PDA

View Full Version : Orange Tiny Terror



ackm
22 september 2009, 18:04
Hallo,

Ik heb wat vraagies wat de orange tiny terror betreft.
Ik was laatst in de Feedback en na het proberen van wat marshalls probeerde ik deze orange heel even snel uit (Moesten helaas vlak daarna gaan dus had niet veel tijd om te spelen met de settings) en het geluid verbaasde me. Hij klonk erg krachtig en vol heerlijk dikke crunch.

Mijn vraag is nu , hoe hard gaattie? Het gaat me om de 15 watt combo versie. Mijn idee is om die combo aan te sluiten op een 2x12 celestion v30 cab (Ja ik vind combo's op cabs er vet uitzien en zo kan ik altijd nog de combo los gebruiken als ik niet zoveel wil sjouwen) .

Ga ik hiermee hard genoeg voor optredens? Ik bedoel dus hard genoeg om goed door de mix te komen en live erg duidelijk hoorbaar te zijn , zoals hier:

http://www.youtube.com/watch?v=6dqTP6Mhz1g de lead guitar die begint met een slide rond 0:17. Hij speeld over een Marshall jcm 900 4100 en een Orange of die erover tegelijk speeld of welk die hier gebruikt geen idee maar dat idee zoek ik dus. Red ik dat met de tiny terror door een cab?? Op laag volume klinkt de terror precies zoals ik wil.

Ik hoop dat iemand zijn ervaring ermee kan delen, bvd

Roy

budje
22 september 2009, 18:08
Het wordt ben ik bang toch een kwestie van proberen, hangt af van je band en de stijl muziek die je speelt. Heb met mijn band regelmatig live gespeeld met een nog kleiner buizenversterkertje, die trok t wel qua volume maar ging net iets teveel vervormen voor de muziekstijl van mijn band. Maar die was maar 5 Watt. (de versterker, niet de band)

ackm
22 september 2009, 18:11
Het wordt ben ik bang toch een kwestie van proberen, hangt af van je band en de stijl muziek die je speelt. Heb met mijn band regelmatig live gespeeld met een nog kleiner buizenversterkertje, die trok t wel qua volume maar ging net iets teveel vervormen voor de muziekstijl van mijn band. Maar die was maar 5 Watt. (de versterker, niet de band)

In het filmpje geef ik het al aan ;)
Het is juist de bedoeling dat er een dikke crunch aan komt , clean te blijven verwacht ik er zeker niet van zolang hij maar goed hard en duidelijk hoorbaar is live.