PDA

View Full Version : Boss Pedal



Marcomeistro
24 september 2009, 11:40
Ik had een vraagje over de Boss rc 2 loopstation
Ik heb filmpjes zitten kijken op youtube maar
zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met de pedal. lijkt me wel een leuk hebben ding.

schizo910
24 september 2009, 11:46
Ik zou eerder gaan voor z'n grote broer. De RC-2 heb ik wel uitgeprobeerd maar ik vond al de functies toch makkelijker te bedienen in de grotere versie...

Herman
24 september 2009, 13:14
Ik heb nu zelf de rc20 XL. Deze gaat weg omdat er een tremolo onderweg is en ik ruimte op m'n board nodig ben. Ook het geld kan ik op het moment goed gebruiken. Maar ki denk dat wanneer ik een looper weer koop dat ik gewoon de Rc2 neem.

Ik loop vaak simpele dingen, of alleen wat accoordjes zodat ik mijn gitaarles makkelijker kan uitzoeken, en ik gebruik hem niet gek veel. Dan is de rc20 misschien wat overdreven en hij is gewoon erg groot. Verder werkt het pedaal wel prima/logisch, daar kun je niks op aanmerken.

Dus als je veel van plan bent te loopen is de RC20 denk ik makkelijker, anders zou ik de RC2 nemen, deze heeft ook nog behoorlijk wat verschillende drumbeats geprogrammeerd. En je kan altijd nog zo'n extra boss switch kopen om de RC2 mee uit te breiden.

*SPAM: Mocht je nog belang bij een RC20XL hebben dus, stuur me dan vooral een pm:soinnocent:

Marcomeistro
24 september 2009, 13:35
Ja het ligt er natuurlijk ook aan wat je er mee gaat doen.
Ik denk zelf dat ik ook alleen maar simpele akkoordjes ga loopen en een beetje chuck werk. En wil inderdaad ook en board samen stellen en die xl neemt veel ruimte in

rpl
16 oktober 2009, 18:03
Ik was eigenlijk ook van plan om de RC-2 aan te schaffen en was benieuwd of deze ook werkt in combinatie met mijn andere pedalen. :cooler:

Nielsje
16 oktober 2009, 18:25
Ik was eigenlijk ook van plan om de RC-2 aan te schaffen en was benieuwd of deze ook werkt in combinatie met mijn andere pedalen. :cooler:

Hoe bedoel je dat?!

Aan iedereen: Er is in het verleden best veel over loopers e.d. gebabbeld, zoek maar eens op headrush, jamman, en natuurlijk op 'looper' :)

rpl
16 oktober 2009, 19:29
Hoe bedoel je dat?!

Aan iedereen: Er is in het verleden best veel over loopers e.d. gebabbeld, zoek maar eens op headrush, jamman, en natuurlijk op 'looper' :)

Ik bedoel als ik mijn bluesbreaker/delay/compressor aanzet en speel wat slaggitaar neemt de RC-2 dit ook op.

Nielsje
16 oktober 2009, 19:32
Ja, mits je die pedalen natuurlijk vóór de RC-2 hangt :)

rpl
16 oktober 2009, 19:39
Ja, mits je die pedalen natuurlijk vóór de RC-2 hangt :)

Dit is een antwoord waar ik wat mee kan , nu kan ik met een gerust gevoel voor de RC-2 gaan THX :speed:

pjotr
16 oktober 2009, 22:56
Leuk pedaal als je een slagpartijtje in wilt spelen en daarover (en over, over, over) heen wilt soleren/oefenen. Kan je creativiteit ten goede komen. Blijven soleren over die ene partij, nieuwe dingen bedenken/uitproberen.

sjazohn
16 oktober 2009, 23:06
Ik raad de RC-20 (XL) aan.

twee pedalen werken veel lekkerder...
als ik mijzelf mag citeren (scheelt tijd):
ik raad de rc-2 niet aan.
ik heb zelf de rc-20XL, en het voordeel is toch dat je 2 pedalen hebt.
met de rc-2 moet je alles met 1 doen: voet 2 seconden indruk is vorige loop gebruiken, en hem dan opnieuw in drukken om weer op te nemen. en dan wil je stoppen en druk je per ongeluk te lang en verander je het tempo alleen maar...
(dit alleen ter illustratie of course)

met de rc-20xl is het toch makkelijker te regelen.
ik zeg, dual pedal...

rpl
18 oktober 2009, 16:19
Ik raad de RC-20 (XL) aan.

twee pedalen werken veel lekkerder...
als ik mijzelf mag citeren (scheelt tijd):
ik raad de rc-2 niet aan.
ik heb zelf de rc-20XL, en het voordeel is toch dat je 2 pedalen hebt.
met de rc-2 moet je alles met 1 doen: voet 2 seconden indruk is vorige loop gebruiken, en hem dan opnieuw in drukken om weer op te nemen. en dan wil je stoppen en druk je per ongeluk te lang en verander je het tempo alleen maar...
(dit alleen ter illustratie of course)

met de rc-20xl is het toch makkelijker te regelen.
ik zeg, dual pedal...

Maar voor de RC-2 zijn er toch ook footswitches FS-5U, FS-6 beschikbaar of werkt deze ook niet zo lekker! :supercool: