PDA

View Full Version : Digitech Jimi Hendrix



Marcomeistro
24 september 2009, 12:12
Ik heb een Digitech Wah pedal Jimi hendrix
maar ik krijg het niet echt voor elkaar om daar de juiste sound uit te halen misscien mensen met het zelfde probleem. In de beschrijving staat het niet goed beschreven.

rocker_71
24 september 2009, 12:39
De exacte sound gaat je niet lukken met dit pedaal. Maar hij is best aardig hoor, ik heb hem zelf ook. Vooral de Voodoo chile en Woodstock vind ik gaaf.

Maar voor een goed antwoord, moet je meer info geven: welke amp en gitaar gebruik je dan en wat bevalt er dan niet?

Marcomeistro
24 september 2009, 13:38
Gebruik nu nog een epiphone sg en heb een Marshall 30 watt. En wil bij de sound van little wing in de buurt komen.
Maar ik vind het nog moeilijk om het verschil tussen veel level en weinig level te horen enz.

rocker_71
24 september 2009, 15:39
Een SG met humbuckers is natuurlijk geen Strat met single coils.
Heb je toevallig een Marshall MG?

Om Jimi te benaderen is een Strat eigenlijk verplicht, evenals een goede buizenamp. :gitarist:

Level doet op zich niet veel. Geeft het overall volume aan. Heb je de manual wel, daar zit een goed overzicht in van wat de knoppen doen per nummer. Little Wing is model 4 en je hebt dan een intro tone (voorste LED, groen) en een solo geluid. Heb je dat goed staan?

Marcomeistro
24 september 2009, 16:10
Ja ik weet dat ik eigenlijk een strat nodig heb maar ja komt er wel een miscchien nog dit jaar.

Maar ik heb me pedal op toe amp staan en op 4 dat staat helemaal goed. beetje reverb is altijd leuk alleen die andere knoppen weet ik geen raad mee