PDA

View Full Version : Squire ombouwen of nieuwe Fender kopen



Freakoutus
23 september 2009, 12:44
Hallo,

Ik zit met het volgende.. Ik heb een Chinese squire strat uit 1996. Ik wil deze echter ombouwen zodat hij meer mijn smaak ik qua hals en pickups of ik wil hem inruilen zodat ik een instapmodel Fender strat kan gaan halen.

Qua geld maakt het waarschijnlijk weinig uit. Dus mijn vraag is, welke voordelen heb ik als ik een nieuwe Fender koop ten opzichte van het ombouwen van mijn squire? en wat is mijn squire waard mocht ik hem wel in willen ruilen/verkopen.

Ik vraag niet om doorvraag posts, ik vraag alleen om uw/jullie mening hierover en wat de voor en nadelen kunnen zijn. Graag alleen serieuze posts met meningen en feiten, bedankt alvast

bat
23 september 2009, 13:24
Upgraden van deze Chinese Squier betekent dat je het eind van de mogelijkheden van die gitaar hebt bereikt, een instapmodel Fender betekent jusit het begin van veel nieuwe mogelijkheden. Qua geluid zal het elkaar niet zoveel schelen.

Dus tenzij je erg gehecht bent aan die Squier, zou ik adviseren voor een instap Fender te gaan.

Freakoutus
23 september 2009, 13:30
Dan nog een vraag.

wat is het verschil tussen Japans, USA, Koreaans en mexicaanse Fender strats? Ik heb een Koreaanse gezien voor een leuk bedrag waarvoor ik eventueel wil gaan mocht ik wel een instap model kopen.

Qua prijs zijn ze nogal verschillend van elkaar. Maar het verschil tussen deze versies is mij niet duidelijk

telecastermaster
23 september 2009, 14:06
Een budget gitaar beter laten klinken door betere PU's te monteren is niet zo moeilijk. Maar je moet jezelf de vraag stellen of die chinese squier zo lekker speelt dat je d'r nog een paar jaar op wilt blijven spelen. Een goed afgestelde en goed spelende gitaar is het wel waard op up te graden. Een rottig spelende gitaar niet....

Nellyrocks
23 september 2009, 14:56
Een budget gitaar beter laten klinken door betere PU's te monteren is niet zo moeilijk. Maar je moet jezelf de vraag stellen of die chinese squier zo lekker speelt dat je d'r nog een paar jaar op wilt blijven spelen. Een goed afgestelde en goed spelende gitaar is het wel waard op up te graden. Een rottig spelende gitaar niet....

Daarbij heb ik liever een dure Squier dan een goedkope Fender.

Rekekn uit wat het prijsverschil is en bepaal of dat doorslaggevend is en probeer een aantal budget Fenders uit. Kom je er ook wel achter.

ekkybedmond
23 september 2009, 16:20
[QUOTE=telecastermaster;2155447]Een budget gitaar beter laten klinken door betere PU's te monteren is niet zo moeilijk quote]

Deels mee eens: een rot gitaar blijft een rotgitaar, een pickup geeft slechts de 'rotzooi' door, en voegt daaraan in het gunstige geval niets toe, en in het slechtste geval wordt het geluid nog slechter.

Ga voor een Japanner, afwerking is TOP.

sjaak1990
23 september 2009, 16:28
Als je hem lekker vind spelen zou ik hem upgraden met super pups die je dan in een toekomstige duurdere strat kan steken.

Eko
23 september 2009, 17:07
Over de verschillen tussen de diverse landen van fabricage en de bijpassende modellen en uitvoeringen zijn al pagina`s vol geschreven. Even de zoekfunctie gebruiken en de wereld aan info is ter beschikking.
Ga er maar van uit dat een USA standard een betere investering op termijn is dan een Squier.

humbucker
23 september 2009, 19:01
De basis van mijn Squier uit '96 is gewoon goed, ben ook van plan om 'm wat te upgraden. Ik zeg doen! Dan wordt het trouwens de ideale backup voor m'n Avri.

Tupelo
23 september 2009, 19:42
Ik zou ook voor upgraden kiezen.
Het is nog maar de vraag of je met een goedkope instap fender bent waar je wil zijn, terwijl je door je Squier te upgraden een stuk meer op weg bent naar een customized gitaar.

Er zijn mensen die zweren bij hout. Persoonlijk heb ik de indruk dat een goed afgestelde gitaar, met door jou gekozen hardware en elektronica meer doorslaggevend zijn dan het hout (dat zondermeer al niet slecht hoeft te zijn van die Squier van je). Als een gitaar je bevalt; stick to it, maak er wat van, dat heeft meer mojo dan kapitalen uitgeven aan een nieuwe gitaar die zichzelf nog maar moet bewijzen voor je en ook gewoon van de band af komt.

Ennuh; weet dat je niet door gelinkt wil worden, maar check mijn ~klik~ (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106086) eens.

Heb zelf een Blade TS1 naar persoonlijke smaak laten aanpassen.
Ben blijer met deze gitaar dan ik ooit geweest ben met welke dure gitaar dan ook.
Al heeft deze inmiddels ook aardig wat gekost. :sssh:

Jasper.
23 september 2009, 21:08
Ik zou denk ik ook upgraden, je kan dingen er naar eigen smaak opzetten. Het word ook wat meer je eigen gitaar. Je krijgt misschien wat meer een ''band'' met je gitaar lijkt me.
Je kan wel een nieuwe budget fender kopen maar dan heb je ook weer iets wat iedereen heeft. En als je die Squier dan toch uit elkaar heb liggen is het mischien ook wel leuk om hem wat te ''pimpen''. Ander slagplaatje, leuk verven ofzo? Dan word het een hele persoonlijke gitaar. En het word een leuk projectje natuurlijk.
Persoonlijk zou ik dat veel leuker vinden.

Basileia
23 september 2009, 21:15
Persoonlijk zou ik voor upgraden gaan. Als je goeiepickups en hardware koopt betaal je voornamelijk voor kwaliteit, als je een instapfender koopt staat er fender op, en dat kost ook wat... Volgens mij zijn er eeen heleboel betere pickups op de markt dan stock mex fender pickups. Sowieso kan je die niet helemaal naar je eigen smaak laten samenstellen...
Just my 2 cents.

Nagramoth
23 september 2009, 22:14
De basis van mijn Squier uit '96 is gewoon goed, ben ook van plan om 'm wat te upgraden.

Ja, ik ben precies hetzelfde van plan. Mijn Squier stamt uit '93. Op een of andere vreemde manier heb ik wel een klik met die gitaar.

Met de stock pups klinkt 'ie als een zak grint, laat ik daar verder niet over uitwijden, maar de body en hals zijn gewoon dik in orde en spelen heerlijk licht. Tuner- en pickup upgrade lijken mij wel de investering waard...