PDA

View Full Version : Godin



henksjaak
3 april 2003, 16:17
Godin

Dat zijn wel relaxte gitaren had er een keer eentje bij feedback rotterdam uitgeprobeerd.

Waarom hoor ik nooit iemand op dit forum erover. Het is toch wel een goed merkie toch?

Trouwens waar verkopen ze die, want bij feedback rotterdam zie ik ze niet meer?

en hoewel ik binnenkort een nieuwe veelzijdige gitaar wil kopen, die tussen een fender strat en een Gibson/epiphone les paul inzit wil ik wat info :smile:

Marc Oblivian
3 april 2003, 16:21
Nou, die gitaren komen nogal eens ter sprake hoor,,, effe goed zoeken.
Het schijnen idd erg goede gitaren te zijn voor een redelijke prijs....

sash
3 april 2003, 18:24
Waar blijft Seymour Paul, onze Godin expert :smile:

Mitch
3 april 2003, 19:15
Riep iemand mij ? :wink:
Ja, ik ben overtuigd fan geworden. Simpele tip: ga naar Waveworld Rijswijk (is voor jou vlakbij, vanaf Rotterdam is het de laatste afslag Delft-Noord Rijswijk Zuid).
Ze hebben ze op ik meen de LGX na allemaal hangen. Maar de LGX had je al bij Feedback geprobeerd waarschijnlijk.

Gebruik de zoekfunctie op Godin of mijn naam en je komt een paar verhalen tegen over de LG en LGX die ik heb.

Ik probeer niet door te draven, maar sash denkt al meteen bij Godin aan mij.....daar gaat mijn objectieve mening :grin:

Negative K3 fan
3 april 2003, 20:54
Godins zijn koel, maar veel te duur, helemaal vergel;eken met de USA prijzen.

sash
3 april 2003, 21:08
Op 2003-04-03 20:54, schreef Negative K3 fan:
Godins zijn koel, maar veel te duur, helemaal vergel;eken met de USA prijzen.


Dude weet je wel wat je zegt?! Godins zijn niet veel te duur want ze zijn vele malen beter dan de meeste USA gitaren. Veel Godins konden makkelijk tippen aan mijn Gibson Les Paul. En maakt het wat uit dat die dingen in het buurland van the US (ik meen dat het een canadees merk is?) gemaakt worden? In ieder geval met net zo veel, zo niet, meer oog voor detail en kwaliteit.

Negative K3 fan
3 april 2003, 21:10
Ik zeg neit dat godins slecht zijn, integendeeel... maar je hoort er hier in nederland niet zoveel over omdat ze relatief duur zijn...

snapjem? Op hamrony centrals zijn er superveel godin bezitters en liefhebbers uit de VS en canada omdat daar dee prijs gewoon veel lager ligt.

sash
3 april 2003, 21:19
Maar Gibson is hier ook verschrikkelijk duur dus wat je zegt klopt niet echt volgens mij.

Mitch
3 april 2003, 22:24
In verhouding tot zowel Fender als Gibson wás de prijs/kwaliteit verhouding van Godin al stukken beter, maar sinds kort heeft Godin het dealer-netwerk geoptimaliseerd en kan Papen/Bongaerts (voorheen alleen NL-importeur, thans bevorderd tot EU-importeur) de gitaren voor net iets betere prijzen aanbieden.
Ik heb het voorbeeld al een keer gegeven, maar mijn LG SP90 (LOVE BABY:D) kostte nu 760E incl. case, bij Muzikproduktiv nu 1095. Hoezo Duur NK3 ????? Informeer jezelf wat beter voordat je weer eens wat roept.

In zoverre heb je gelijk dat ze in de US nog steeds iets goedkoper zijn, maar eh... weleens prijsverschillen tussen Mesa's of Fenders gezien, daar en hier ? Spelen zat mensen op.
Godin heeft lange tijd slecht in zijn dealers gezeten plus ze hebben geen historie of gitaarheld. Scheelt een hoop !

Tegen de tijd dat ik beroemd ben ben ik natuurlijk best bereid een endorsement van ze aan te nemen, of een signature model :grin:

Negative K3 fan
4 april 2003, 08:30
Ok, je hebt me overtuigd, ik dacht dat ze hier toch echt de MP prijzen hadden (die niet alleen MP hanteert)... maarja, godin roelt :smile:

henksjaak
4 april 2003, 10:06
Op 2003-04-03 19:15, schreef Seymour Paul:
Riep iemand mij ? :wink:
Ja, ik ben overtuigd fan geworden. Simpele tip: ga naar Waveworld Rijswijk (is voor jou vlakbij, vanaf Rotterdam is het de laatste afslag Delft-Noord Rijswijk Zuid).
Ze hebben ze op ik meen de LGX na allemaal hangen. Maar de LGX had je al bij Feedback geprobeerd waarschijnlijk.

Gebruik de zoekfunctie op Godin of mijn naam en je komt een paar verhalen tegen over de LG en LGX die ik heb.

Ik probeer niet door te draven, maar sash denkt al meteen bij Godin aan mij.....daar gaat mijn objectieve mening :grin:



hoeveel kost deze? lg en lgx en ik wil ook de SD weten

tnhx :smile:

Mitch
4 april 2003, 19:08
weet ik niet exact. LG is 760, dat wel, maar de LGX zal ergens rond 1500E liggen, SD rond 650 of zo. Solidac (SD mét piëzo, zonder EQ) is dacht ik 1000, ook geen gek ding. Is dus een model tussen SD en LGX.
De LG is er ook in een versie met humbuckers, die op stand 2 en 4 (dacht ik) gesplitst zijn. Als je een relatief eenvoudige gitaar met veelzijdig geluid wil is dit een erg goeie. Ik heb hem zelf niet geporbeerd, heb al splitsbare hums op twee gitaren.... De SP90 was voor mij dus iets interessanter. Minder veelzijdig, maar een vol geluid: poeh ! T-O-O-N


Zeker als het niet te druk is kan je de verschillende modellendirect na elkaar uitproberen bij ze. Ze hebben alleen geen oefenhokjes, dus door de weeks is het meest aan te raden :smile:

sash
4 april 2003, 19:31
Ik wordt steeds benieuwder naar die een met P90's van jou. Ga em binnenkort eens uittesten denk ik. Niet dat ik em ga kopen ofzo, maar wil em gewoon eens horen :smile:

Mitch
4 april 2003, 22:58
Moet je doen. Ik heb 'm zelf naast een Reverend Slingshot met P90's gehad: die was luider dankzij de semihollow constructie, maar toch wat 'leger' van klank, minder warm.
Daarna nog een keer vergeleken met mijn LGX en jawel....ik moest de aankoop van de LG natuurlijk rechtvaardigen voor mezelf... Ze klinken totaal verschillend :grin:
Hals is ook iets anders. Spelen beide prettig, maar anders. LGX is platter.

Misschien leuk om een keer af te spreken om dat ding te testen bij een zaak of we houden een keer een mini-meeting of zo ?

sash
4 april 2003, 23:11
Dat zou ook erg leuk zijn. Ik duik binnenkort met een aantal jongens (pearljam en robbert) van het forum de oefenruimte in om gewoon eens een middagje elkaars spullen uit te proberen en te beluisteren. Je bent uiteraard van harte welkom.

Brianmayrulezzz
5 april 2003, 17:01
Op 2003-04-03 21:08, schreef sash:


Op 2003-04-03 20:54, schreef Negative K3 fan:
Godins zijn koel, maar veel te duur, helemaal vergel;eken met de USA prijzen.


(ik meen dat het een canadees merk is?)

Klopt, is inderdaad een Canadees merk

PeArLjAm
5 april 2003, 17:18
Op 2003-04-04 23:11, schreef sash:
Dat zou ook erg leuk zijn. Ik duik binnenkort met een aantal jongens (pearljam en robbert) van het forum de oefenruimte in om gewoon eens een middagje elkaars spullen uit te proberen en te beluisteren. Je bent uiteraard van harte welkom.


ja dit moeten we inderdaad een keertje plannen, dat zou wel leuk zijn, iedereen neemt wat boutique zooi mee enzo :smile:

Anders Destium
5 april 2003, 22:24
Op 2003-04-03 19:15, schreef Seymour Paul:
Riep iemand mij ? :wink:
Ja, ik ben overtuigd fan geworden. Simpele tip: ga naar Waveworld Rijswijk (is voor jou vlakbij, vanaf Rotterdam is het de laatste afslag Delft-Noord Rijswijk Zuid).
Ze hebben ze op ik meen de LGX na allemaal hangen. Maar de LGX had je al bij Feedback geprobeerd waarschijnlijk.


Waveworld Rijswijk, is dat niet die toko bij mij om de hoek?

Ik ben zeer onder de indruk van vrijwel elke Godin die ik ooit gezien of gehoord heb (zijn er niet heel veel, maar toch wel wat).

Als iets geen Gibson, Fender of Ibanez heet zijn veel mensen hier geneigd minder op te letten, populair gezegd: gitaristen zijn kuddedieren. Wees geestelijk verlicht en probeer wat anders (moet je mij horen als Iba-adept :smile: )

Mitch
6 april 2003, 17:11
Hear hear !! Stichtelijke woorden van de Ibanez-discipel :wink:

Ja, dat zal bij jou vlak om de hoek zijn, ze zitten op de grens Delft-Rijswijk.

@ PJ: check je privéberichten !

sash
6 april 2003, 17:40
Mag ik dan ook even weten waar het over gaat als mede boutiquemeetingbezoeker (wat een woord) :grin:

PeArLjAm
6 april 2003, 21:06
Op 2003-04-06 17:40, schreef sash:
Mag ik dan ook even weten waar het over gaat als mede boutiquemeetingbezoeker (wat een woord) :grin:


paul en ik zijn plannen aan het smeden dat sas niet meemag naar de boutique meeting hahaha Nee gewoon wanneer we konden enzo, gewoon even om elkaar emailadres te hebben enzo, das is immer wel handig.

sash
6 april 2003, 21:27
Was ook een geintje :razz:

PeArLjAm
6 april 2003, 21:33
Op 2003-04-06 17:40, schreef sash:
Mag ik dan ook even weten waar het over gaat als mede boutiquemeetingbezoeker (wat een woord) :grin:


volgens mij moet er tussen mede en boutiquemeetingbezoeker een streepje :grin:

zo dus mede-boutiquemeetingbezoeker :smile: of ben ik nou zo slecht in Nederlands?

Mitch
6 april 2003, 22:29
Goh, iemand die nadenkt over taal i.p.v. het MsN BrEeZaH-dialect spreekt....ik kijk nu al naar de mini-meeting uit :grin:

sash
6 april 2003, 23:06
Ik ook :grin:

Oh ja, je hebt mail :razz:

sebass
7 april 2003, 00:09
Ja ik ben zeker van plan om een godin gitaar te gaan kopen. Echt geweldig geluid mooie afwerking, multifunctioneel. Het hout wat wordt uitgezocht is ook erg mooi. Ik zou de LGXT willen ( http://www.godinguitars.com/godinlgxtp.htm )

Het enige waar ik mee zat is de hoge actie. Maargoed dat is met wat afstelwerk snel te verhelpen. Het zijn inderdaad niet zulke bekende gitaren, maar het wordt wel erg veel gebruikt. Meestal bij beroemde popmuziekanten. Hier een lijstje: http://www.godinguitars.com/endorsees.htm

De enige reden waarom ik er nog geen heb is het geld. Even IBG bellen :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2003-04-07 00:10 ]</font>