 2009, 12:41
Wel grappig dat de heer Lifeson zijn chorus al heel wat jaren niet meer uit pedaaltjes haalt......Vanaf Roll the bones is het allemaal 19" wat hij gebruikt.
Ja zo'n tc1210 wil natuurlijk ook wel! :)

Ik heb er helaas nog nooit eentje voor 33 euro voorbij zien komen, maar het verbaast me toch wel dat je er nog geen hebt... ;)

Dirk_Hendrik
25 september 2009, 16:37
Wel grappig dat de heer Lifeson zijn chorus al heel wat jaren niet meer uit pedaaltjes haalt......Vanaf Roll the bones is het allemaal 19" wat hij gebruikt.


Een weet je dat me dat in m'n gehele inspratieproces geen moment heeft beziggehouden? :seriousf:

(en dat ik ook geen moment getracht heb een Lifeson achtige chorus te maken)(wel een lekkere)

Jan Buurman
26 februari 2010, 10:01
Ik wil er geen apart topic voor starten dus ik blaas deze even nieuw leven in.
Ik kan mijn Marshall Regenerator ruilen voor een Boss CH-1 Chorus. Schiet ik daar iets mee op? Ik kan hier niets vinden over de CH-1. Wel over de CE-1 en CE-2 maar daar heb ik niets aan.
Hoe staat de CH-1 aangeschreven als Chorus?

Tristan
26 februari 2010, 11:08
Ik zou het niet doen, een van de meest saaie choruspedaaltjes die er te vinden zijn als je het mij vraagt.

the sure thing
26 februari 2010, 11:19
Ik zou het niet doen, een van de meest saaie choruspedaaltjes die er te vinden zijn als je het mij vraagt.Precies. Neem dan de CE-2. Veel chorus voor weinig geld! De CH-1 heb ik ook gehad en klinkt idd saai, te oppervlakkig (is ook digitaal in tegenstelling tot bijvoorbeeld de CE-2).

Comfortably Daniel
26 februari 2010, 11:22
Precies. Neem dan de CE-2. Veel chorus voor weinig geld! De CH-1 heb ik ook gehad en klinkt idd saai, te oppervlakkig (is ook digitaal in tegenstelling tot bijvoorbeeld de CE-2).

Helemaal mee eens :ok:

Al moet ik zeggen dat de prijzen voor CE-2 wel steeds hogers schijnen te worden.

Jan Buurman
26 februari 2010, 11:22
OK, bedankt voor de info. Ik weet genoeg!
(Toch verdomd handig hè, dit forum :ok:

HaroldA
26 februari 2010, 11:24
Precies. Neem dan de CE-2. Veel chorus voor weinig geld! De CH-1 heb ik ook gehad en klinkt idd saai, te oppervlakkig (is ook digitaal in tegenstelling tot bijvoorbeeld de CE-2).

Als Ross-pedaaltjes-fetisjist moet ik toch even het bestaan van de Ross Chorus hier melden.

Ja, het is een CE-2 kopie, maar dan zonder buffered bypass en ook iets andere component waardes. Volgens de Internets zou deze beter moeten klinken dan de CE-2 voor hetzelfde geld.

Helaas zijn ze niet zo makkelijk te vinden...

Fuhgawz
26 februari 2010, 12:32
Had je dit bericht dan niet beter kunnen plaatsen wanneer je er zelf een hebt gevonden? Nu gaat natuurlijk iedereen op zoek naar een vette Ross Chorus. ;)

HaroldA
26 februari 2010, 12:35
Had je dit bericht dan niet beter kunnen plaatsen wanneer je er zelf een hebt gevonden? Nu gaat natuurlijk iedereen op zoek naar een vette Ross Chorus. ;)

Er staat er nu 1 op ebay.com maar die staat al op $100+. De enige manier om voor een fatsoenlijke prijs zoiets te vinden is via een ontwetende verkoper op een kleine website...

Oftewel: slim chance...

WillemdaGuide
26 februari 2010, 12:40
MXR heeft sinds kort ook een re-issue van hun micro-chorus.
Hoe de re-issue klinkt weet ik niet, heb zelf zo'n oude, en in één woord...Briljant!!!

robert-gitarist
26 februari 2010, 23:01
Ik heb alle Boss chorus pedaaltjes en vind de CH-1 een prima pedaal opzich. Hij klinkt wat dunner en minder muzikaal als een CE-5 en CE-2 maar voor solo's klinkt ie echt prima! Ook als je een chorus zoekt die niet te nadrukkelijk aanwezig is vind ik een CH-1 een prettig pedaal. Stereo vind ik hem ook fraai klinken, heel breed maar wel minder vol in tegenstelling tot de andere Boss chorus pedalen.

Rakker
27 februari 2010, 00:52
Zijn er behalve de Ce-1 (en de retrosnic kloon daarvan) nog andere chorussen die zowel een chorus en vibrato knop hebben?

Jelle6
27 februari 2010, 11:14
carl martin is aan te raden

Jan Buurman
27 februari 2010, 12:03
Ik heb deze besteld. In eerste instantie keek ik naar de grootte. Steeds meer pedalen worden in van die grote doosjes geschroefd. Dat vind ik wel mooi maar niet praktisch. Daarna keek ik naar de prijs. Ik gebruik wel chorus maar niet in die mate dat ik er honderden euro's aan uitgeef.
Het sampletje op Proguitarshop vond ik ook wel OK en ik ben ook wel een beetje een sucker voor het stoere ZW uiterlijk (Sorry!)


http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/ZWChorus.jpg

Proguitarshop schijnt zo te verzenden dat je bij de douane niets hoeft af te rekenen. Als dat zo is heb ik hem voor ong.93,- euro binnen.
Ik ben benieuwd!!






.

Jelle6
27 februari 2010, 12:17
wa's dat nou voor een raar merk. Ik pak liever 1 van mxr of carl martin.
Laat horen hoe die klinkt.

Jan Buurman
27 februari 2010, 12:23
wa's dat nou voor een raar merk. Ik pak liever 1 van mxr of carl martin.
Laat horen hoe die klinkt.

Dit is een MXR...:soinnocent:

Jelle6
27 februari 2010, 12:39
oh, grapje. Ik dacht dat het merk dat black label ofzo. was :P. srry,

robert-gitarist
27 februari 2010, 17:19
Staat duidelijk MXR op :seriousf:

Jan Buurman, ik ben super benieuwd! Ik ben ook zeer fan van de ZW looks.
Ik denk adt dit een best goede chorus is, Zakk maakt veel gebruik van de MXR Stereo chorus (en Boss CE-5) maar ook van de Rotovibe, dus zou mooi zijn als er ook een soort Rotovibe-achtige sound in zal zitten! Hou ons op de hoogte (93 euro, net, heel net bedrag)

*edit, net het sampletje gehoord op Youtube, hmm dat klinkt heerlijk!Helaas niet echt een Rotovibe achtige sound maar toch wel veel instelmogelijkheden. Dat vind ik dan wel heel prettig.
Jan Buurman, mocht die ZW Chorus je niet bevallen, stuur me dan ff een PB'tje, dan wil ik hem wel van je overnemen ;)

JvD.
27 februari 2010, 21:32
Ik heb al een hele tijd geleden zo'n Malekko mini chorus bestelt. ook bij pro guitar shop. alleen heeft in mijn geval de duane meneer hem ingeslikt, ik wacht al een maand.
Ik heb al braaf die "WIJ WILLEN GELD!!" brief van ze ingevult en aan de telefoon een heel treurig verhaal opgehouden over geld verdienen met de muziek en nu moet ik wachten bla bla bla. schurken!

the sure thing
27 februari 2010, 22:21
HET antwoord op ALLE vragen in dit topic:

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/chorus1.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/chorus2.jpg

Jan Buurman
27 februari 2010, 22:49
........ In eerste instantie keek ik naar de grootte. Steeds meer pedalen worden in van die grote doosjes geschroefd. Dat vind ik wel mooi maar niet praktisch.
.

Nee hoor.....

Vickman
1 maart 2010, 00:18
De Pearl CE-22 Chorus Ensemble. Lastig en nogal kostbaar om aan te komen, maar elke cent meer dan waard. Heel goed chorus gedeelte en een erg leuk vibrato gedeelte (als je daar van houdt).

En JvD, ik denk dat je beter naar de verzender/vervoerder een brief kan sturen of op kan bellen ipv de douane. Mijn ervaring zegt dat het daar meestal fout gaat.

vinni
1 maart 2010, 01:18
Ik kijk nooit naar de prijs van een pedaal......alleen hoe het klinkt is belangrijk.

Zo kan het dus zijn dat op mijn pedalboard naast mijn pederdure
Skrydstrup BF2M een Coolcat chorus staat te snorren.
Gewoon omdat die de beste is.

Vinni

Nielsje
1 maart 2010, 01:19
wa's dat nou voor een raar merk. Ik pak liever 1 van mxr of carl martin.
Laat horen hoe die klinkt.

Wat is dat nou weer dan? Gebiedende wijs is nou niet echt de manier waarop je dingen gedaan krijgt..
Lekker kortzichtig is het ook: Je gaat liever voor een bepaald merk, dan voor de klank? Volgens mij moet je dingen toch echt kopen met je oren, niet met je ogen..


oh, grapje. Ik dacht dat het merk dat black label ofzo. was :P. srry,

Leuke grapjes maak je! Ik lig helemaal dubbel!
....... :dontgeti:



Nee hoor.....

Euh... pak je je nou op je eigen quote? Ikke niet snappen...

Mitch
1 maart 2010, 10:21
Tot zover de minddernachtelijke posts :D
Maar ook 's morgens ben ik nu even de draad kwijt...

Jan Buurman
1 maart 2010, 10:38
Euh... pak je je nou op je eigen quote? Ikke niet snappen...

Ik reageerde op The Sure Thing die de Retro Sonic Chorus als de oplossing zag. Ik quotte mijzelf omdat ik aangaf dat ik een chorus zoek die niet in een grote(re) behuizing zit... En ik vind de Retro Sonic Chorus te groot...

movo.
1 maart 2010, 10:56
Ik reageerde op The Sure Thing die de Retro Sonic Chorus als de oplossing zag. Ik quotte mijzelf omdat ik aangaf dat ik een chorus zoek die niet in een grote(re) behuizing zit... En ik vind de Retro Sonic Chorus te groot...

Dat ding is trouwens redelijk duur als je voor hetzelfde geld een echte kunt kopen.

Jelle6
2 maart 2010, 16:39
Wat is dat nou weer dan? Gebiedende wijs is nou niet echt de manier waarop je dingen gedaan krijgt..
Lekker kortzichtig is het ook: Je gaat liever voor een bepaald merk, dan voor de klank? Volgens mij moet je dingen toch echt kopen met je oren, niet met je ogen..



Een goed merk heeft vaak ook goeie spullen.
Carl martin heeft minder effecten dan Boss. Daarintegen heeft Carl Martin wel echt top spullen. Het is ook een topmerk.
Daarvan kun je verwachten dat het goed is. Boss is ook wel goed, maar niet bepaald het allerbeste. Als ik nieuwe pedaaltjes wil ga ik opzoek naar mooie pedalen. Boss is de middenklasse. Carl Martin is top.
Ik ga ook voor de klank, dus ga ik voor Carl Martin.

JvD.
2 maart 2010, 16:43
Wat is dat nou weer dan? Gebiedende wijs is nou niet echt de manier waarop je dingen gedaan krijgt..
Lekker kortzichtig is het ook: Je gaat liever voor een bepaald merk, dan voor de klank? Volgens mij moet je dingen toch echt kopen met je oren, niet met je ogen..



Een goed merk heeft vaak ook goeie spullen.
Carl martin heeft minder effecten dan Boss. Daarintegen heeft Carl Martin wel echt top spullen. Het is ook een topmerk.
Daarvan kun je verwachten dat het goed is. Boss is ook wel goed, maar niet bepaald het allerbeste. Als ik nieuwe pedaaltjes wil ga ik opzoek naar mooie pedalen. Boss is de middenklasse. Carl Martin is top.
Ik ga ook voor de klank, dus ga ik voor Carl Martin.

Nee, jij gaat voor een cheapass distortion/wah combi =D
anyway, ik heb de coolcat chorus ook laatst getest. die klonk eigenlijk wel heel goed. hij is wel heel erg jare 80.

nieuws van de duane, ze kwamen mijn Malekko Analog Chorus vandaag aan de deur brengen met de boodschap: u moet ons nog even 40 euro geven.
helaas had ik dat niet in huis. morgen komen ze weer.

Dirk_Hendrik
2 maart 2010, 19:16
Een goed merk heeft vaak ook goeie spullen.
Carl martin heeft minder effecten dan Boss. Daarintegen heeft Carl Martin wel echt top spullen. Het is ook een topmerk.
Daarvan kun je verwachten dat het goed is. Boss is ook wel goed, maar niet bepaald het allerbeste. Als ik nieuwe pedaaltjes wil ga ik opzoek naar mooie pedalen. Boss is de middenklasse. Carl Martin is top.
Ik ga ook voor de klank, dus ga ik voor Carl Martin.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit (soldeerwerk e.d.) van een Boss pedaal een stuk betrouwbaarder dan een CM. In CM's ben ik serieuze bouwfouten tegengekomen die de betrouwbaarheid behoorlijk kunnen beinvloeden.

Comfortably Daniel
2 maart 2010, 20:52
Persoonlijk vind ik de kwaliteit (soldeerwerk e.d.) van een Boss pedaal een stuk betrouwbaarder dan een CM. In CM's ben ik serieuze bouwfouten tegengekomen die de betrouwbaarheid behoorlijk kunnen beinvloeden.

Ik heb zelf een paar pedalen van Carl Martin...vond ze eigenlijk wel erg degelijk, maar heb ze dan ook nog nooit open gehad. Toch maar eens kijken. :dontgeti:

Chiel
3 maart 2010, 17:33
Ik gebruik zelf een T-Rex Roommate, in standje 4 is dit een geweldige Chorus.

Jelle6
3 maart 2010, 18:13
Persoonlijk vind ik de kwaliteit (soldeerwerk e.d.) van een Boss pedaal een stuk betrouwbaarder dan een CM. In CM's ben ik serieuze bouwfouten tegengekomen die de betrouwbaarheid behoorlijk kunnen beinvloeden.

Als je er goed mee omgaat en ze ook koopt dat ze goed zijn zijn ze meestal wel goed.

robert-gitarist
3 maart 2010, 18:41
Sig worthy! :seriousf:

Shaggy
4 maart 2010, 11:11
heeft een hoge cruijff gehalte inderdaad :D

JvD.
4 maart 2010, 11:18
Jelle's posts zijn bijna altijd goud waard!

Comfortably Daniel
4 maart 2010, 12:35
Das logisch....ghehehe...erg onduidelijke post inderdaad :seriousf:

Jelle6
4 maart 2010, 13:50
Welke serie van CM heb je dan?

guitarkid
4 maart 2010, 19:57
Rocktron Deep Blue. Best kept secret, dus niet verder vertellen... :sssh:

Maar serieus, niet alleen voor het geld (kost echt weinig: 64 euro bij Thomann), maar als hij het dubbele zou kosten was het nog erg interessant.
Geen moddervette chorus, maar een goed te regelen effect met voldoende subtiliteit. En ook goed stil, zeker in de fx-loop.

Gr. C.

Comfortably Daniel
4 maart 2010, 20:29
Welke serie van CM heb je dan?

aan wie was dit gericht?

Jelle6
5 maart 2010, 15:04
aan wie was dit gericht?

aan die gast die beweerde dat er bouwfouten in cm zat

HaroldA
5 maart 2010, 15:14
aan die gast die beweerde dat er bouwfouten in cm zat

Bedoel je met "die gast" onze Pedalen God D_H? De man die iedereen raadpleegt als er iets mis is met z'n pedaaltje? De man die werkelijk alles kan fixen, van SMD tot TB tot LED tot MIDI tot ETC?


Nee, die weet echt niet waar 'ie het over heeft...

Dirk_Hendrik
5 maart 2010, 16:02
aan die gast die beweerde dat er bouwfouten in cm zat


Ho!
Dit is generaliseren. Dat zou wél onrecht doen aan CM en dat hebben ze niet verdiend.

Ik zei dat ik in CM's bouwfouten ben tegengekomen,. niet altijd, niet allemaal, maar wel die die ik, voor reparatie, op de werkbank had.

Jelle6
5 maart 2010, 21:56
Ho!
Dit is generaliseren. Dat zou wél onrecht doen aan CM en dat hebben ze niet verdiend.

Ik zei dat ik in CM's bouwfouten ben tegengekomen,. niet altijd, niet allemaal, maar wel die die ik, voor reparatie, op de werkbank had.

Welke serie?
Pro, of vintage?

JvD.
5 maart 2010, 22:18
Welke serie?
Pro, of vintage?
Bla bla bla, H_D heeft teveel gewerkt en van waarschijnlijk elke fabrikant wel een mislukt pedaaltje gezien.
Ik zeg bla bla bla want het boeit geen eene zak in 't CHORUS TOPIC.

Ik heb mijn malekko chorus binnen en mijn review is kort:
Je hebt 2 knopjes. Speed en depth, de speed knop moet je niet voorbij 12 uur draaien dan klinkt het als een gestoord wiebel ding. met de depth knop kun je wel vol uit gaan, rond 12uur is hij echt heel subtiel.
Qua sound is hij heel erg 'lush', je hebt er een hele lichte chorus aan, bijna zweverig. ik vind het een mooi geluid maar niet altijd even veelzijdig.

Enge nadeel is dat ie op mijn ENGL (in de fx loop) het volume omlaag haalt als ik wil beuken op het overdrive kanaal.
clean doet hij het niet en op mijn peavy doet hij ook niets met het volume.
het is dus alleen op mijn oversturingskanaal van mijn ENGL.
Dus zeker testen met jou amp!

kortom, een degelijk en vooral klein pedaal dat doet wat het moet doen.
een no nonsense chorus.

jungletarzan
7 maart 2010, 12:47
Even een reactie van mijn kant, ik als chorus/leslie freak heb al heel wat geprobeerd(gehad). Wat mij vaak irriteert aan de meeste chorus pedalen is dat ze een stukje hoog weghappen waardoor je geluid een beetje verzuipt in het bandgeheel. Volgens mij zijn de meeste pedalen gebaseerd op een soort Boss CE-1 en die heeft dat juist(ook de Retro-sonic). Maar als dat het geluid is wat je zoekt...........
Ikzelf ben altijd op zoek naar chorussen die dat juist niet hebben ook omdat ik toch een beetje gevormd ben in de 80s en erg verslaafd was aan de Rocktron Intellifex chorus(19 inch) die niets aan je geluid veranderd maar alleen maar chorus toevoegd.
Arion chorussen ben ik erg van gecharmeerd, zowel de gewone als de Fat versie. Warm en toch helder, verzuipt totaal niet in het bandgeweld.
True bypass is het wel beter want de buffer is erg aanwezig in de uit stand.
MXR-134 een zeer degelijke chorus, bruikbaar door de toonregeling waardoor de Boss CE1 ook goed na te doen is, alleen niet TB maar wel met redelijke buffer.
Rocktron Dreamstar een nieuwe chorus, geweldig muziekaal en je kan 2 chorussen door elkaar instellen zeer vet en TB.
Dirk Hendrik Afterimage echt een wereld ding, gaat heel erg richting Arion Fat chorus. Lekker romig en helder, klein pedaal, niet duur en TB.
Verder ben ik gecharmeerd van een paar DODs uit de jaren 80 zoals de FX65 en de Milkbox en een Aria CH10.
BTW ik waardeer D-H zijn mening enorm want het is toch een beetje waar een forum om gaat die deskundigheid.
Afijn, my two-cents-worth,
Have a nice day

Jan Buurman
7 maart 2010, 12:57
Wat mij vaak irriteert aan de meeste chorus pedalen is dat ze een stukje hoog weghappen waardoor je geluid een beetje verzuipt in het bandgeheel.

Daarom ben ik benieuwd naar deze Chorus (Hij is nog steeds niet binnen..) Daar zitten twee toneknoppen op.





http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/ZWChorus.jpg

robert-gitarist
7 maart 2010, 13:08
Ik heb van de week in Zwolle bij Big One de Zakk Wylde chorus getest. Daar kost hij 115 euro. Ik vind het niet duur voor een uitgebreide chorus.
Heerlijk klinkt hij! Heel goed in te stellen; van dik en brede chorus naar een hele rustige en zweverige chorus. Hij bijft lekker helder klinken. Hoe hij klinkt in een stereo setup durf ik helaas niet te zeggen, daar had ik de mogelijkheid niet voor. Ook weet ik niet hoe hij in de FX loop klinkt met gain erbij maar ongewtijfeld zal dat ook een hele lekkere sound geven. Clean vind ik hem echt geweldig.

Dus Jan Buurman, mocht hij je niet bevallen...:seriousf: ;)

jutter
7 maart 2010, 13:14
YES!!! die zijn GE-WEL-DIG !! maar die moeten op een PSA voeding toch?

Kan iemand mij uitleggen wat een PSA voeding is? (waarschijnlijk de meest stomme vraag ooit....)

the sure thing
7 maart 2010, 13:17
Kan iemand mij uitleggen wat een PSA voeding is? (waarschijnlijk de meest stomme vraag ooit....) Lees dit draadje maar eens : http://www.bossarea.com/other/aca.asp

Geoffrey
7 maart 2010, 13:32
Bedoel je met "die gast" onze Pedalen God D_H? De man die iedereen raadpleegt als er iets mis is met z'n pedaaltje? De man die werkelijk alles kan fixen, van SMD tot TB tot LED tot MIDI tot ETC?


Nee, die weet echt niet waar 'ie het over heeft...

Rustig met het slijmen man.. :stop:

Mitch
7 maart 2010, 14:27
Welke serie?
Pro, of vintage?

Gast, doe eens niet zo bijdehant. Ook in de 12V serie is best wat mis gegaan. Alleen heette het toen nog geen Pro lijn omdat de Vintage lijn nog helemaal niet bestond... De slechte switches die lastig te vervangen waren, de Delayla die oscilleerde op een heel irritante manier, de Delayla XL die een bleed had waar de honden geen brood van lusten, de eerste generatie Combinator afijn...
Ik zeg dit niet om Carl Martin te bashen, integendeel. Ik heb met plezier een aantal pedalen gebruikt. Het is echter zo dat vrijwel ieder merk wel eens iets heeft gehad qua betrouwbaarheid. Check Toyota eens in The States! Het toonbeeld van betrouwbaarheid heeft bloed aan haar handen door een falend remsysteem. En zo zijn er talloze, ook in de gitaarwereld.
Is HaroldA dan een fanboy als hij D_H de hemel inprijst? Welnee. Hij wijst er fijntjes op dat Jelle6 misschien niet helemaal doorheeft wat voor kennis van zaken D_H heeft. En zelf komt hij niet veel verder dan tevreden zijn met een Boss GTwhatever en het superieur verklaren van Carl Martin.
Een beetje relativering kan dus bepaald geen kwaad.

En nou weer verder on topic...

HaroldA
7 maart 2010, 14:35
Rustig met het slijmen man.. :stop:


Is HaroldA dan een fanboy als hij D_H de hemel inprijst? Welnee. Hij wijst er fijntjes op dat Jelle6 misschien niet helemaal doorheeft wat voor kennis van zaken D_H heeft.

Juist.

Mijn Ross Chorus is net op de post gegaan in de USA, dus over een weekje of 2-4 kan ik vertellen hoe hij is.

Geoffrey
7 maart 2010, 14:39
Onder 'fijntjes' versta ik toch maar net weer iets anders..

Realeigo
7 maart 2010, 14:44
Laat ik Carl Martin dan ff flink afzijken om Jelle6 te compenseren.
Ik heb de Carl Martin Echotone en het is echt een sleur dat ding.
Na 3 weken was da aan uit schakelaar al stuk, moest dus gerepareerd worden. Tap tempo is zeer onnauwkeurig. (Mee tappen op het tempo van een nummer wil niet want je moet net iets te snel tappen..) De Tap knop is ook nog eens uiterst zinnig, want soms dan pikt hij het niet goed op en doet hij geen delay.

Aan de andere kant: Het is soundwise wel een hele toffe delay.

Mitch
7 maart 2010, 15:05
Iedereen heeft zijn punt gemaakt: back on topic vroeg ik net.

Jelle6
7 maart 2010, 19:23
Als ik zeg: back on topic, dan bedoel ik dat ook.
Jelle heeft een berisping, de volgende die off topic reageert ook.


Mitch

jungletarzan
8 maart 2010, 14:08
He Jan, Ik ben ook wel benieuwd naar die Zakk Wylde chorus alleen als ze het over "warm analog chorusing" hebben begin ik em een beetje te knijpen.
Maar misschien gaat ie richting de M-134 die ik heb die is lekker helder en strak met gain geluiden.

guitarkid
8 maart 2010, 14:48
....... Ikzelf ben altijd op zoek naar chorussen die dat juist niet hebben ook omdat ik toch een beetje gevormd ben in de 80s en erg verslaafd was aan de Rocktron Intellifex chorus(19 inch) die niets aan je geluid veranderd maar alleen maar chorus toevoegd......


Ik schreef in een eerder post al dat ik erg tevreden ben met de Rocktron Deep Blue. En juist om de reden die jij beschrijft als het om de Intellifex chorus gaat.
Blijkbaar iets karakteristieks voor Rocktron...? Het geluid blijft bovendien erg helder.

Gr. C.

jungletarzan
8 maart 2010, 19:06
Ja zou wel kunnen met Rocktron ik heb pas de Dreamstar gekocht erg leuk die 2 voicings door elkaar en True bypass. In een effect loop schijnt het wel belangrijk te zijn TB want een loop is al gebufferd en anders krijg je weer buffer op buffer. Ik heb een aantal pedalboards(zal eens foto's plaatsen)
vandaar dat ik meerdere chorusen bezit. De Digitech Hardwire heb ik ook uitgebreid geprobeerd en in eerste instantie dacht ik ja. Op m'n oude JC-120 wat ik ook een goede referentie vind kwam hij erg dicht in de buurt maar......
ik weet niet of het eraan ligt dat het een soort moddeling is, maar in het laag mist het gewoon diepte. Na een tijdje spelen wordt het gewoon een saai geluid(Dat heb ik bv ook met EMG elementen) het gaat me gewoon tegenstaan. Nogmaals de D-H chorus is nog steeds de winnaar, heel warm zonder hoogverlies, klein, TB en niet zo duur, wel gaat ie richting Arion daar moet je van houden het heeft een bepaald karakter.
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/112672/Rocktron-Dreamstar-Chorus.jpg

Fireburst
8 maart 2010, 20:13
Ik heb de Rocktron tsunami, ik denk een beetje zo'n Deep Blue met een extra functie 'ambience' (kruising tussen chorus en delay : choray? :)).
Voor de occasionele gebruiker een leuk ding en niet te duur, ik gebruik wel eens de 2 uitgangen ieder naar een versterker en dat geeft wel een heel ruimtelijk effect. Blijft mono maar er is iets met een signaal in tegenfase of zo dus links en rechts klinken verschillend.
Maar een kenner ben ik niet, moest je dat nog niet door hebben...

Mitch
8 maart 2010, 21:43
In een effect loop schijnt het wel belangrijk te zijn TB want een loop is al gebufferd en anders krijg je weer buffer op buffer.
Gedeeltelijk off topic, maar ik kwam deze opmerking pas ook al tegen en die wiol ik toch van harte tegenspreken. Het maakt juist minder uit omdát de loop al gebufferd is. Carry on!

jungletarzan
8 maart 2010, 22:02
Ok ik dacht dat de buffer van de loop erop uitgerekend was voor de kabel lengtes die ertussen komen. Sorry voor de off topic maar je filosofeert wel eens van het een naar het andere met betrekking tot kwaliteiten en mogenlijkheden van pedalen toch?

Henri H
11 maart 2010, 11:15
Ik heb deze besteld. In eerste instantie keek ik naar de grootte. Steeds meer pedalen worden in van die grote doosjes geschroefd. Dat vind ik wel mooi maar niet praktisch. Daarna keek ik naar de prijs. Ik gebruik wel chorus maar niet in die mate dat ik er honderden euro's aan uitgeef.
Het sampletje op Proguitarshop vond ik ook wel OK en ik ben ook wel een beetje een sucker voor het stoere ZW uiterlijk (Sorry!)


http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/ZWChorus.jpg
Proguitarshop schijnt zo te verzenden dat je bij de douane niets hoeft af te rekenen. Als dat zo is heb ik hem voor ong.93,- euro binnen.
Ik ben benieuwd!!.Ook ik vind de grootte belangrijk, ben ook benieuwd naar je ervaring met dit pedaal, lijkt me een goed ding.
De Afterimage van D_H spreekt me ook aan, al is het alleen maar de Rush-connectie. ;)

Ik gebruik nu m'n Rocktron Replifex, vind de chorus heel erg mooi en helder, maar eigenlijk zoek ik een chorus die wat meer analoog/warm klinkt.
De 70's sound van Lifeson spreekt me dan ook erg aan.
Kom ik dan automatisch bij de Retro-Sonic/CE-1 uit?
Die zijn behoorlijk prijzig en groot!

@Adro: heb je al een chorus aangeschaft?
Zo ja, welke is dat geworden, en ben je er tevreden over?

the sure thing
11 maart 2010, 11:18
Kom ik dan automatisch bij de Retro-Sonic/CE-1 uit?
Die zijn behoorlijk prijzig en groot!

De Retro Sonic is niet groot, maar wel duur. De CE-1 zou ik niet aanschaffen. De Retro Sonic is niet 100% vergelijkbaar met de CE-1, maar is wel de beste chorus die ik op de markt ben tegengekomen. Hij zit al jaren op mijn plankje. Veel pedalen komen en gaan, maar dit is een blijvertje:

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/Pedalboardmaart2010.jpg

Henri H
11 maart 2010, 11:30
OK, maar waarom geen CE-1?

De Retro-Sonic is me eigenlijk ook iets te uitgebreid, lijkt me verder wel een goede chorus.
Ik zou het liefst 1 aan/uit-knop en 1 sound willen, klaar.

guitarkid
11 maart 2010, 12:18
De Retro-Sonic is me eigenlijk ook iets te uitgebreid, lijkt me verder wel een goede chorus.
Ik zou het liefst 1 aan/uit-knop en 1 sound willen, klaar.

Maar da's toch geen probleem? Gewoon het goede geluid instellen en verder alleen maar in- en uitschakelen. Zo doe ik het ook met de Rocktron Deep Blue. Niet dat die nou ladingen mogelijkheden heeft, maar ik merk dat ik aan één chorus-geluid genoeg heb.

Gr. C.

Henri H
11 maart 2010, 12:46
Natuurlijk kan dat, maar ondertussen heb ik dan wel een heel uitgebreid/duur pedaal, waar ik 2/3 niet van gebruik.
Maar je weet waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Heeft die Rocktron van jou ook een beetje die "vintage-sound"?
'k Kan er weinig goeie YT-filmpjes van vinden.

guitarkid
11 maart 2010, 13:06
Natuurlijk kan dat, maar ondertussen heb ik dan wel een heel uitgebreid/duur pedaal, waar ik 2/3 niet van gebruik.
Maar je weet waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Heeft die Rocktron van jou ook een beetje die "vintage-sound"?
'k Kan er weinig goeie YT-filmpjes van vinden.

Of hij echt vintage klinkt weet ik eerlijk gezegd niet, maar hij is wel mooi warm en 'rijk" en laat het hoog ook mooi sprankelend. Hij is zeker niet extreem, maar dat wil ik ook niet. Ik wil juist wat subtiliteit. Hij is in ieder geval voor mij veel mooier dan bijv. de de Boss CE-2 of CE-3.
Overigens, als je bijv. zo'n Retro Sonic zou hebben dan gebruik je 'm toch optimaal als je er de chorus uithaalt die jij zoekt? Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel: het zit 'm niet alleen in de hoeveelheid regelmogelijkheden (die bij de RS ook wel meevallen: intensity en level), maar in de uiteindelijke sound. In het geval van de Retro Sonic heb je dan misschien nog een vibrato-functie die je in principe niet gebruikt. Hoewel, als je 'm dan toch hebt.... ;)
M.a.w. als er bijv. in een multi-effectprocessor een bepaalde chorus (of wat dan ook) zou zitten die ik wil en die ik alleen daaruit kan halen zou ik die bak wel kopen en voor de rest dan maar niet gebruiken.... Liever dat dan een enkel pedaal te kopen dat het net niet is.

Gr. C.

Henri H
11 maart 2010, 13:22
Op zich heb je gelijk, maar ik wil toch ook wel een beetje op de centen letten, en vind €269,- voor een Retro Sonic behoorlijk aan de prijzige kant.
Als de Rocktron Deep Blue ook een vergelijkbare chorus heeft is dat misschien een goeie optie, in ieder geval €200,- goedkoper!
Wel jammer dat het weer zo'n groot pedaal is....

the sure thing
11 maart 2010, 13:35
Die EUR 269 moet je niet betalen joh! Gewoon minimaal EUR 10 eraf lullen en ook niet de verzendkosten betalen. Daarnaast is het bij Gtrgear zo, dat je m in bruikleen mag nemen. Je mag m kostenloos uitproberen. Althans, dat was vroeger zo.

Ik gebruik de Retro Sonic alleen voor de chorus, niet voor de vibrato. Voor de vibrato heb ik de Fulltone.... Ik gebruik dus idd 2/3 van het pedaal niet :). And I don't give s shit. Beter deze chorus dan mijzelf gaan ergeren aan 3 anderen.

Hij is overigens niet alleen subtiel: als je een subtiele wilt, dan is de Ibanez CS-9 ook een goed en goedkoper alternatief. Maar ja, niet true bypass :) :)

En de CE-2 blijf ik een goed alternatief vinden. Maar ja, die moet je weer laten modden omdat ie nogal wat van je tone af kan snoepen in de bypass stand. ...

HaroldA
11 maart 2010, 13:38
En de CE-2 blijf ik een goed alternatief vinden. Maar ja, die moet je weer laten modden omdat ie nogal wat van je tone af kan snoepen in de bypass stand. ...

Dan komen we toch weer op een Ross Chorus uit! :soinnocent:

Henri H
11 maart 2010, 14:03
Dan komen we toch weer op een Ross Chorus uit! :soinnocent:Maar die hebben we nog niet gehoord. :soinnocent: :listen:

@tst: Ik weet niet of ik wel zoveel geld uit wil geven aan alleen een chorus, mijn Replifex was maar €175,-.
Zijn er geen pedalen (behalve de Ross ;)) die kleiner, eenvoudiger, goedkoper, en "ongeveer" net zo klinken?

Edit: Feedback heeft de Zakk Wilde Chorus ook al: http://www.feedback.nl/gitaar-effecten/mxr/mzw-38-black-label-chorus

Dirk_Hendrik
11 maart 2010, 14:07
Dan komen we toch weer op een Ross Chorus uit! :soinnocent:


Ben ik de enige die het gevoel begint te krijgen naar een gekraste grammofoonplaat te luisteren?:soinnocent:

HaroldA
11 maart 2010, 14:09
Ben ik de enige die het gevoel begint te krijgen naar een gekraste grammofoonplaat te luisteren?:soinnocent:

Nope, dat die Harold eens opzout met z'n Ross pedalen. Rotzooi, dat is het!

Henri H
11 maart 2010, 14:12
Rosszooi! ;)

Dirk_Hendrik
11 maart 2010, 14:23
Rosszooi! ;)
http://www.deshow.net/d/file/cartoon/2008-12/bob-ross-landscape-painting-281-2.jpg

Henri H
11 maart 2010, 14:30
:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

Luke Wannabe: http://www.youtube.com/watch?v=lurt5FosdB4

guitarkid
11 maart 2010, 15:29
@Dirk_Hendrik (RossMod) ;): Fantastisch. Humor...!!! :) :) :) En dan vroeger Bob Ross op tv. Ik kon er echt lang naar kijken.....

@H.Huisjes: 265 euro is wel een serieus bedarg voor die Retro Sonic, dat ben ik met je eens. En de Deep Blue is inderdaad wat fors: 13 x 15 cm. Maar misschien toch eens uittesten? En wat betreft die afmetingen: die ross je zo in je pedalenbak....... :seriousf:

Gr. C.

WillemdaGuide
11 maart 2010, 15:59
Hey Henri, kom anders mijn microchorus eens checken, ze zijn nu weer te koop, blijft voor mij een waanzinnige chorus!

Henri H
11 maart 2010, 17:33
Hoi Willem, bedoel je de MXR Micro Chorus (http://www.thomann.de/nl/mxr_m148_micro_chorus.htm?sid=3ebb900d5e1134829f8f 9a25d7b3d4ae)?
Is alleen een rate niet een beetje weinig?
Voor m'n gevoel zou er nog een depth-knop bij moeten?

Kom anders 's een avondje langs, vanavond? :)

http://images5.thomann.de/pics/prod/243036.jpg

robert-gitarist
11 maart 2010, 17:36
Ik heb de MXR van Willem gehoord, lekker eenvoudig en klinkt heerlijk! mooi sprankelend en niet te veel aanwezig. Precies goed. Hoe de RI is weet ik niet, ben ik nog niet tegen gekomen.
De Wylde chorus ben ik wel erg te spreken over. Goede en goedkope vervangen voor de dure MXR stereo chorus.

robert-gitarist
11 maart 2010, 19:03
Henri, lees net in een ander topic dat je benieuwd was na een CH-1 van Boss, deze heb ik liggen en kun je msischien ook wel testen. Ik heb trouwens alle Boss chorussen hier liggen.
Als je echt een hele fraaie chorus wilt hebben, kijk dan eens of je een Ibanez RC99 kunt vinden. Geweldig mooi chorus pedaal :)

Dirk_Hendrik
11 maart 2010, 19:23
Yep!!!!!!!!

Henri H
11 maart 2010, 19:30
Ja, maar lastig te vinden blijkbaar. :(

robert-gitarist
11 maart 2010, 19:41
Ebay misschien? ;)

En inderdaad, moeilijk te vinden, ook zeker niet goedkoop :dontgeti:
Misschien kun je eens die MXR ZW chorus testen in Zwolle? Daar heb ik hem vorige week ook getest, zeer lekker chorus pedaaltje.

the sure thing
11 maart 2010, 19:50
Als je voor BOSS gaat en de CE-1, CE-2 wordt het niet: ga dan voor de CE-3.
NIET de CH-1, tenzij je een oppervlakkige subtiele koude chorus wilt.

robert-gitarist
11 maart 2010, 19:58
CE-3?? Dat vind ik toch echt wel de minste Boss Chorus :makeup:

CH-1 kan best mooi klinken. Voor solo's vind ik hem prima, voor akkoordenwerk heb ik liever een CE-5. En de CE-5 vind ik samen met de DC-2 en DC-3 echt heerlijke chorus pedalen. Welke er uiteindelijk op mijn board gaat komen ooit weet ik nog niet. Ik denk zelf dat dat toch de RC99 gaat worden van Ibanez.

the sure thing
11 maart 2010, 20:17
CE-3?? Dat vind ik toch echt wel de minste Boss Chorus :makeup:

CH-1 kan best mooi klinken. Voor solo's vind ik hem prima, voor akkoordenwerk heb ik liever een CE-5. En de CE-5 vind ik samen met de DC-2 en DC-3 echt heerlijke chorus pedalen. Welke er uiteindelijk op mijn board gaat komen ooit weet ik nog niet. Ik denk zelf dat dat toch de RC99 gaat worden van Ibanez.Ja je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel de CE-5. Ik vond de CH-1 op zich wel OK klinken, totdat ik er mee in een band ging spelen. Toen viel ie door de mand. Heb je ook de Digital Dimension? Die met die drukknopjes? Of is dat geen chorus?

Henri H
11 maart 2010, 20:58
Robert je hebt mail. :)

Bedankt voor de tips, maar ik denk eigenlijk dat ik in ieder geval een true bypass pedaal zou willen, of in ieder geval één met (zeer) weing tonesuck.
Ik heb op dit moment 3 pedalen, waarvan één met een goeie buffer (Maxon OD808 ) en 2 TB pedalen.
Het zou jammer zijn als er dan zo'n BOSS-pedaal de boel "verprutst".

Voor solo's gebruik ik nooit een chorus, da's me teveel "foute '80's-muziek-achtig". ;)
Meestal gebruik ik het voor cleane partijen, maar soms ook voor crunchy Rush-partijen, zoals Hemispheres e.d.

robert-gitarist
11 maart 2010, 21:02
haha wou al zeggen ce-3?? :p ce-5 is erg lekker.de ch-1 is wel ok maar voor akkoorden is ie niet vol genoeg na mijn idee.

yep, ik heb alle Boss chorus pedalen ;).
De dc-2 heeft van die druktoetsen, dimension c heet ie. Je hebt ook nog een dc-3, maar dat is een heel eigenaardig pedaal. Dat is niet een typisch chorus pedaal, maar wel ongelovelijk fraai.

Henri H
31 maart 2010, 08:34
Ik heb de Afterimage van Dirk_Henrik gisteren binnen gekregen, en heb hem al redelijk getest gisteravond in m'n gitaarhok.
In eerste instantie kon ik er niks mee, maar na het advies van D_H om de rate op 0 en de depth voluit te zetten, klonk hij echt wel fenomenaal.
Deze instellingen heb ik de rest v.d. avond gebruikt.
Ik heb nog steeds een beetje het idee dat de chorus iets te extreem klinkt, maar ik heb er nog niet aan gedacht om de depth omlaag te draaien, na ja, vanavond gaat ie mee naar de oefenruimte.

Hij klinkt een beetje hetzelfde als de chorus uit m'n Replifex, maar dan zonder dat scherpe hoog, en klinkt (dus?) wat voller ofzo.
Echt een chorus zoals ik hem graag wil, tenminste, het lijkt erop. :)

Jan Buurman
31 maart 2010, 10:54
Ik ben voorlopig erg blij met de MXR Black Label Chorus. Ik heb er nog maar één maal mee gerepeteerd maar zodra ik hem er tussen plugde klonk hij lekker. Alles op 12 uur een de tone-cuts vol open. Uiteraard zal er in de toekomst getweakt worden. Ik heb te weinig verstand van chorussen om een zinnige review te geven.... ik vind hem gewoon lekker....:makeup:

Henri H
1 april 2010, 08:46
....Ik heb nog steeds een beetje het idee dat de chorus iets te extreem klinkt, maar ik heb er nog niet aan gedacht om de depth omlaag te draaien, na ja, vanavond gaat ie mee naar de oefenruimte......Depth op 6 à 7 geeft een perfecte chorus, zowel voor clean, alsook voor crunch.
Prachtige chorus. :cheerup:

jungletarzan
1 april 2010, 21:35
Ik ben ook zeer blij met de Afterimage, gebruik wel andere standen.
De tone bijna open (8-9) en dan voor een (foute) 80s chorus de depth op 4 en de rate ook. Voor een vette leslie de depth op 6 en de rate op 7, echt geweldig een zeer muzikaal ding. Lekker klein met toch duidelijke knoppen en true bypass.