PDA

View Full Version : mijn 1e coverb op youtube



DJL1993
22 september 2009, 19:16
http://www.youtube.com/watch?v=Ly-sf28Y_SI
vinden jullie hem goed? ik bedoel ik heb nog nooit les gehad ofzo, alles zelf aangeleerd. en binnen kort upload ik sweet child o mine. ja ik ben nu makkelijk begonnen. maar iemand nog tips voor mn sweet child o mine filmpje of om views te krijgen?

mvg

bert k
22 september 2009, 19:28
Gaat naar Sounds.

the sure thing
22 september 2009, 19:29
Ha DL!

Strak meegespeeld hoor! Klinkt goed! Je moet alleen wel je price-tag van je gitaarhals afhalen, want dat ziet er niet uit :) Voorderest: complimenten en ga zo door! Je hebt talent.

Tho
22 september 2009, 19:45
De timing heb je prima door, maar de akkoorden gaan erg hakkelig. Ik krijg de indruk dat je er erg veel moeite voor doet, waardoor het niet erg vloeiend klinkt. Onthoudt ook, dat een downstroke anders klinkt als een upstroke, dat kan erg belangrijk zijn in de klank :)

Hoe lang speel je nu?

Herman
22 september 2009, 20:02
Wat me in elk geval opvalt is dat je aanslag erg onlogisch is soms.. dwz op de tel sla je ipv met een downstroke een upstroke. Let hier op, want bij moeilijkere dingen kun je dna niet uit komen met je aanslagen.

Eigenlijk een beetje wat Tho ook al zegt.

DJL1993
22 september 2009, 20:32
ok ik zal er wat aan doen. maar ik speel al +- anderhalf jaar alles gewoon zelf geleerd of van mijn neef
mvg

pasqual
22 september 2009, 21:25
ik ga er vanuit dat je gitaar goed is gestemd? zo ja, dan doe je onbewust hard op de snaren duwen/trekken zodat je af en toe out of tune klinkt. relax man, je hoeft de snaren niet in het hout te duwen! en kijk uit met alles alléén aan te leren. op zich best wel knap, maar ik heb op deze manier mijzelf dingen verkeerd aangeleerd waar ik nu niet meer vanaf kom! het is niet erg om af en toe hulp te vragen. in ieder geval goed bezig en een mooie gitaar.

groeten Pasqual.

DJL1993
23 september 2009, 17:06
ah nu weet ik wat jullie bedoelen met dat aanslaan. maar zo sla ik aan op dit liedje=P maar ik heb nu ook andere covers erop gezet

DJL1993
24 september 2009, 22:52
ik heb nieuwe covers erop gezet =]
check maar even mijn account:http://www.youtube.com/user/DJLGuitarCover
(http://www.youtube.com/user/DJLGuitarCover)
Thx ;)

savale
25 september 2009, 00:14
je timing en t pakken van akkoorden gaat lekker! Je moet alleen ff wat gaan werken aan de manier van aanslaan. Het gaat wat te stijfjes omdat je echt wacht met je strokes. Probeer meer in een tempo op en neer te gaan en dan af en toe wel of niet je snaren te raken om het ritme te bepalen.

DJL1993
25 september 2009, 18:12
ik zal eraan werken

Divine
25 september 2009, 18:39
Hey DJL1993,

Zo te zien ben je nog jong. Je gaat de goede kant op, ga vooral zo door en blijf oefenen!

Divine

Tho
25 september 2009, 18:42
"east jezus nowhere" zou ik dus dat begin stukje met die open powerchords lekker downstroken. En bij "when I come around" even goed gaan checken wat ze daadwerkelijk spelen! ;)

Fistfunk
28 september 2009, 01:03
Je timing is echt dik in orde en schijnbaar werkt die aanslag tot nu toe voor jou...

Ik vind het bijzonder strak, denk dat veel mensen het niet zo strak zou lukken als ze die manier van aanslaan zouden proberen :P

Desalniettemin is het misschien toch verstandig, zoals iedereen eigenlijk al zegt, om toch even goed te kijken naar die aanslag. Wie weet kan het helemaal geen kwaad als je hier alles mee leert spelen.. Maar het feit dat praktisch iedereen het anders doet wijst erop dat dit toch waarschijnlijk niet de beste manier is.

Ik zou ff wat covers van anderen op youtube checken en kijken hoe de aanslag daar gedaan wordt, zodat je het zelf ook zo kunt toepassen.

Wat je nu doet is redelijk onlogisch. Je speelt hetzelfde patroon de ene keer tegenovergesteld van de andere keer qua up- en downstrokes. Alleen al qua overzicht voor jezelf is het handiger om je aanslag zo consequent mogelijk te houden.