PDA

View Full Version : Pedalboard kapot, wat te doen?



Staon
22 september 2009, 21:31
Ik had altijd een leuk bordje staan met;
- Visualsound Jeckyll & Hyde
- Dunlop JH-1b wah
- TC Electronics Nova Repeater
- Danelectro Coolcat fuzz
- Danelectro Coolcat chorus
- Homemade OCD cloon
- Homemade Phase 90 w/ script/block mod

Dit is allemaal gevoedt met een enkele onespot, met de TC met een eigen voeding (12v)

Nu wil het ongeluk dat zaterdag tijdens een sessie opeens bij het inschakelen van m'n fuzz al mijn mooie knipperende lampjes voor m'n neus doei zeiden en mn complete board ermee stopte.

Dus thuis snel effe alle effecten met een andere adapter afzonderlijk getest op falen, blijkt niets aan de hand te zijn. Conclusie; de adapter is kapot. Multimetertestje wees dat inderdaad uit.

Maar het leek mij vrij onlogisch dat een 1spot er zomaar mee ophoudt met slechts 6 pedaaltjes. Ampèrage technisch zou dat niet moeten kunnen, waar de variabele in mijn twee zelfbouw pedaaltjes liggen, aangezien ik daar the current niet van weet.

Heeft iemand een praktische manier om dit te meten? (ik heb geen zin om nog een 1spot te verneuken, misschien moet ik wel opzoek naar een duurdere oplossing)

bij voorbaat dank,
Joey

TimmU
22 september 2009, 22:02
Ik heb nog wat voedingen liggen, 2 ofzo. Kunnen we wel even testen binnenkort?

Staon
22 september 2009, 22:19
aight dat zou wel mooi zijn ja, want ik vind dit echt heel zuur, kan nu niet met m'n bordje spelen. Speel nu solo met m'n delay want de rest ligt eruit xD

Nitefly7
22 september 2009, 23:21
en om die reden heb ik vrijwel altijd 'verse' batterijen in mijn pedalen; gewoon daisychain losrukken en spelen..!

anders kun je:
-reserve 1spot hebben
-'betere' power supply zoeken..

Pé.
22 september 2009, 23:58
Ik had laatst een MI Audio Neo Fuzz in handen, waarbij in de handleiding werd gewaarschuwd om absoluut geen niet-geisoleerde voedingen te gebruiken.
Het kwam er op neer dat bij gebruik i.c.m. andere pedalen op 1 voedingslijn er restspanning kon terugslaan op de voeding. Dit is vrij dodelijk voor een voeding, wat waarschijnlijk bij jou ook het geval was.

Een pedalpower heeft een mooi stel geisoleerde uitgangen, als het ware 8 aparte adapters in 1 behuizing. Daardoor heeft deze hier geen last van. Misschien een optie? Of uiteraard een goedkopere geisoleerde voeding..?