PDA

View Full Version : Een officiele Jimi Hendrix Stratocaster ...van Gibson.



Wouter J
23 september 2009, 12:03
http://www.guitarworld.com/sites/future.p2technology.com/files/imce-images/news-jh2.jpg
http://www.musicradar.com/news/guitars/jimi-hendrix-electric-guitar-packages-220786

Volgens de familie van Hendrix viel de Keuze op Gibson omdat voor de Hendrix Flying V goed onderzoek werd gedaan en de mensen gemakkelijk waren om mee te werken.

Het is ook niet de eerste keer dat Gibson de bekende Fender vorm gebruikt, kijk hier maar eens naar.
http://www.elderly.com/items/images/30U/30U-9304_front.jpg

Of Deze
http://www.gbase.com/files/store_images/gear/2161293/p1_ukbp5afpb_so.jpg

of die
http://www.unfinished-business.co.uk/images/Gibson%20U2.jpg

Maar dan als nog...

soup
23 september 2009, 12:14
ahaha, de vorm klopt toch al niet?

Echt te lelijk, dit had fender zelf moeten doen.

Fender75
23 september 2009, 12:15
Ik vind het een gevalletje: "Beetje Jammer..."

Maar goed, ieder z'n ding denk ik dan maar.. :) Vind de headstock trouwens om van te braken...bwegh!

bagheera
23 september 2009, 12:29
op de site van gibson vind ik hem niet terug

barno
23 september 2009, 12:31
http://www.guitarworld.com/sites/future.p2technology.com/files/imce-images/news-jh2.jpg
http://www.musicradar.com/news/guitars/jimi-hendrix-electric-guitar-packages-220786

V.

begrijp ik nu goed dat Gibson een stratcopy uitbrengt als officiële Hendrix sig?
Kan ik eerlijk gezegd bijna niet geloven. Dan vallen ze hééél laag hoor.

bagheera
23 september 2009, 12:35
begrijp ik nu goed dat Gibson een stratcopy uitbrengt als officiële Hendrix sig?
Kan ik eerlijk gezegd bijna niet geloven. Dan vallen ze hééél laag hoor.

dat zou ik dus ook niet kunnen vatten , ze hebben de V al dat is toch meer dan genoeg het plaatje zou gewoon niet kloppen

episua
23 september 2009, 12:39
Het wordt gewoon een starterspack hoor. Verder niks bijzonder. Leuke gadget voor de kids.

iwamoto
23 september 2009, 12:40
En vooral dat het budget gitaren zijn, nog geen 500 dollar, kijk, ik zou ook geen 2000 uitgeven aan een hendrix sig. maar met deze prijs weet je toch dat het stagg spul is...

Wouter J
23 september 2009, 12:52
begrijp ik nu goed dat Gibson een stratcopy uitbrengt als officiële Hendrix sig?
Kan ik eerlijk gezegd bijna niet geloven. Dan vallen ze hééél laag hoor.

De verklaring hier is dat de familie van Hendrix geen verstand van gitaren hebben, ze wisten dat Jimi gitaar speelde, welk merk deed er niet toe: hij speelde gitaar.

Dus met de ervaring van het werken met Gibson voor de Hendrix Flying V zullen ze wel gedacht hebben: "Zeg, waarom laten we die aardige lui bij Gibson niet een Jimi starter setje maken, ze hebben ons immers zo goed geholpen bij die grote zwarte driehoek waar hij op speelde. dan laten we ze die mooie room witte waar hij op Woodstock speelde na maken."

lindstrom
23 september 2009, 13:19
ik vind dat gibson zich sowieso niet op het stratocaster terrein moet begeven.

net zo min als dat fender les pauls gaan bouwen (er zijn toch al fender lp achtige in de omloop?)

bat
23 september 2009, 13:20
Te triest voor woorden...

Chris Winsemius
23 september 2009, 13:31
http://www.guitarworld.com/sites/future.p2technology.com/files/imce-images/news-jh2.jpg
http://www.musicradar.com/news/guitars/jimi-hendrix-electric-guitar-packages-220786

Volgens de familie van Hendrix viel de Keuze op Gibson omdat voor de Hendrix Flying V goed onderzoek werd gedaan en de mensen gemakkelijk waren om mee te werken.




waarom geen linkshandige tremolo?
speelt totaal anders dan 'n rechtshandige en is reuze handig voor Hendrix style trem gebruik/misbruik.

Nellyrocks
23 september 2009, 13:40
waarom geen linkshandige tremolo?
speelt totaal anders dan 'n rechtshandige en is reuze handig voor Hendrix style trem gebruik/misbruik.

Inderdaad. Het slaat helemaal nergens op een JH model te maken dat niet eens klopt. Nu is de nek omgedraaid terwijl Jimi helemaal neits anderom had, alleen zijn gitaar (en snaren natuurlijk)

Wat een kul en wat een lelijke gitaren. Misschien koop ik er wel een.

Rinze
23 september 2009, 13:43
Als het nou nog Warmoth was...

Chris Winsemius
23 september 2009, 13:45
Inderdaad. Het slaat helemaal nergens op een JH model te maken dat niet eens klopt. Nu is de nek omgedraaid terwijl Jimi helemaal neits anderom had, alleen zijn gitaar (en snaren natuurlijk)

Wat een kul en wat een lelijke gitaren. Misschien koop ik er wel een.

Ik had vroeger 'n linkshandige Strat (is uiteindelijk naar Trace van VoodooAmps gebracht, 'n echte lefty...)

Het effekt v/d omgedraaide kop, trem en de andere hoek v/h brug-PU vond ik echt tof maar ik vond de plaatsing v/d knoppen erg lastig.

Optie dus voor mij: RH Strat met brug PU, trem en kop lefty...

Hiro
23 september 2009, 13:46
dit heeft niets met Jimi te maken

Midwolda
23 september 2009, 14:07
He, de wereld was zo lekker simpel, met Gibson Les Pauls en Fender Stratocasters... waarom DIT nu weer ?!?

Mijn vintage white Squier strat met maple neck heeft nog meer Jimi-guts dan dit ding.

Tho
23 september 2009, 14:22
dit heeft niets met Jimi te maken

inderdaad!

Gadverdamme wat begin ik een teringhekel aan Gibson te krijgen zeg.. Een Jimi sig van fucking Gibson. Donder toch een pokke end op. Ik kan dat bedrijf niet meer serieus nemen.

HaroldA
23 september 2009, 14:22
dit heeft niets met Jimi te maken

Persoonlijk vind ik 'm eigenlijk best wel wat hebben. Alleen wel jammer van de JH connectie...

Nellyrocks
23 september 2009, 14:40
Wat vinden jullie van de Slash signature die bij Fender is uitgekomen?

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/fenderlespaulsunburst59.jpg

bagheera
23 september 2009, 14:42
Wat vinden jullie van de Slash signature die bij Fender is uitgekomen?

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/fenderlespaulsunburst59.jpg

hoe heb je dat gedaan ? :)

Hiro
23 september 2009, 14:44
zoiets noemen ze photoshop ;)

bagheera
23 september 2009, 14:47
zoiets noemen ze photoshop ;)

ja dacht ik al maar goed gedaan toch ik ben er zeker van dat je er iemand mee kunt vangen post deze bv in het rare gitaren topic en je zal zeker een reactie krijgen van iemand die het gelooft of misschien toch niet

HaroldA
23 september 2009, 14:48
Wat vinden jullie van de Slash signature die bij Fender is uitgekomen?

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/fenderlespaulsunburst59.jpg

Lelijke headstock op een mooie gitaar. Hoezo?

Nellyrocks
23 september 2009, 14:49
Lelijke headstock op een mooie gitaar. Hoezo?

Zo beter dan?

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/headstock.jpg

EuroCinema
23 september 2009, 14:54
Wat vinden jullie van de Slash signature die bij Fender is uitgekomen?

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/fenderlespaulsunburst59.jpg

:seriousf: ROTFLMAO!

Nellyrocks
23 september 2009, 14:56
:seriousf: ROTFLMAO!

Wie z'n moeder?

Robdop
23 september 2009, 14:58
:seriousf: ROTFLMAO!

juist!

ontopic:
gibson is wel heel triest bezig!
en jh draait zich om in zn graf!

wat een graf familie heeft die vent:makeup:

HaroldA
23 september 2009, 15:00
:seriousf: ROTFLMAO!

Ik moest ook even zoeken:


ROTFLMAO:

A chatroom abbreviation used mainly by imbeciles, usually in response to something mildly, often very mildly, amusing. People who use this type of shorthand should be avoided like the Spanish flu.

boybrouwer
23 september 2009, 15:28
zo lelijk vin ik t ook niet, maar ik had liever een firebird gezien

EuroCinema
23 september 2009, 15:28
Oh ja, ik was even vergeten dat het afzeikvirus weer is uitgebroken op dit forum. :roll:

On topic dan maar: prima gitaar om kapot te slaan en in de fik te steken, lijkt me, en dus een waardige Hendrix signature.

Mathidal
23 september 2009, 15:37
Het is ook niet de eerste keer dat Gibson de bekende Fender vorm gebruikt, kijk hier maar eens naar.
http://www.elderly.com/items/images/30U/30U-9304_front.jpg


Gibson goes fender. ZOO FOUT! :seriousf:
Maak dan net zo goed een Spaanse gitaar in de vorm van een Les Paul, dat is ook geen zicht. :p

Onlangs zag ik een LP-vorm met erop Yamaha. Dat was een raar zicht!!


On topic dan maar: prima gitaar om kapot te slaan en in de fik te steken, lijkt me, en dus een waardige Hendrix signature.

Daar zal het dus voor gemaakt zijn. :D

macwilliams
23 september 2009, 16:25
Ik vermoed dat ze onder invloed van LSD zijn daar in het geheime Gibson laboratorium. En dan ook nog een startersgitaar ook, tsk tsk tsk.

Ron Houben
23 september 2009, 16:50
Ja triest,

Het is de familie van Hendrix die overal geld in ziet. Zie alle dingen waar Hendrix op staat (Plectrums, Wc-brillen, Dunlop pedalen) Overal krijgt de familie tantiemes voor. Dus als iemand met een voorstel komt, krijg je al snel een positief antwoord.

Ik kan dit niet veroordelen, ik ken hun situatie niet. Ze zullen het wel nodig hebben denk ik maar, dat ze de herinnering aan Jimi zo verkwanselen.

T-Man
23 september 2009, 16:59
Idd. easy money makin'.
Dit heeft niks met muziek of de Jimi legacy te maken.
Jammer.

Tim..
23 september 2009, 16:59
Ha! wat een sukkels die gasten bij Gibson! Iedere mongool weet toch dat Jimi linkshandig was:stop:


:D

nee serieus, doen ze zo'n reverse headstock, dan lijkt het meer.. doen hem dan ook gewoon linkshandig, rechtshandige mensen hebben gewoon geen recht op een hendrix signature, dat is gewoon nep!

rickert
23 september 2009, 17:07
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=127212

Ah het vervolg op mijn topic! Wel een heel triest vervolg...

ibanez260
23 september 2009, 17:15
ik vind dat de gitaar zelf nog wel meevalt,

maar 1) Voor een gitaarlegende als jimi vind ik het toch maar slapjes hoor.
zelfs zeer slapjes, jimi verdiend gewoon DE gitaar onder de gitaren,
niet zoiets.
2) Een megabedrijf als gibson, HET gitaarbedrijf onder de gitaarbedrijven
als wat jimi is onder de gitaristen, had er toch wel wat meer van
kunnen maken?? Op zich niets mis met een strat gemaakt door gibson,
maar komop e, die jongens moeten echt wel wat beter kunnen dan
er gewoon een andere headstock op te plakken niet?

Met deze gitaar apart is niets mis mee, totdat je weet dat het een hendrix signature is EN door gibson gefabriceerd, dan is ie juist 0 euro waart

Stratocaster
23 september 2009, 17:36
Hoe diep kun je zinken...

Echt een schande.

Bram+
23 september 2009, 17:47
De vraag is natuurlijk: Wat zou Orpheo er van vinden?

Ik zie het probleem niet zo. Alsof Gibson voorheen niet gerund werd door commerciële jongens die snode plannetjes kweken om zoveel mogelijk geld uit de portemonnee van de consument te kloppen, alleen trapt men er bij de zogenaamde 'Les Paul modellen' zonder zeuren in. Die hebben ook weinig te maken met de Gibsons van weleer, alleen lijken ze er visueel nog een beetje op.

Thiez
23 september 2009, 17:51
ik vind dat als ze echt hendrix model willen maken ze de body ook om moeten keren. dan heb je tenminste een hendrix sig.

arcane
23 september 2009, 17:55
Afgezien van het feit dat ik deze gitaar niet mooi vind, vind ik het wel een logische zet van Gibson. Het lijkt me dat ook instrumentenbouwers last hebben van de recessie die op dit moment heerst. Op de een of andere manier moet je toch je mensen aan het werk houden en omzet maken.
Dus dan maakt men gebruik van goedwerkende verkooptechnieken: Gebruik van een bekende gitaarbouwer + naam van bekende artiest + een redelijk lage prijs.
Je moet wat, wil je overleven.
En vind je deze gitaar niets, dan koop je het ding toch gewoon niet. Er zijn vast wel mensen die hier wel op zitten te wachten.

Kakihara
23 september 2009, 18:17
Ach ja, nu kan je tenminste een echte Gibson kopen zonder een tweede lening op je huis te moeten nemen ...

Michael AE
23 september 2009, 18:33
Waarom lopen mensen nu ineens Gibson af te zeiken, terwijl Fender regelmatig Gibson gitaren heeft nagemaakt? :???:

Tho
23 september 2009, 18:35
De vraag is natuurlijk: Wat zou Orpheo er van vinden?

Claimen dat Jimi 90% van zijn carriëre op Gibson heeft gespeeld? :D

Harald
23 september 2009, 18:39
Toch best gewaagd... wie gaat er nu een Gibson stratocaster kopen? Lijkt me (en dat blijkt hier ook wel) dat op zich al heel wat mensen tegen de borst stuit. Daarnaast heb je dan ook nog een signature die overduidelijk totaal niet op het origineel lijkt.

En alsof dat niet erg genoeg is, zijn er behoorlijk fundamentele ontwerpbeslissingen anders, die een behoorlijke invloed op sound en speel feel hebben. De tremelo arm zou je toch echt van boven willen, en idd. de body omgedraaid, met dus ook feitelijk de elementen verkeerd om, wat volgens velen weer bepalend was voor de Hendrix sound (die nooit zo goed geklonken heeft als bij SRV. De originele platen van Hendrix waren qua spel en compositie revolutionair en bij vlagen waanzinnig mooi. De tone zelf wisselt echter nogal...) Maar zelfs bij de SRV signature zit de tremelo arm dacht ik gewoon rechtshandig. 's jammer, SRV had gelijk, als dat ding bovenaan zit speelt het anders, is helemaal niet verkeerd.

Of hier nu echt commercieel goed over nagedacht is :???: Welke doelgroep hebben ze voor ogen dan...

Midwolda
23 september 2009, 18:45
Hm... 333 dollar voor de pack, dat zal hier wel 299 euro worden...
Heb je toch voor een paar centen een echte Gibson waar iedereen over praat... :seriousf:
(en over tien jaar hoor je "wat, maakte Gibson ook zo'n Les Paul model?")

Wouter J
23 september 2009, 19:46
Maar zelfs bij de SRV signature zit de tremelo arm dacht ik gewoon rechtshandig. 's jammer, SRV had gelijk, als dat ding bovenaan zit speelt het anders, is helemaal niet verkeerd.
Nou weet ik niet welke SRV strats dat jij in je handen hebt gehad maar afgezien van de Fender "Lenny" SRV strat kwamen alle Fender SRV strats met linkshandige tremolo bruggen.

http://www.premierguitar.com/Stream/StreamImage.aspx?Image_ID=17809754&type=gear&Image_Type=full

http://www.derringers.com.au/img_products/lge/SRVstratsmall.gif

geert1976
23 september 2009, 19:52
Ach ja, nu kan je tenminste een echte Gibson kopen zonder een tweede lening op je huis te moeten nemen ...

Ik denk dat ze in de Epiphone fabrieken gemaakt gaan worden:soinnocent:

barno
23 september 2009, 20:24
Waarom lopen mensen nu ineens Gibson af te zeiken, terwijl Fender regelmatig Gibson gitaren heeft nagemaakt? :???:

Heeft fender ooit het vlaggeschip van Gibson (LP) nagebouwd? Het gaat hier niet om een poging om wat kruimels van mekaar af te snoepen zoals fender en gibson in het verleden wel es deden door een model van de concurrent op hun manier te interpreteren. bij mijn weten heeft fender nooit een gitaar uitgebracht met bijna exacte LP vorm en kleursetting en pups. Volgens mij is dit een grap en indien niet, zwaar zwaktebod van Gibson.

mocht fender zoiets doen, zou ik ze ook afzeiken hoor

Ron Houben
23 september 2009, 20:35
Het is een devaluatie van het merk.

bat
23 september 2009, 21:32
Nog los van het feit dat ik me afvraag waarom Gibson zich in hemelsnaam met zo'n hemeltergend slechte 'signature' in heeft willen laten, het is als 'signature' an sich al een aanfluiting. Het is wel één van de lelijkste koppen die ik op een strat-kopie heb gezien en die sticker op de slagplaat... het lijkt verdorie wel alsof ze even kort door de catalogus van een Chinese hakkietakkiegitaarfreesboer hebben gebladerd, de eerste de beste strat-kopie hebben aangewezen en vervolgens een stapeltje stickers richting china hebben gestuurd met de boodschap "deze er graag nog even opplakken en we zijn wel klaar..."

Die familie moet zich diep schamen dat ze dit durven te verkopen als eerbetoon aan degene die er verdomme voor heeft gezorgd dat ze überhaupt iets voorstellen in deze wereld.

Gatverdamme.

Nagramoth
23 september 2009, 21:56
Devaluatie van de naam Gibson vind ik een beetje overdreven, maar dat ze de plank hiermee volledig misslaan lijkt me wel duidelijk.

Ik weet niet in hoeverre je de erven Hendrix kan beschuldigen, maar Gibson had beter moeten weten.

Ah well, shrug it off & move on...

Mathidal
23 september 2009, 22:08
Ik vind die signatures onzin. Je speelt heus niet beter als je een gitaar van Jimi Hendrix hebt.

Zelfs niet met de juiste pedalen en de juiste gear kun je hem niet evenaren, niet in spel en niet in klank.

Jimi dacht continue na over hoe hij wilde klinken en voor zover ik weet zijn er geen boekjes uitgebracht waarin zijn EXACTE sound beschreven staat. Of toch geen officiële.
Het enige positieve dat ik kan zeggen is dat ze pick-ups hebben omgedraaid, maar dat kun je ook zelf als je pick-ups vervangt volgens mij. xD

Als je perse een gitaar van Hendrix wilt, koop dan een authentieke fender, geen kopie van een commerciële partij. :D

nickofzo
23 september 2009, 22:12
ehm ja al het voorgaande...

maar ik moet zeggen die headstock is wel gaaf...

haha ik zat er zelf ook ooit eens over te denken een linkshandige fender strat te kopen en em dan gewoon om te draaien;)

bat
23 september 2009, 22:26
Het enige positieve dat ik kan zeggen is dat ze pick-ups hebben omgedraaid
Oh mijn lieve hemel, inderdaad. Moet je je voorstellen dat je bij Gibson op de R&D afdeling werkt. Wordt je op maandag bij de chef geroepen, die je mededeelt dat jij de nieuwe Hendrix signature mag doen! Je bent in de zevende hemel, je neemt je vrouw 's avonds uit eten, schept er de volgende dag over op tegen al je collega's en vrienden en dan krijg je een nadere omschrijving van wat precies de bedoeling is. Dat je al je creativiteit in het ontwerpen van een ander kopje en het omdraaien van de pick-ups mag steken. Dat moet toch echt wel zo ongeveer de meest trieste dag van je leven als gitaarontwerper zijn, dat je dit hebt moeten doen.

Nagramoth
23 september 2009, 22:33
Ahem...


Janie Hendrix, Jimi's sister and CEO of Authentic Hendrix:

"It was our own idea to approach Gibson in the beginning after the positive experiences we'd had with the Flying V's that they made based on Jimi's guitar some years back. Our excitement inspired their excitement, and here we are, creating these new branded musical instruments.

This is just the tip of the iceberg."

Blijkbaar komt er nog meer spul, of lees ik gewoon te snel?

geert1976
23 september 2009, 22:34
Wat een onzin allemaal.

Elk merk maakt Signature modellen, om er grof geld aan te verdienen, Fender Gibson, Ibanez, gretsch etc..

De modellen kosten vaak niets meer dan een off the shelf exemplaar, maar vanwege de naamsverbintenis kost die in één keer veel meer.

Denk maar niet dat er Gibson (ik zag het niet op de headstock staan) er zijn naam op zet, die dingen worden gewoon onder Epiphonevlag gebouwd en de gitaren worden gebouwd in opdracht van een bedrijf die eigendom is van de erven van Jimmi Hendrixx die er zoveel mogelijk geld uit proberen te slaan.

Het zou mij niets verbazen dat er ook andere producenten zijn benaderd voor deze signature gitaar, maar dat ze bij Gibson gewoon de beste deal kregen.

Trouwens toen Fender Dearmond overnam, heeft men ook Les Paul achtige gitaren gebouwd)die overigens geen succes waren.


Als je trouwens goed leest, kun je eruit opmaken dat de gitaren worden gebouwd in opdracht van het bedrijf van de erven van Hendrix, zij hebben Gibson benaderd en niet andersom.

Fender heeft in de 70´s tele´s uitgerust met humbuckers, niet voor de mooiheid maar om terrein te winnen op een markt die Gibson domineerde.

Als ze elkaar marktpercentages af kunnen snoepen doen ze het allemaal, zo zit de commercie nu eenmaal in elkaar.

bat
23 september 2009, 22:43
Natuurlijk is het gewoon een commercieel verhaal, waarbij Gibson de voor de erven Hendrix deal heeft geboden. Ik vraag me echter af of dit voor hun nu zo'n slimme stap is, veel mensen zullen toch Gibson hierop aankijken, terwijl ook ik vermoed dat die hooguit een paar uurtjes in het contacten van de juiste partijen en het bijschaven van het ontwerp zodat het net kan, copyrighttechnisch aan dit geheel hebben besteed.

Dat Fender en Gibson elkaar modellen in het verleden meermalen meer en minder succesvol hebben proberen te kopiëren, meestal op een moment dat hun eigen producten even het onderspit dolven ten opzichte van die van de concurrent, is een bekend feit. Dat heeft met deze producten eigenlijk verder niks van doen, ik kan er eerlijk gezegd helemaal niet mee zitten dat het een strat-kopie is maar geen fender/squier.

Ach, en laten we niet vergeten dat Fender ook gewoon hello Kitty gitaren maakt...

Bram+
23 september 2009, 22:46
Wat een onzin allemaal.

Elk merk maakt Signature modellen, om er grof geld aan te verdienen, Fender Gibson, Ibanez, gretsch etc..

De modellen kosten vaak niets meer dan een off the shelf exemplaar, maar vanwege de naamsverbintenis kost die in één keer veel meer.
Een verschil is wel dat sommige merken wel gitaren voor artiesten ontwikkelen die ook daadwerkelijk door die artiesten bespeeld worden. Deze exemplaren hebben nog niet eens náást Jimi Hendrix gelegen (althans, daar ga ik even vanuit :D). In die zin vind ik het gewoon belachelijk dat ze met een semi-nieuw ontwerp komen dat nooit de goedkeuring van Jimi zelf heeft gehad, alleen door een belangenclubje (belangen in de zin van financieel belang), zogenaamd geleid door een familielid. Ik zal er geen nacht van wakker liggen, maar lachwekkend vind ik het wel.

geert1976
23 september 2009, 22:47
Natuurlijk is het gewoon een commercieel verhaal, waarbij Gibson de voor de erven Hendrix deal heeft geboden. Ik vraag me echter af of dit voor hun nu zo'n slimme stap is, veel mensen zullen toch Gibson hierop aankijken, terwijl ook ik vermoed dat die hooguit een paar uurtjes in het contacten van de juiste partijen en het bijschaven van het ontwerp zodat het net kan, copyrighttechnisch aan dit geheel hebben besteed.

Dat Fender en Gibson elkaar modellen in het verleden meermalen meer en minder succesvol hebben proberen te kopiëren, meestal op een moment dat hun eigen producten even het onderspit dolven ten opzichte van die van de concurrent, is een bekend feit. Dat heeft met deze producten eigenlijk verder niks van doen, ik kan er eerlijk gezegd helemaal niet mee zitten dat het een strat-kopie is maar geen fender/squier.

Ach, en laten we niet vergeten dat Fender ook gewoon hello Kitty gitaren maakt...

Welnee joh, de deal is gesloten met the Gibson Company, die laten die gitaar gewoon in de Epi fabriek in China bouwen, de naam Gibson zul je nergens tegenkomen op de gitaar.

bat
23 september 2009, 22:51
Welnee joh, de deal is gesloten met the Gibson Company, die laten die gitaar gewoon in de Epi fabriek in China bouwen, de naam Gibson zul je nergens tegenkomen op de gitaar.
Maar inmiddels is wel overal heel duidelijk te lezen dat Gibson een Hendrix signature heeft uitgebracht. Wat dat betreft is het persbericht heel slim geschreven door de erven Hendrix, die liften toch even mee op de goede naam van Gibson, om hun product wat credibility te geven.

Dat jij nu zo'n Gibsonfanaat bent dat je wel goed leest dat dit dus geen Gibson is ;)

barno
23 september 2009, 23:01
ok, zoals ik al dacht, dit wordt geen Gibson, alleen iets in de periferie van de compagny. Wel grappig dat Gibson (tenzij ze een proces inspannen, hebben ze er toch iets mee te maken) met deze zet officieel bekent dat ze second komen na Fender. Niet dat het mij een reet kan schelen, maar ze proberen gewoon te hard :)

geert1976
24 september 2009, 00:16
Maar inmiddels is wel overal heel duidelijk te lezen dat Gibson een Hendrix signature heeft uitgebracht. Wat dat betreft is het persbericht heel slim geschreven door de erven Hendrix, die liften toch even mee op de goede naam van Gibson, om hun product wat credibility te geven.

Dat jij nu zo'n Gibsonfanaat bent dat je wel goed leest dat dit dus geen Gibson is ;)

Juist en dat wij er nu de hele dag over debatteren en anderen dit lezen, heeft het persbericht zijn doel bereikt... free publicity:gitarist:

Wouter J
24 september 2009, 00:57
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Doublecut.aspx

Ze staan al op de site...

geert1976
24 september 2009, 01:12
Yep, en als die in Nederland te koop komt, koop ik hem wel, niet om op te spelen, maar voor de heb.

De specs zien er heel redelijk uit: alder body, maple hals en toets oliebad machineheads.

Op de foto's lijkt de afwerking heel ok, ben nu toch wel benieuwd wanneer ze naar Nederland komen

Wouter J
24 september 2009, 01:16
Yep, en als die in Nederland te koop komt, koop ik hem wel, niet om op te spelen, maar voor de heb.

De specs zien er heel redelijk uit: alder body, maple hals en toets oliebad machineheads.

Op de foto's lijkt de afwerking heel ok, ben nu toch wel benieuwd wanneer ze naar Nederland komen

Wellicht kan je ze Zaterdag al zien in Veenendaal.

Luke-wannabe
24 september 2009, 01:34
Wat is dit ontzéttend dom zeg!

Midwolda
24 september 2009, 06:06
Voorlopige rating: 1 uit 10... houden zo.
En "Voodoo Chile" kunnen ze ook al niet spellen bij Gibson.

budje
24 september 2009, 06:35
Gelukkig maar dat Fender zich nooit met Gibson ideeen heeft bemoeid!

http://guitargeek.com/gear/img/fender_starcaster.gif

http://kmoenmusicmaking.files.wordpress.com/2009/05/fender-telecaster-deluxe.jpg
:seriousf:

Rubster
24 september 2009, 07:56
Ik vind een fender gitaar met twee humbuckers niet automatisch een Gibson rip-off hoor! (Een gibson met single coils trouwens ook niet!) Heb trouwens ook nog nooit een traditionele productie-Gibson gezien met maple neck en fretboard, zoals deze beide Fenders hebben.

De specs van de JH Gibson zijn één op één van Fender overgenomen, die overeenkomsten zijn toch echt wel wat groter!

lodi
24 september 2009, 08:28
leuke nepperd om aan de muur te hangen, moest dit gedrocht uit china komen
dan zou gibson op z'n achterste poten staan, zo zie je maar dat money veel mogelijk maakt
sick business

EuroCinema
24 september 2009, 09:41
Gelukkig maar dat Fender zich nooit met Gibson ideeen heeft bemoeid!

http://guitargeek.com/gear/img/fender_starcaster.gif

http://kmoenmusicmaking.files.wordpress.com/2009/05/fender-telecaster-deluxe.jpg
:seriousf:

Met het kleine verschil dat dit dan wel weer supervette gitaren zijn...

mesaman
24 september 2009, 10:00
ik ga hier gewoon niets over zeggen..

Bram+
24 september 2009, 10:02
Voorlopige rating: 1 uit 10... houden zo.
En "Voodoo Chile" kunnen ze ook al niet spellen bij Gibson.

Op Electric Ladyland staat zowel een track die Voodoo Chile als een track die Voodoo Child heet hoor. Ze hebben gewoon wat random tracknamen gebruikt denk ik.

Bram+
24 september 2009, 10:06
Gelukkig maar dat Fender zich nooit met Gibson ideeen heeft bemoeid!
Ik hoop dat je zelf ook wel het verschil ziet tussen Fender die inderdaad ideeën van Gibson jatte en Gibson die nu bijkans een heel model jat en er weinig mee doet om het 'eigen' te maken.

mesaman
24 september 2009, 10:22
ik vind de fender hendrix gitaar toch de beste!en de officiele platen van JH zijn natuurlijk muziekmonumenten, luister aub eens goed naar ell.en dan naar het opname niveau inovativiteit en creativiteit. die platen zijn zo'n 40 jaar oud en tegenwoordig lukt het bijna niemand om nog in de buurt te komen.
toch jammer van gibson....

mrweird
24 september 2009, 10:39
Waneer komt de Jimmie Page fender oid uit? :D

Rubster
24 september 2009, 10:47
De plaat Led Zeppelin I (zelfs Stairway to Heaven!) is ingespeeld met een Fender Telecaster, dus op zich..

Harald
24 september 2009, 10:48
Nou weet ik niet welke SRV strats dat jij in je handen hebt gehad maar afgezien van de Fender "Lenny" SRV strat kwamen alle Fender SRV strats met linkshandige tremolo bruggen.



Hmmm, dan had hij blijkbaar een niet SRV gitaar zelf een SRV treatment gegeven :???:

Vond het ook zo'n afknapper dat de tremelo op de Jeff Beck signature niet zwevend afgesteld was in de winkel... Dan kun je al die Beckiaanse trucjes helemaal niet doen :(

Bram+
24 september 2009, 10:48
De plaat Led Zeppelin I (zelfs Stairway to Heaven!) is ingespeeld met een Fender Telecaster, dus op zich..
En die leeft nog, dus die zou er nog op kunnen gaan spelen. Een Fender Les Paul signature, dat lijkt me wel wat :D

skanky
24 september 2009, 10:50
Dit is echt een lompe actie van gibson. Ik kan me van een paar jaar terug nog herinneren dat Gibson rechtzaken aanspande tegen alle les-paul/single cutaway ripoff-fabrikanten.... :o

Riky
24 september 2009, 11:01
Release datum van dit gedrocht ff plannen op de sterf dag van Jimi Hendrix en het respectloze plaatje is helemaal compleet.

Mephistocles
24 september 2009, 11:20
inderdaad!

Gadverdamme wat begin ik een teringhekel aan Gibson te krijgen zeg.. Een Jimi sig van fucking Gibson. Donder toch een pokke end op. Ik kan dat bedrijf niet meer serieus nemen.

Ja, en dan ook nog die multiplex toverbal... Als je dan toch een sig gitaar willen maken: een Lester William Polfuss signature Les Paul goldtop ofzo, ivm zijn overlijden.

Hendriks
24 september 2009, 12:23
Ze hadden die zus van Jimi allang ontoerekenings vatbaar moeten verklaren , die heeft haar broer volledig commercieel uitgemolken , jimi zou zich wederom omdraaien in zijn graf.

rijsberman
24 september 2009, 12:30
inderdaad!

Gadverdamme wat begin ik een teringhekel aan Gibson te krijgen zeg.. Een Jimi sig van fucking Gibson. Donder toch een pokke end op. Ik kan dat bedrijf niet meer serieus nemen.

Hee Orpheo, doe es ff snel uitloggen, da's jouw account niet!

Daan_B
24 september 2009, 12:31
Release datum van dit gedrocht ff plannen op de sterf dag van Jimi Hendrix en het respectloze plaatje is helemaal compleet.

Ah dat is gewoon ziek, die lui hebben totaal geen eigenwaarde daar bij Gibson, als ze maar geld kunnen maken, de ratten:sssh:.

Rinze
25 september 2009, 09:37
Hier ziet ie er weer anders uit en wordt het nog duidelijker dat het voor Gibson een soort van entree in de low-budget markt is: http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/Daily/News/Gibson_Unveils_Strat_Style_Jimi_Hendrix_Signature_ Line.aspx

Wat een bagger.

Midwolda
25 september 2009, 09:49
Inclusief Lego tuner! :crazyhappy:

Tho
25 september 2009, 09:50
Hee Orpheo, doe es ff snel uitloggen, da's jouw account niet!

Orpheo zou Gibson verdedigen, ik niet.

lindstrom
25 september 2009, 09:59
Orpheo zou Gibson verdedigen, ik niet.

Was het niet zo dat hij Gibson zou neersabelen tezamen met alle gibson dicipelen. :soinnocent:

bat
25 september 2009, 09:59
Leuke comment onder dat artikel van Tho:


Gibson engineers and Authentic Hendrix LLC designed this package with one question in mind: "What if the world's greatest guitarist was still alive today, what guitar would he want to set on fire?" I think today we have the answer to that question.
(Zag 'm in dit topic ook al in iets andere vorm voorbijkomen)

Zitten er bij Gibson al wat mensen in de directiekamer de haren uit hun kop te trekken hoe ze ooit met die Hendrix-lui in zee hebben kunnen gaan met dit projectje?

Tho
25 september 2009, 10:00
hahahahaha :seriousf:

Daan_B
25 september 2009, 10:07
Ik vind het nog steeds schandalig, alhoewel dat shirt wel erg gaaf is:dontgeti:.
Gewoon triest van Gibson eigenlijk, het zijn net hoeren, ze doen alles voor geld.

lindstrom
25 september 2009, 10:14
Ik vind het nog steeds schandalig, alhoewel dat shirt wel erg gaaf is:dontgeti:.
Gewoon triest van Gibson eigenlijk, het zijn net hoeren, ze doen alles voor geld.

Gibson blijft natuurlijk gewoon een bedrijf die haar markt probeerd te verbreden.

opzich niks mis mee, wij puristen hebben er moeite mee. wiens probleem is het dan eigenlijk?

beruk
25 september 2009, 10:14
En géén lh volgens mij ook nog es....:mad:
Niet dat ik ooit zoiets zou kopen

Tho
25 september 2009, 10:31
Gibson blijft natuurlijk gewoon een bedrijf die haar markt probeerd te verbreden.

opzich niks mis mee, wij puristen hebben er moeite mee. wiens probleem is het dan eigenlijk?

Gibson's probleem, aangezien wij dat model nooit aan zullen schaffen.

lindstrom
25 september 2009, 10:36
Gibson's probleem, aangezien wij dat model nooit aan zullen schaffen.

daar ben ik het geheel met je eens, echter zullen er wel exemplaren verkocht worden.

zie ook de motorindustrie, geen enkele pure motorrijder zal een motorscooter als de burgmann 650 kopen, maar ze worden wel verkocht en je ziet ze geregeld rijden, maar als je het een motorrijder vraagt verafschuwen ze het.

zo ook met dit gibson verhaal. ze zullen er vast een salesforcast tegenaan gegooid hebben, anders neem je niet zo'n gok als bedrijf.

en nogmaals, ik zou ook nooit van mijn leven iets als dit aanschaffen.

pupanus1
25 september 2009, 11:05
Misschien ga ik er wel 1 halen, dit is echt een dieptepunt van Gibson en daar dan bewijs van hebben is op zich ook wel weer tof.

lindstrom
25 september 2009, 11:09
Misschien ga ik er wel 1 halen, dit is echt een dieptepunt van Gibson en daar dan bewijs van hebben is op zich ook wel weer tof.

wellicht zit daar de marketing van gibson! net als die multiplex gitaar hahaha.

telecastermaster
25 september 2009, 15:53
jimi zou zich wederom omdraaien in zijn graf.

http://www.youtube.com/watch?v=gatrtABXVm4

mesaman
25 september 2009, 19:01
nu ishet wachten op de fender les paul uitgave .

mikeyaxeman
25 september 2009, 20:50
Hoe zei Vulvasonic het ook alweer?
Het is d'n wereld op z'n kop toch?
Nee maar idd te gek voor woorden dit een Jimi Strat made by Gibson... :seriousf:

Ferraririk
25 september 2009, 20:58
En géén lh volgens mij ook nog es....:mad:
Niet dat ik ooit zoiets zou kopen

Wat is dat nou voor kutopmerking, jimi speelde ook niet op een lh gitaar!

nickofzo
25 september 2009, 23:51
nu ishet wachten op de fender les paul uitgave .

ja dan wel een fender les paul slash signature ofzo

Hiro
26 september 2009, 10:35
ja het is inderdaad een beetje schaamteloos, en dan een starterspack ook nog haha

budje
26 september 2009, 10:37
Wil gibson niet gewoon uitstralen dat fenders goedkope troep zijn? Zo van Stratocaster? Die geven wij weg bij een fel gekleurd t-shirt en een mini-ampje!

Taubenkneter
26 september 2009, 14:32
Het is een starterspack, voor starters dus. Die boeit het hele Gibson-Fender-Jimi-Hendrix verhaal denk ik niet zoveel, dus verkopen doet Gibson toch wel. Kan alleen die mensen verzekeren, dat ze zich over enkele jaren, na zich een beetje verdiept te hebben in alles, zullen schamen voor hun Gibson Start.

ccc
27 september 2009, 09:08
Het kan nog onozeler :
http://www2.gibson.com/Products/Pianos/Grand/Baldwin-Custom/Jimi-Hendrix.aspx

budje
27 september 2009, 09:40
en nu heb ik bijna mijn ontbijt laten vallen :seriousf:

EuroCinema
27 september 2009, 09:57
Ik ook - en ik had het al op!:o

Stratocaster
27 september 2009, 10:15
jezus christus joh, dit meen je toch niet? 't is niet te filmen

Orbis
27 september 2009, 10:49
Wat verschrikkelijk :seriousf: ! Met name die derde foto, dat is toch te erg voor woorden? Je zou er maar mee betrapt worden in je huis...

Rinze
27 september 2009, 11:45
Ik vind de vierde foto eigenlijk nog erger... wat een kitsch :seriousf:


Je vraagt je toch af of ze zo'n ding aan iemand gaan slijten. Ik bedoel, hoe leg je aan je bezoek uit waarom je zoiets in je huis zet?

Midwolda
27 september 2009, 12:30
Nah, ik vind 168 dollar en een beetje toch niet duur voor zo'n verzamel-object.
Snap alleen niet waarom ze drie cijfers achter de komma zetten? :chicken:

Daan_B
27 september 2009, 12:38
Ik ga even janken ofzo..

Arme Jimi:sssh: hij zou zich nu wel 10x hebben omgedraaid in zn graf

soup
27 september 2009, 13:09
Niet echt mooi maar de prijzen van de gewone baldwin piano's ...


+ $40 000 :o


Welke mensen kunnen dit betalen? Professionele muzikanten en mensen met veel geld, enige 2 zeker?

budje
27 september 2009, 13:58
zou je bij die piano ook een flesje aanstekerbenzine krijgen?

Als ie dan toch in de sfeer van Jimi is...

Rinze
2 oktober 2009, 20:11
En de soap is nog niet afgelopen: http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/Daily/News/Gibson_Removes_Mentions_of_Hendrix_from_Website.as px

:???:

Ik begrijp er niks meer van.

barno
2 oktober 2009, 20:24
En de soap is nog niet afgelopen: http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/Daily/News/Gibson_Removes_Mentions_of_Hendrix_from_Website.as px

:???:

Ik begrijp er niks meer van.

zoals ik altijd al dacht, it's not gonna happen ...

zoiets noemt men zware afgang ... nu zitten ze daar met hun kant en klare stratbody's en halsjes

http://www.premierguitar.com/Stream/StreamImage.aspx?Image_ID=B4AB0EB9-38F1-4FDB-92FF-E97A975F0206&Image_Type=image

ShredTallicA
2 oktober 2009, 20:25
Les is nog maar even dood en gibson gaat spontaan hard achteruit :soinnocent:

Bram+
2 oktober 2009, 20:26
Dat ze de hele zooi hebben teruggetrokken snap ik wel. Ze gaan nu denk ik doen alsof het nooit gebeurd is CIA/FBI/Area 51-style. Als je nu nog files over die Authentic Hendrix-shizzle op je harde schijf hebt staan, is je leven in ieder geval niet meer zeker.

bat
2 oktober 2009, 20:34
Ik hoop op een plotselinge vlaag van verstandsverheldering bij Gibson, maar vermoed eerder een zakelijk geschil tussen de erven Hendrix en Gibson...

nickofzo
2 oktober 2009, 20:38
ik denk dat het inderdaad onder de tafel afgehandeld word;)

Rinze
2 oktober 2009, 20:49
Ik vind het maar vaag voor zo'n groot bedrijf. Nu staan ze toch wel erg voor lul. Een hoop bombarie voor een prutproduct dat volkomen buiten hun normale marktsegment valt en dan gaat het niet door :???:



:seriousf:

rijsberman
2 oktober 2009, 22:02
oh, nu wil ik er een.

Da's een verzamelaarsobject. De geheimzinnige Gibson Strat uit 2009. Veel geld waard in 2050!

Orbis
2 oktober 2009, 22:10
Ze staan nu misschien een beetje voor lul, maar ik wil niet eens weten wat voor ellende ze over zich heen gekregen zouden hebben als ze echt met die Hendrix-zooi de markt op gegaan waren. Want kom op, het sloeg echt nergens op. Je zou niet dood in die piano gevonden willen worden, en een Gibson-strat.... nah.

Bram+
2 oktober 2009, 23:01
en een Gibson-strat.... nah.
Oeh je gaat nou zó op je kop krijgen van allerlei M3-eigenaars :D

Ik ben echt benieuwd hoe ze zich hier professioneel uit gaan redden.

Orbis
2 oktober 2009, 23:24
Oeh je gaat nou zó op je kop krijgen van allerlei M3-eigenaars :D


Dat verwachtte ik ook al een beetje :sssh:. Want om bruut eerlijk te zijn, ook een M3 vind ik... nah. :soinnocent:

geert1976
3 oktober 2009, 00:37
Ze staan nu misschien een beetje voor lul, maar ik wil niet eens weten wat voor ellende ze over zich heen gekregen zouden hebben als ze echt met die Hendrix-zooi de markt op gegaan waren. Want kom op, het sloeg echt nergens op. Je zou niet dood in die piano gevonden willen worden, en een Gibson-strat.... nah.

En wat is daar mis mee?, een M3 hakt een Fender Strat makkelijk in de pan, bij een M3 krijg je ook een tremolow die echt werkt:soinnocent:

barno
3 oktober 2009, 00:57
En wat is daar mis mee?, een M3 hakt een Fender Strat makkelijk in de pan, bij een M3 krijg je ook een tremolow die echt werkt:soinnocent:

ach die vergelijkingen altijd
ik denk dat het vooral zo is dat een goed gitarist met eender welke gitaar een slechte gitarist met bv een M3 in de pan hakt
:soinnocent: :)

Stratman70
3 oktober 2009, 01:22
http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/fenderlespaulsunburst59.jpg

Wow, die ga ik serieus eens laten bouwen. Te gek dit!

Stratman70
3 oktober 2009, 01:26
Fender moet nu gewoon de Hendrix Flying V uitbrengen:

http://www.gibson.com/Files/japan/images/gibsonCustom/jimi_hendrix1.jpg

geert1976
3 oktober 2009, 01:54
ach die vergelijkingen altijd
ik denk dat het vooral zo is dat een goed gitarist met eender welke gitaar een slechte gitarist met bv een M3 in de pan hakt
:soinnocent: :)

maar onze trems werken........:lp:

barno
3 oktober 2009, 08:05
maar onze trems werken........:lp:

een slechte gitarist met een M3 met goed werkende trem: nog meer problemen :), maar soit genoeg gezeverd :)

budje
3 oktober 2009, 08:35
Binnenkort in het "twijfel aan een advertentie"-topic:

Een strat body van Gibson, dat moet wel nep zijn! Die chinezen toch! :crazyhappy: