PDA

View Full Version : Koch powertone I



s0ulmaster
23 september 2009, 12:17
heey luitjes,

Eindelijk is die dan binnen. Mijn koch powertone met een koch ts412
Ik weet dat er mensen zijn die het een afschuwelijk ding vinden, maar ik ben er zeer blij mee. :crazyhappy:

het is nog een vrij oude powertone I.
In plaats van 6550 buizen zijn er 6L6 buizen ingezet. en een mix van de andere buizen zit erin.

Het clean kanaal vind ik heerlijk klinken een mooi vol en warm geluid.

foto's zullen snel volgen maar moet nog ze nog eventjes maken. Optisch is die jammergenoeg niet 100% meer maar ach als die maar lekker klinkt
:blast:

Baker
23 september 2009, 12:59
Gefeliciteerd!
Mooie bak hoor!


Ik weet dat er mensen zijn die het een afschuwelijk ding vinden, maar ik ben er zeer blij mee. :crazyhappy:


?? Afschuwelijk kun je het ding nooit noemen. Ik kan me voorstellen dat je qua smaak een andere versterker prefereert, maar dat maakt deze PT1 nog niet afschuwelijk. het is gewoon een goede bak!



het is nog een vrij oude powertone I van de handgemaakte serie.


Wat bedoel je daarmee?

s0ulmaster
23 september 2009, 13:05
daar bedoel ik mee dat hij handgemaakt is in tegenstelling tot de powertone II en volgens mij ook latere powertone I's want allemaal massaproducite modellen zijn

Baker
23 september 2009, 13:08
daar bedoel ik mee dat hij handgemaakt is in tegenstelling tot de powertone II en volgens mij ook latere powertone I's want allemaal massaproducite modellen zijn

maar serieus,

Wat is dan het verschil tussen massa productie en handgemaakt volgens jou?
Die powertone 1 is echt niet handwired hoor. Er zit gewoon een printplaat in. Toch?

En die amps worden nog steeds gewoon met de hand in elkaar gezet in Amersfoort hoor. Nu wat meer per dag dan vroeger, dat wel.

s0ulmaster
23 september 2009, 13:11
maar serieus,

Wat is dan het verschil tussen massa productie en handgemaakt volgens jou?
Die powertone 1 is echt niet handwired hoor. Er zit gewoon een printplaat in. Toch?

En die amps worden nog steeds gewoon met de hand in elkaar gezet in Amersfoort hoor. Nu wat meer per dag dan vroeger, dat wel.

Als jij het zegt :P staat iig een handgeschreven serienummer op ik weet niet of de powertone twee dat ook heeft? (A) haha

Baker
23 september 2009, 13:42
Dat had mijn multitone ook.
Maar die kwam gewoon uit de koch fabriek in Amersfoort.

Verder no offence ofzo hoor,
je hebt een mooie versterker gekocht. Ik geloof alleen niet zo dat hij handgemaakt is. In ieder geval niet "handgemaakter" dan latere modellen.

s0ulmaster
23 september 2009, 13:58
Dat had mijn multitone ook.
Maar die kwam gewoon uit de koch fabriek in Amersfoort.

Verder no offence ofzo hoor,
je hebt een mooie versterker gekocht. Ik geloof alleen niet zo dat hij handgemaakt is. In ieder geval niet "handgemaakter" dan latere modellen.

ik geloof je graag hoor :)

naja, moet maar weer even verder prutsen om een lekkere sound te maken.