PDA

View Full Version : Simpele PA sets om te oefenen?



Blend
23 september 2009, 20:00
Weer zo'n topic inderdaad, maar ik zoek dus voor m'n projecte (2 personen) een 'powered mixer' achtig idee, met hooguit één monitor, al dan niet ingebouwd. Bestaan er zulke dingen? Het moet echt simpel zijn, 2 à 3 microfoons erop kunnen aansluiten is voldoende. We zijn, zoals ik al zei, met z'n 2en, en we spelen voornamelijk akoestische muziek (piano en gitaar). Gitaar kan via een eigen versterker worden uitversterkt, dus het gaat alleen om de zang.

Welk merk en welk budget moet ik ongeveer rekenen? Ohja, en het zou fijn zijn als er een uitgang opzit om evt nog meer monitoren aan te sluiten.

Bvd,

bert k
23 september 2009, 20:23
Gaat naar Live muziek.

Blend
23 september 2009, 20:27
Bedankt, zat al te denken om het hier te plaatsen, maar omdat ik 't niet ga gebruiken voor 'live', begon ik te twijfelen...

kenx
23 september 2009, 21:17
Bedankt, zat al te denken om het hier te plaatsen, maar omdat ik 't niet ga gebruiken voor 'live', begon ik te twijfelen...

Ik zag bij musicstore de actieve monitor, van ms zelf. Misschien kan je daar eens naar kijken. Indien je daar geen 2 of meerdere micro's kan op aansluiten, dan hang je er gewoon een simpel mixertje voor, en hopla, gefixt ;)

Gjalt
23 september 2009, 22:52
Yamaha stagepas?

Heeft een inbouwbare mixer en genoeg power om 't nog eens wat harder te zetten als 't moet. en het is allemaal lekker handzaam.

Comfortably Daniel
20 november 2009, 10:36
Een maat van me heeft een poos geleden een pa-setje gekocht van Skytec bij House of Music in Dordrecht. 't Is geen top kwaliteit, maar er komt een goede sound uit. Het is een setje van een sub met ingebouwde 600W versterker met 4 kanaals mengpaneeltje en twee tops. Een monitor erbij en je bent klaar.

Edit: Gelijk maar even het linkje...http://www.thehouseofmusic.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=5773&category_id=61&option=com_virtuemart&Itemid=53

jonesd
20 november 2009, 15:19
Ik zag bij musicstore de actieve monitor, van ms zelf. Misschien kan je daar eens naar kijken. Indien je daar geen 2 of meerdere micro's kan op aansluiten, dan hang je er gewoon een simpel mixertje voor, en hopla, gefixt ;)

Die zeker niet kopen! Ik heb er drie jaar geleden ook zo twee gekocht en die zijn nu allebei zo dood als een pier. Het kost niets maar het is ook niets...

Psychomantis
21 november 2009, 20:06
Die zeker niet kopen! Ik heb er drie jaar geleden ook zo twee gekocht en die zijn nu allebei zo dood als een pier. Het kost niets maar het is ook niets...

Bedankt voor de waarschuwing, ik dacht eerst er ook zo een te kopen...
Zou het met alle Fame/Music Store producten die niets kosten ook zo zijn?

ccc
3 december 2009, 13:55
Mackie SRM150 is een heel lekker dingetje.
http://www.mackie.com/products/srm150/

pimmetje
3 december 2009, 14:10
Yamaha stagepas?

Heeft een inbouwbare mixer en genoeg power om 't nog eens wat harder te zetten als 't moet. en het is allemaal lekker handzaam.Wij hebben onlangs zo'n Stagepass 500 gekocht. Om het gat op te vullen van de kleine kroegjes zonder PA, waar onze grote PA nogal overkill is... vooral qua ruimte en sleepwerk :D.

We hebben 'm nu een paar keer gebruikt en dat ging prima.
't Is natuurlijk beperkt (geen gain om het ingangsvolume te regelen, reverb-instellingen beperkt, 2-sporen EQ,...), maar valt best mee te werken.
Het achter in een speaker ingebouwde mixertje is gemakkelijk met een muntje los te koppelen en compact genoeg om overal kwijt te kunnen. Je kan 't er natuurlijk ook gewoon in laten zitten...

Wij deden nu 1x zang, 1x mondharmonika, en 1x Cajon (het laag een klein beetje extra benadrukken). Dat ging er best lekker mee. Bas via een DI'tje was niet echt aan te raden.... dan gaat-ie echt wat missen.
Ik moet nog 's testen wat hij doet met een elektro-akoestische er direct in geprikt...