PDA

View Full Version : Pick ups in Stratocaster



TrinityGC
24 september 2009, 14:03
Hey guys,

Vraagje:
Wat vinden jullie persoonlijk de beste combo aan pick ups in een Strato?
Dimarzio FS-1 en True Velvet Middle + Neck
of
Fender Customshop of Strat ?

Het moet uiteindelijk een rock/metal gitaar worden, dus ik wil de elementen graag goed afstemmen op het geheel.
(Gezien ik toondoof ben, hoor ik dus het verschil niet wat de ene set produceert in verhouding met de andere)

Heb al eens gehoord/gelezen dat Fender elementen nogal eens een zoem-geluid kunnen veroorzaken.

Dus wat zeggen jullie?
(of eventueel andere merken pick ups die misschien nog beter zijn....)

Yoshida
24 september 2009, 14:25
Seymour Duncan is voor mij een maatstaf voor prijs/kwaliteit verhouding en veelzijdigheid. Ook hebben ze veel wiring diagrammen op hun website en samples van erg veel pickups.
Kijk je op Tonefactory dan zie je welke band of artiest de pickup gebruikt op welke positie. Ook staat duidelijk omschreven welke magneten erin zitten en wat voor uitput hij geeft.

Dé tip die ik op dit forum gelezen heb is Bareknuckles pups uit Engeland. Zoek je gewoon aangename pickups voor een goede prijs dan zijn er genoeg online winkels (zowel hier als overzees) die een leuk aanbod hebben voor een goede prijs.

Mijn setup is een classic rock humbucker bij de neck, een high output HB bij de brug en een erg cleane single coil in het midden. Mocht ik het opnieuw gaan bouwen en erg veel geld over hebben, dan zou ik kiezen voor P-rails en/of blackouts (allen Seymour Duncan).

TrinityGC
24 september 2009, 14:34
Eigenlijk ben ik ook op Dimarzio gekomen door iets wat je zelf net ook zei.
Een artiest die ze gebruikt.
In dit geval Herman Li van Dragonforce.
Die schijnt dus Dimarzio Custom pick ups te gebruiken.
Blaze, Evolution en FS-1.
Gezien Herman een in mijn ogen ( toondoof iemand he!) een ontzettend goeie gitarist is, kwam ik dus eigenlijk op het idee om dan Dimarzio's te gaan gebruiken.

Maar goed, jij zegt dus persoonlijk Seymour Duncan.

Ok, good to know.

beruk
24 september 2009, 14:47
http://www.seymourduncan.com/images/products/custom_shop/stratocaster/3.jpg
Doe je neck en brug met bovenstaand in je gitaar en een single coil in het midden en je hoeft niet eens in je gitaar te laten zagen ook!

Yoshida
24 september 2009, 14:50
Ah een guitar hero liefhebber ;) (dragon force... retemoeilijk bonuslevel heb ik begrepen, wel vette sound)

Ja ik zeg Seymour Duncan, maar bijna iedereen zal weer wat anders zeggen. 't is net wat je bevalt.

Die mini humbuckers, geven die wel een goede output?

TrinityGC
24 september 2009, 14:51
http://www.seymourduncan.com/images/products/custom_shop/stratocaster/3.jpg
Doe je neck en brug met bovenstaand in je gitaar en een single coil in het midden en je hoeft niet eens in je gitaar te laten zagen ook!

Hm ok, misschien dat ik er wel ff bij moet vermelden:
De frontplate is volledig single coil uitgesneden..............kan ik dus weinig verder aan veranderen :(

TrinityGC
24 september 2009, 14:52
Ah een guitar hero liefhebber ;) (dragon force... retemoeilijk bonuslevel heb ik begrepen, wel vette sound)

Ja ik zeg Seymour Duncan, maar bijna iedereen zal weer wat anders zeggen. 't is net wat je bevalt.

Die mini humbuckers, geven die wel een goede output?

Lol, nee guitar hero is ook niks voor mij ;)
Ik vind Dragonforce, voor zover ik de tonen kan registreren, gewoon een goeie band ;)

Roel#1
26 september 2009, 13:11
http://www.seymourduncan.com/images/products/custom_shop/stratocaster/3.jpg


Hm ok, misschien dat ik er wel ff bij moet vermelden:
De frontplate is volledig single coil uitgesneden..............kan ik dus weinig verder aan veranderen :(

Volgens mij past deze ook in een singlecoil slot...

Daan_B
26 september 2009, 13:12
Daar is 'ie voor gemaakt Einstein..

Pepe
26 september 2009, 13:17
Voor Metal moet je sowieso ver weg blijven van Fender CS, dat is alleen voor toonpuristen die het verschil horen tussen een '54, '57 en '69 pickup.

Veel mids, veel output.. Dimarzio en Duncan hebben daar genoeg van. Niet dat het dan nog veel met strat te maken heeft maar dat is juist de point geloof ik.

TrinityGC
28 september 2009, 10:34
Voor Metal moet je sowieso ver weg blijven van Fender CS, dat is alleen voor toonpuristen die het verschil horen tussen een '54, '57 en '69 pickup.

Veel mids, veel output.. Dimarzio en Duncan hebben daar genoeg van. Niet dat het dan nog veel met strat te maken heeft maar dat is juist de point geloof ik.

Ik heb nu in elk geval een DiMarzio bridge hummie liggen :D
Op advies van de jongens van Music Maniacs hier in Haarlem.
Dus gaat helemaal goed komen ( hoop ik ).

Maniaaaak!!
28 september 2009, 12:20
Ben al wat jaartjes kirrend gelukkig met de Kinman blues set met K7 shield op mijn main gitaar. (Fender strat 57 Vintage Reissue Japan)

is niet voor iedereen maar ik zou ze voor een evt. 2e strat weer kiezen. Houd er rekening mee dat ze wel aan de dure kant zijn (was iets van 400 euro kwijt voor het geheel inclusief verzenden).

www.kinman.com