PDA

View Full Version : aardeprobleem les paul



pannekoek
22 september 2009, 16:18
hey mensen,

ik ben op dit moment emg (81 60) pickups in m'n epiphone les paul aan het zetten, en ik heb (volgens mij) alles goed gesoldeerd maar als ik dan wil spelen krijg ik ene hele harde brom die alleen stopt als ik mijn ijzeren kabeluiteinde pak. vervolgens als ik dan met 1 hand wat noten aansla, doet hij het wel.



wat heb ik fout gedaan?


met vriendelijke groeten, stephan

macwilliams
22 september 2009, 16:27
Heb je de aardedraad van je brug wel aangesoldeerd?

Hiro
22 september 2009, 16:28
Ja dit probleem had ik ook een keer met een goedkope gitaar die ik heb laten overbrengen uit duitsland (dat doe ik dus ook nooit meer )

Maar dit probleem werd pas verholpen toen ik er andere elementen in deed, dus bij mij lag t aan de goedkope elementen, maar ben benieuwd of iemand hier een goed antwoord op heeft voor t geval dat ik t bij een ander gitaar tegen kom.

pannekoek
22 september 2009, 16:46
Heb je de aardedraad van je brug wel aangesoldeerd?

ik zie in mijn ''ruimte waar alles zit'' dat er een draadje loopt vanuit een klein gaatje (ik denk vanaf de brug) richting mijn tone pot van m'n brug element

macwilliams
22 september 2009, 17:09
Is deze ook verbonden met de massa van je female Jack?

Mr.Fingers
22 september 2009, 17:11
Heb je de "jack" juist gesoldeerd? De lead aan de "punt", en de grond aan de "sleeve"?

pannekoek
22 september 2009, 17:34
Heb je de "jack" juist gesoldeerd? De lead aan de "punt", en de grond aan de "sleeve"?

volgens mij wel, ik heb hem precies volgens het schema gesoldeerd.

gelukkig is het probleem inmiddels opgelost. ik heb een extra aardedraadje uit mijn goedkope praxis stratocaster gehaald. en die met de tonepot van mn neck pickup naar de jackinput gesoldeerd. er zit nu dus 1 aardedraadje teveel op. maar hij werkt iig wel!

bedankt!

Midwolda
22 september 2009, 17:35
Ik weet niets van EMG's behalve dat het vaak aktieve elementen zijn... en dus een batterij gebruiken...
kan dat er wat mee te maken hebben?

Hiro
22 september 2009, 19:04
is t niet gewoon dat ie t niet klinkt als de batterij het niet doet

pannekoek
22 september 2009, 19:06
is t niet gewoon dat ie t niet klinkt als de batterij het niet doet

no shit, maar dan krijg je ook geen harde brom of iets dergelijks. dan heb je gewoon belachelijk weinig output van je pickup of hij doet het helemaal niet. nu was de gitaar helemaal niet geaard maar dat heb ik dus opgelost (zie bovenstaand bericht)

Hiro
22 september 2009, 19:11
okay da wist ik dus niet, heb zelf nog nooit met aktieve pu gewerkt of gekeken.

Maar blij dat het opgelost is

macwilliams
22 september 2009, 19:37
volgens mij wel, ik heb hem precies volgens het schema gesoldeerd.

gelukkig is het probleem inmiddels opgelost. ik heb een extra aardedraadje uit mijn goedkope praxis stratocaster gehaald. en die met de tonepot van mn neck pickup naar de jackinput gesoldeerd. er zit nu dus 1 aardedraadje teveel op. maar hij werkt iig wel!

bedankt!

Graag gedaan hoor, als ik nog wat voor je kan betekenen zeg je het maar;)

pannekoek
22 september 2009, 19:53
Graag gedaan hoor, als ik nog wat voor je kan betekenen zeg je het maar;)

zeg maar even waar je woont en wanneer je een x op vakantie bent ;) dan kom ik af en toe wel even langs om je les pauls ''af te stoffen'' :cheerup::hippie:

macwilliams
22 september 2009, 20:12
Hahahaha:seriousf:


By the way,

Dit jaar ben ik drie weken weg op vakantie geweest. Heb dus echt mijn gitaren in de koffers gepakt en deze naar een veilig onderkomen gebracht. Moet er niet aan denken dat er iets gebeurd :)

Was echt moeilijk om ze achter te laten.

pannekoek
22 september 2009, 22:02
trouwens,

die emg's in mijn les paul zakk wylde signature zijn echt heeeeeeeeeeeel gaaf!
echt het strakke van emg's maar toch genoeg low end en punch.

in m'n demmelition v waren ze nogal iel en hadden ze te weinig punch. het was nogal steriel en plat. maar in m'n les paul komen ze echt tot leven. ik ben stiekem benieuwd hoe ze klinken in m'n gibson les paul custom aangezien die ebben toets heeft ipv maple en van volledig mahonie is ipv maple top + maple neck.

maar ik heb geen quick connectors erin zitten dus 1.2.3 schakelen gaat niet lukken:strat:, plus dat ik een degelijk clean geluid moet hebben met m'n gibson les paul custom. en EMG'S gaan gewoon niet goed clean. blackouts zijn daarintegen 100x beter.

macwilliams
22 september 2009, 23:01
Als je ziet welke toch aardig talentvolle gitaristen met emg's spelen!!

Ze zullen het niet allemaal mis hebben. Toch?