PDA

View Full Version : vervormd reverbgeluid op twin



roggethomas@hotmail.com
24 september 2009, 14:24
hallo
nog een probleempje. als ik heel luid op een twin reverb van een vriend speel hoor ik een soort metaalachtig vervormd geluid. kan het zijn dat die veren van de reverb tank uitgerokken zijn? ik hoor het alleen wanneer ik de reverb aan staan heb en als ik luid speel alsof de veren zodanig vibreren dat ze tegen de behuizing komen. als ik een tik geef op de reverb tank (zachtjes hé) dan hoor ik een vergelijkbaar geluid. aan de drive en recovery buizen kan het niet liggen want deze heb ik vervangen.

thomas

nico verduin
24 september 2009, 15:21
Al eens op luid volume gespeelt zonder reverb?

roggethomas@hotmail.com
24 september 2009, 17:09
jaja dan is alles ok

nico verduin
24 september 2009, 18:55
Paar mogelijkheden:

De veer is een beetje op
De versterking van de reverb is te hoog. Nu zijn ze dat al per definitie al bij Fenders. Na standje 3 is het eigenlijk al gauw teveel.
De 12AT7 (buisje 3) is op aan het raken
Je zou evt:

er een andere 12AT7 in kunnen stoppen. Evt. buis 3 met buis 6 omwisselen. Als je dan ook zonder reverb vervorming hebt, mag je er vanuit gaan dat de reverb driver opraakt.
aanpassing in de amp laten maken om de reverb driver wat kouder af te laten stellen (vervanging van een weerstand)
Een andere reverb veer erin proberen, maar dat is een kostbare aangelegenheid tenzij je iemand hebt die een zelfde type heeft.
Dat je de veer hoort als je er tegenaantikt, klopt. Anders was ie stuk:seriousf: