PDA

View Full Version : Pieptoon fulltone GT500



JaimeB
23 september 2009, 11:02
Ik heb net een Gt500 tweedehands aangeschaft maar het drive kanaal geeft een harde pieptoon en distortion een lagere (minder storend en hard).

Nou heb ik verschillende posts al gelezen dat dit aan mijn adapter kan liggen. Zodra ik er een batterij in doe, dan is inderdaad de pieptoon weg.

Toch vind ik het raar dat al mijn andere pedalen (o.a. fulltone ocd, cry baby, pitchblack tuner) wel werken met deze adapter en twijfel ik nu toch of het niet aan de GT500 zelf ligt.

Op mijn adapter staat het volgende:
AC-DC adapter input: AC 100 - 240V 50/60HZ 180mA
Output: DC3 - 12v max. 1.5A (9VA)

Hij kan schakelen tussen verschillende voltages, maar staat standaard op 9V

Ik kwam er zelf helaas niet uit met het voeding, ruis en brom verhaal op het forum. dus graag wat reacties. Alvast bedankt!

Ash ketchum
23 september 2009, 11:25
Piept hij als hij samen met andere pedalen wordt gebruikt of als hij onafhankelijk staat aangesloten? Misschien dat je voeding het net niet trekt met al die pedalen aangesloten.

the sure thing
23 september 2009, 11:25
Een adapter die kan schakelen op verschillende voltages, is OVER HET ALGEMEEN niet zo'n goede adapter. Heb je ook een standaard 9V adapter liggen? Of een kwaliteitsadapter zoals 1-spot of Boss (Ibanez) of zo?

Plant
23 september 2009, 11:29
Uit AC 100 - 240V 50/60HZ 180mA maak ik op dat het om een geschakelde voeding gaat. Zo'n 'switched mode' voeding heeft als voordelen dat het op een breed ingangsspanningsbereik (mooi scrabble woord) werkt en lekker licht is door een kleinere trafo, maar als nadeel dat de uitgangsspanning meestal niet 'schoon' genoeg is om audio apparatuur te voeden.

Ik verwacht dat de pieptoon die je hoort oscillatie is. Probeer eens gewoon een standaard 9V blokadapter.

Overigens klopt Output: DC3 - 12v max. 1.5A (9VA) ook niet.
Als de uitgang 12V en maximaal 1.5A is, dan is de voeding 12V x 1.5A = 18VA en geen 9VA. Of hij is wel maximaal 1.5A maar dan alleen bij 6V en niet bij de hogere spanningen (9VA gedeeld door 1.5A = 6V).

schizo910
23 september 2009, 17:23
Net even geprobeerd wat er gebeurde bij mijn GT500met een andere adapter. Geen harde piep hier maar wel een lichte fluittoon en meer brom dan normaal... Ik zou dus een andere voeding nemen als ik jou was. Zelf gebruik ik voor mijn board een voodoolab PP2+...