PDA

View Full Version : Prijs 2e hands MarkIIc+, Mark III, Mark IV?



deftone82
22 september 2009, 15:52
Kan mij iemand helpen met de 'gangbare' tweedehands prijzen van volgende Mesa Boogie versterkers, uitgaande dat ze helemaal origineel zijn én nog prima werken.

Mark IIC+ (de re-issue, wit)
Mark III
Mark IV

Ik kom plots oude vrienden/kennissen tegen, die hier of daar wel iemand kennen die een van die drie kereltjes heeft 'staan' (behalve die IIc+, die verwacht ik niet zo vlug tegen te komen) en op ebay/kapaza/2dehands staan ze ook nog wel eens....

Bedankt!

interessander
22 september 2009, 16:07
Een mark IIC+ re-issue? Nog nooit van gehoord.

En voor de IIC+ en III hangt het toch wel heel erg af van de uitvoering, top of combo, welke speaker, EQ, reverb, simul-class, hardwood etc.

deftone82
22 september 2009, 16:12
Woeps nee, ik vergis me, het was een Mark I re-issue en dan de Mark II c+!

Hell, ik wist niet dat er zoveel verschillende dingen waren...zijn er nooit geen 'standaard' dingen uitgekomen.

om ff concreet te gaan:
- Mark III, red stripe met 2x6L6 eindlampen en 5x12AX7. Speaker = EVM12l
- Mark IV, met 4x6L6 eindlampen(5881 Sovtek lampen) met reverb, halfstock of full stack wattage, 5-wegs EQ en black shadow speaker.

Ik heb het in ieder geval altijd over de combo's.
Dat simul-class en hardwood ga je misschien ff moeten uitleggen (als't kan?)

AART
22 september 2009, 16:31
- Mark III, red stripe met 2x6L6 eindlampen en 5x12AX7. Speaker = EVM12l

900 -1100 euro lijkt me een mooie prijs voor dat ding, afhankelijk van conditie.


- Mark IV, met 4x6L6 eindlampen(5881 Sovtek lampen) met reverb, halfstock of full stack wattage, 5-wegs EQ en black shadow speaker.

Hangt heel erg van de leeftijd en staat af, en welke black shadow speaker? De C90 of de EVM?

ergens tussen de 1500 en 2000 euro lijkt me een redelijke prijs, afhankelijk van leeftijd en conditie.

interessander
22 september 2009, 16:34
Die III is 'maar' een 60-watter he, heeft deze reverb en/of EQ, dan zou die inderdaad rond de 1000-1100 zijn, anders denk ik wel wat minder.

interessander
22 september 2009, 16:38
Ik heb het in ieder geval altijd over de combo's.
Dat simul-class en hardwood ga je misschien ff moeten uitleggen (als't kan?)

simul-class geeft de mogelijkheid om El34 en 6l6 buizen gelijktijdig te gebruiken in de eindtrap en hem op twee El34's in class-A te gebruiken. De combo waar jij het over hebt heeft enkel 2x 6L6 dus heeft geen simul-class.

Hardwood slaat op de behuizing van de combo, Mesa heeft als optie dat je daar een hardhout soort voor kunt gebruiken, deze versies zijn vaak voorzien van een 'wicker' grille, zie hier:

http://www.triplerguitar.com/store/media/images/product_detail/Image2041.jpg

Dat maakt een combo ook een stuk duurder.

AART
22 september 2009, 18:00
Die III is 'maar' een 60-watter he, heeft deze reverb en/of EQ, dan zou die inderdaad rond de 1000-1100 zijn, anders denk ik wel wat minder.

Klopt, ik ging er even vanuit dat ie dat had, maar heeft ie dat niet dan is ie rond de 800-900 gok ik.

deftone82
22 september 2009, 21:15
Bedankt heren (of dames?)

Die IV wordt verkocht tegen 1850 euro.

Die III tegen 1100, maar hij heeft inderdaad geen EQ. Is dat een groot gemis op die amp?

Ik zag in Musicstore in Keulen een Mark V, die had zo'n houten uitvoering + 'wicker' grille, vandaar de prijs van ongeveer 3300 euro!!

AART
22 september 2009, 21:58
Bedankt heren (of dames?)

Die IV wordt verkocht tegen 1850 euro.

Die III tegen 1100, maar hij heeft inderdaad geen EQ. Is dat een groot gemis op die amp?

Ik zag in Musicstore in Keulen een Mark V, die had zo'n houten uitvoering + 'wicker' grille, vandaar de prijs van ongeveer 3300 euro!!

Die III van 60 Watt zonder EQ is wel aan de prijs. Zonder EQ mis je vooral een hoop mogelijkheden in het lead kanaal qua instelopties. Wil je metal of hardrock spelen dan is ie eigenlijk redelijk onmisbaar.

Die IV is wel redelijk als het een redelijk nieuwe is in goede staat. Voor een oudje uit begin jaren 90 zou dat wel aan de prijs zijn. Heb je een link naar die combo?

deftone82
23 september 2009, 09:21
Die IV is wel redelijk als het een redelijk nieuwe is in goede staat. Voor een oudje uit begin jaren 90 zou dat wel aan de prijs zijn. Heb je een link naar die combo?

Hmm, en er dan onder mijn neus mee gaan lopen....
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/20742349/Mesa_Boogie_mark_IV_combo_en_perfecte_staat.html

Er zit een Black Shadow EVM speaker in!

caliban
23 september 2009, 10:25
Hmm, en er dan onder mijn neus mee gaan lopen....
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/20742349/Mesa_Boogie_mark_IV_combo_en_perfecte_staat.html

Er zit een Black Shadow EVM speaker in!

AART zit momenteel eerder in zijn hoofd met een Rivera Knucklehead als ik me niet vergis.
Die versterker ziet er prima uit, maar 1850 euro is aan de hoge kant. Je zou er nog wat vanaf moeten pingelen.

deftone82
23 september 2009, 10:34
Ik twijfel of hij dat toelaat, dit ding staat een triljoen keer op die sites, en al een maand of 2...plus het is nogal ver rijden om hem te gaan testen/halen...

edit: ik heb juist gezien dat hij een maand of twee terug nog € 2.000 vroeg en nu al is gezakt tot 1.850...

AART
23 september 2009, 15:52
Dat is een redelijk nieuwe B, net als mijn top. Het is wel en widebody combo, die zijn wat minder strak als je metal ed wil spelen, maar op een gesloten v30 kast gaat ie zeker los.

1850 is aan de hoge kant, maar ook geen afzetter ofzo. 1700 zou een mooie prijs zijn denk ik, hij heeft immers wat lichte vervoersschade op de leren hoekjes.

Wees niet bang trouwens dat ik em voor je neus wegkaap, ik heb zelf al een mk 4 head staan hier ;)

deftone82
24 september 2009, 08:37
En deze, wat mag deze kosten? Is in die houten uitvoering met andere grill....

Mark IV (http://www.2dehands.be/mesa-boogie-mark-iv-63071150.html?qq=Mesa%20Boogie)

Ik heb meer info gevraagd (reverb, speaker,...) maar nog geen antwoord gekregen.

AART
24 september 2009, 10:56
En deze, wat mag deze kosten? Is in die houten uitvoering met andere grill....

Mark IV (http://www.2dehands.be/mesa-boogie-mark-iv-63071150.html?qq=Mesa%20Boogie)

Ik heb meer info gevraagd (reverb, speaker,...) maar nog geen antwoord gekregen.

Een Mark IV heeft altijd reverb, EQ, simul-class etc. De enige opties bij de Mark IV waren het model (combo/top, short/medium) en de speaker (C90/EVM). Mark IV's van voor 1994 hadden bijna altijd een EV, na 1998 (einde productie Mark III) bijna altijd een C90.

Deze versie is een oudere 'A' versie van voor 1994. Wel een mooie uitvoering dus en daardoor wat duurder. Ik denk dat iets tussen de 1500 en 1800 euro een mooie prijs is, maar dat hangt natuurlijk af en uiterlijke staat.

sjaak1990
24 september 2009, 10:58
Is het niet handig hem eerst eens uit te proberen? Ik heb ook wel eens het idee gehad dat iets te gek zou zijn maar dat ik het niks vond in het echt.

deftone82
24 september 2009, 13:25
Is het niet handig hem eerst eens uit te proberen? Ik heb ook wel eens het idee gehad dat iets te gek zou zijn maar dat ik het niks vond in het echt.

Absoluut, maar er is geen winkel waar ik 'em in de buurt kan vinden. Er is niemand die ik ken die zo'n ding heeft staan...dan zou ik al nr zo'n verkoper moeten gaan. En eentje woont in Brussel, de andere in Oost-Vlaandere (ik woon in Zuid-Limburg, ff ter verduidelijking)...beetje ver om even een amp te testen en dan misschien niet te kopen. Ik moet sowieso nog ff sparen!