PDA

View Full Version : Orange Drop of...?



Luigi
22 september 2009, 21:56
Is dat nou wat die Orange Drop condensatoren voor een strat of tele?
Of is het een hype?
Ervaringen?
Alternatieven?
Ik hoor het graag!

Yoshida
22 september 2009, 23:04
'n cap is 'n cap, hoogstens de moeite waard denk ik als je de allerbeste pickups en versterker gebruikt. Nu ben ik niet zo'n enthousiaste gebruiker van de toneknop maar als je leeft bij de gratie van dat ding dan zou ik 'm zeker eens proberen.
Ik heb geen ervaring met de orange drop, en kan daarom slechts aangeven wat mijn uitgangspunten zijn bij het kiezen van onderdelen.

gertgert
23 september 2009, 08:42
ik heb er 1 geprobeert in een strat, maar ben toen overgestapt op een grease-bucket circuitje.
het leek of met de orange drop vooral gefilterd werd in het laatste bereik van de tonepot.
zo'n greasebucket kan ik je wel aanraden, genoeg over te vinden op internet en eenvoudig te monteren.

Yoshida
23 september 2009, 09:14
ik heb er 1 geprobeert in een strat, maar ben toen overgestapt op een grease-bucket circuitje.
het leek of met de orange drop vooral gefilterd werd in het laatste bereik van de tonepot.

Over een LIN of LOG potmeter?
Ook goed voor mijzelf om mn kennis weer op te krikken; volumepotmeters zijn logaritmisch omdat ons gehoor logaritmisch werkt. Toneknoppen werken lineair.

Die greasebucket moet ik even in gedachten houden, thnx :)

Fern
23 september 2009, 21:51
Hoi,

Ik heb bij een passieve (zonder battery) gitaar nog nooit enig verschil gehoord in merken condensatoren, alleen in hun technische waarde (33nF, 22nF, 47nF)

Ik gebruik een cap die goedkoop is, en er stevig uit ziet, en ik heb er nog nooit een terug gekregen in het atelier.

Groet,
Fern

Luigi
23 september 2009, 22:20
Ok, duidelijk; is dus een hype zoals ik al dacht.
Ik ga zeker eens aan de gang met die greasebucket-mod.
Bedankt voor de suggesties!

Puerco
23 september 2009, 23:28