PDA

View Full Version : solderen..



Adro
23 september 2009, 23:13
hey mensen,

voor mijn pedalboard heb ik een aantal kabels gesoldeerd. ik heb al eerder patchkabels gesoldeerd en die werken prima!! maar hier wil het toch echt nog niet lukken. het is de bedoeling dat ik m'n in- en uitgaande kabels in een patchbay kan stoppen.

het gaat om:

mono-ampstyle input---patchkabel---mono -plug:

ik heb meerdere kabels gesoldeerd maar ik krijg er geen geluid uit. als er al geluid uit komt bromt het heel erg!!

missch kunnen jullie wat met de foto hieronder??

http://img233.imageshack.us/img233/6074/56593461.jpg

alvast heel erg bedankt!!

Valoosj
23 september 2009, 23:45
Het center van je kabel, zit daar een doorzichtige plastic rond met daarrond nog een dunne zwarte plastic alvorens je de aardingsdraad hebt? Zoja, dan moet je zorgen dat het zwarte plastic geen contact maakt met je center, want dat zwarte is geleidend. Mogelijk ligt daar de oorzaak van je probleem.

Adro
24 september 2009, 13:05
hey Valoosj

bedankt voor je reactie... ik ben er achter gekomen dat ik de bedrading aan de verkeerde soldeerpunten heb gesoldeerd. wel de goede draden op de goede plek, maar zodra ik de gitaarplug erin stop ging er een soort van lipje/contactpuntje mee omhoog waardoor er een onderbreking plaats vond bij de input.

ik kwam er zo achter omdat een plug+kabel het toch deed, en na heel goed kijken kon ik het oplossen. wel erg stom van me, ik ben er toch al een maand of twee mee aan het klungelen..

groet

the sure thing
24 september 2009, 13:54
He Adro, hulde dat je zelf bent gaan solderen! Ik ben een paar jaar geleden ook begonnen met braaien en je wordt alleen maar beter. Je eigen kabeltjes solderen (of repareren) is handig/leuk en goedkoop. Je moet er wel tijd voor hebben.... Geniet ervan!

Adro
24 september 2009, 15:05
thnx man,

ik heb inmiddels al wel het een en ander gesoldeerd aan zelfbouw gitaren en pedalen maar ik heb het gevoel dat ik een noob blijf wat betreft electronica. miss moet ik toch eens wat meer gaan lezen over het eea.

maar idd, je hebt er wel meer plezier van als je je eigen spul maakt of fabriceert!!!