PDA

View Full Version : MIDI Footcontrollers lijst



Raffel
22 september 2009, 13:12
Hoi Gitaarnetters,

Onderstaande lijst is vrijwel compleet, van wat ik terug kan vinden op het net.

Aangezien hier heel wat gebruikers zitten met ervaring met verschillende footcontrollers, hebben jullie nog aanpassingen of toevoegingen?



MIDI Footcontroller-lijst:

http://www.midi-omni.com/midi-footcontrollers/all/1/

Chiel
22 september 2009, 13:22
De Skrydstrup en Gaspedal hebben een Pc editor. Erg handig! Weet niet of er nog andere controlers zijn die deze feature hebben.

Johannes
22 september 2009, 13:46
Ground Control Pro heeft ook een PC editor :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118212&highlight=editor

Raffel
22 september 2009, 13:52
Volgens mij zijn er redelijk wat met een PC Editor. De berhinger FCB1010 namelijk ook. Wel een leuke extra zo'n editor maar niet noodzakelijk. Ik zal het als extra feature vermelden.

Maar wat betreft de PCs/CCs channels?

minoin
22 september 2009, 15:19
Snel de Gordius Little Giant en Big Little Giant toevoegen, voordat Yek1 er lucht van krijgt ;)

Raffel
22 september 2009, 15:25
haha, ok de Big Giant wordt toegevoegd. De Little Giant had ik in de lijst, maar dat is uiteindelijk een module en geen footcontroller.

Yek1
22 september 2009, 18:07
Snel de Gordius Little Giant en Big Little Giant toevoegen, voordat Yek1 er lucht van krijgt ;)

:-) hehe


Ik mis de Liquid-Foot.

r0etie
22 september 2009, 21:12
Hee Raffel,

Ik mis de G-Lab GSC 1 t/m 3 in je lijst.
http://www.glab.com.pl/gsc-2_en

Goed werk man! Zeer informatief.

Groetjes,

Paul. :cooler:

Raffel
23 september 2009, 12:02
Hoi roetie,

De GSC-2 en 3 had ik eerst in de lijst staan. Die vindt ik bij nader inzien toch iets de hybride om een midi footcontroller te noemen. De functionaliteit is niet zo uitgebreid. Dan zou een Vox Tonelab ook een midi footcontroller zijn. Ik vond dit wel een goede grens om te trekken.

Henri H
23 september 2009, 12:32
Ik mis de ENGL Z-12. :( ;)

Kent iemand de Z-15? Begrijp ik goed dat ie 2 (of zelfs 4!?) loops heeft, of zijn het alleen maar relays switches om kanalen e.d. te schakelen op een amp?
Ik snap de handleiding niet helemaal.
'k Wil graag m'n tubescreamer mee programmeren.

Ik heb de GSC 3 ook al overwogen te kopen, maar de prijs hè....

Raffel
23 september 2009, 12:51
dat zijn relais inderdaad. Je zult echt een switcher/looper aan moeten schaffen om je tubescreamer aan te sturen. Musicom misschien?

Henri H
23 september 2009, 13:38
Ok, thx. De Musicom is een mooi apparaat, maar werkt op 12 volt en heeft maar 4 patches per bank? Wel CC's, da's dan wel weer OK.
Bovendien is ie zeker niet goedkoper dan een GSC 3 volgens mij.

Raffel
23 september 2009, 14:59
Voor kwaliteit en functies betaal je. Voor iets wat op lange termijn goed werkt, investeer ik persoonlijk liever in een wat prijzigere controller dan een model zoals die GSCs waarmee je een goedkoper slag kunt slaan, maar over een paar jaar wellicht alsnog wat anders wil. En goedkoper dan de GSC's wordt het niet denk ik.

De Engl Z-12 staat er ook bij! ;)

Henri H
23 september 2009, 15:15
Ok, goed gedaan! :)

Klopt ook wat je zegt, als er extra loops en switches in zitten wordt de controller natuurlijk duurder en ook kwetsbaarder, dus wil je wel kwaliteit.
Het gaat mij eigenlijk alleen maar om één tubescreamer, die trap ik wel apart erbij aan/uit. Dat scheelt toch weer wat euries, en zo heel veel gebruik ik hem ook niet.

Raffel
29 september 2009, 09:46
voor 1 pedaal zou ik die moeite inderdaad niet nemen. ;)

vinni
4 oktober 2009, 21:08
Hee Raffel,

Bob Bradshaw heeft nog een aantal midicontrollers:
http://www.customaudioelectronics.com/products?view=category&cat_id=cat1

Vinni

Raffel
5 oktober 2009, 13:43
Hoi Vinni,

De RS-10 staat er wel tussen! ;) Ik moet wel nog het diezel MIDI pedaal toevoegen zag ik.

Gr,

Ralf

speedmusic
5 oktober 2009, 13:51
even een vraagje, ik heb een redelijk simpel midi pedaal te koop de Digitech Control 7. Echter ik krijg maar weinig reacties op de advertentie, misschien dat ik met mijn prijs wel helemaal verkeerd zit, wat is een redelijke prijs?
http://www.harmony-central.com/Events/SNAMM96/DigiTech/control7.gif

vinni
5 oktober 2009, 15:05
Hoi Vinni,

De RS-10 staat er wel tussen! ;) Ik moet wel nog het diezel MIDI pedaal toevoegen zag ik.

Gr,

Ralf

Dat klopt....maar de RS-5 en RS10-MKII staan er niet bij. ;)

Vinni

timkermans
5 oktober 2009, 23:07
Super toffe lijst...

Welke denken jullie dat de meest bruikbare is voor een AXE-FX? Ik verkoop namelijk heel mijn pedalensetup om de AXE te funderen en heb nog wat $$$ over voor een midi board...

Raffel
6 oktober 2009, 09:43
even een vraagje, ik heb een redelijk simpel midi pedaal te koop de Digitech Control 7. Echter ik krijg maar weinig reacties op de advertentie, misschien dat ik met mijn prijs wel helemaal verkeerd zit, wat is een redelijke prijs?
http://www.harmony-central.com/Events/SNAMM96/DigiTech/control7.gif

Iemand die in een MIDI rack investeert, investeert ook in een goede MIDI footcontroller. Daarom denk ik dat je de Digitech serie alleen goedkoop van de hand kunt doen. (zeg <100 euro) Ik zou persoonlijk liever een nieuwe FCB1010 kopen voor meer dan 100 euro. Die kan in ieder geval nog wat meer met program changes en heeft daarnaast expressie pedalen. Ik denk dat veel mensen zo denken.


Super toffe lijst...

Welke denken jullie dat de meest bruikbare is voor een AXE-FX? Ik verkoop namelijk heel mijn pedalensetup om de AXE te funderen en heb nog wat $$$ over voor een midi board...

Als je een AXE-FX gaat kopen zou ik ook investeren in een MIDI footcontroller met veel opties. Rocktron All-Access misschien?


Dat klopt....maar de RS-5 en RS10-MKII staan er niet bij. ;)

Vinni

Ok ga ik die ook even toevoegen. Je weet zeker niet toevallig wat precies het verschil is tussen de MK I en de MKII?

speedmusic
6 oktober 2009, 10:27
Dan is de prijs welke ik er voor vraag helemaal niet verkeerd (€50,--) dacht eerst dat het daar aan lag.

vinni
6 oktober 2009, 11:26
Ok ga ik die ook even toevoegen. Je weet zeker niet toevallig wat precies het verschil is tussen de MK I en de MKII?

Er zijn verschillen maar welke? :confused:

Dit vond ik nog met google....
Each device in the system you want to remote control is connected to a loop, audio mute, switched out, or control function in the switcher. In turn, each of these functions is assigned one of the direct access controller switches on the RS-10. In this way, you now have "direct access" to every device in your system. Of course, you can set up combinations of these devices via the RS-10 Presets. But within each Preset you can always instantly edit that Preset just by stepping on the desired switch. No need to go into any other modes to gain access to individual functions. (Not so with the RS-10MKII (http://www.customaudioelectronics.com/rs-10mkii_midi_foot_contro.htm), which has 2 Modes of operation). This is just like a traditional pedal board , but with the benefit of having a heavy duty foot switch and associated LED indicator on a neatly organized "board" for each function.


Vinni

Raffel
8 oktober 2009, 10:22
overzicht is weer geupdate. V.w.b. de verschillen heb ik CAE gewoon gemaild. Ik neem aan dat ze daar wel op reageren.

Ook meteen gevraagd of ze nog wat gedetailleerde info hebben die evt. op de website kan en ze normaal gesproken niet verstrekken. :P

De diezel heb ik trouwens toch maar niet toegevoegd. Deze werkt namelijk via XLR en niet via MIDI, ondanks dat deze wel MIDI signalen gebruikt.

Liquid_Metal
1 november 2009, 17:39
Jongens ik denk dat ik een héééél simpele MIDI controller zoek. 4 knoppen die elk een PC uitsturen zou al genoeg zijn, want ik wil 'm aan m'n GCP koppelen. De GCP staat voor m'n rack en is m'n uitgebreide control, maar je kunt de GCP ook aansturen (dus je rack viavia) en dat zou ik willen doen met een simpel bordje. Hoeft enkel tussen 3 of 4 patches te kunnen wisselen, dus 3/4 PC knoppen is genoeg.
Er staat een Boss FC-50 op marktplaats (http://link.marktplaats.nl/292369535), maar ik kan me niet voorstellen dat het niet goedkoper kan dan 50 euro. Volgens mij is het een erg simpele functie die ik vraag.

Zoiets als de Axess MCF5 (http://www.axess-electronics.com/sc/MFC5-MIDI-Footcontroller-p-16137.html) zou perfect zijn, maar dan een flink pak goedkoper :P:P.

vinni
1 november 2009, 18:21
Deze doen ook midi :

http://www.gtrgear.com/images/Egnater/FS4.jpg

Vinni

Liquid_Metal
1 november 2009, 18:47
En zoiets zou idd gewoon perfect zijn, als ie de goede PC's stuurt (liefst gewoon 1, 2, 3 en 4, ik denk dat het wel via omni kan).

Ik had nog overwogen om zelf iets te maken, maar ik denk dat dat uiteindelijk toch erg lastig wordt, zélfs met zulke simpele functies.

Raffel
2 november 2009, 11:18
ivm gas principe zou je ook kunnen kijken naar een MIDImate. Als je in de toekomst je rack dan uitbreidt, hoef je in ieder geval geen nieuwe controller te kopen. En de MIDIMate is 2e hands ook niet zo duur.

Liquid_Metal
2 november 2009, 14:09
Mijn Ground Control Pro kan genoeg en blijft echt mijn eerste keuze (tot ik zoveel verdien dat ik de Axess FX1 kan kopen ofzo :P) dus er hoeft enkel een bordje aan vast met een paar extra functies. Maar als die MIDI Mate nou ook een MIDI In en gecombineerde Out/Through heeft, is dat misschien wél een goede optie als ik alsnog besluit een Mesa Boogie Quad te kopen (die kan ik dan extra besturen met de MIDI Mate). Daar ga ik eens achteraan.

@Vinni: zijn die dingen gewoon te koop, of alleen bij een Egnater head?


Als iemand overigens software weet waarbij je je computer-toetsenbord kunt gebruiken om via een USB-interface PC's/CC's te versturen ben ik ook klaar.

Liquid_Metal
2 november 2009, 14:16
Ik heb net al gezien dat de MIDI Mate geen MIDI in heeft en dat dan ook niet kan doorlussen (zoals de Behringer FCB1010 wel heeft, dat werkte prima). Die zal me met een Quad-setup dus niet heel veel verder helpen, dus die ga ik niet aanschaffen (is te duur voor mijn applicaties).
Ik had net zo goed de Behringer kunnen houden, hoewel die wel teveel knoppen heeft voor wat ik nodig heb. Er zijn misschien dus wel simpelere bordjes op de markt. Ik heb ze alleen nog niet voor een mooie prijs gezien.
Wat zou een mooie prijs zijn voor dit (http://www.tweedehands.nl/digitech-control-seven-56877330.html) bord?

Raffel
16 januari 2010, 21:11
even 'for the record'; Als de footcontroller alleen midi hoeft door te lussen, heb je MIDI THRU nodig en niet MIDI IN, tenzij die footcontroller ook nog inkomende MIDI messages van andere apparaten moet gaan verwerken alvorens ze door te lussen.

Liquid_Metal
16 januari 2010, 21:42
Ik neem aan dat je MIDI Out gebruikt.

pet0r
18 januari 2010, 09:32
De MidiMate 2 heeft trouwens wel een ingang voor een extern expressie pedaal. In de lijst staat van niet, maar dat was mss bij de eerste versie zo.

Raffel
18 januari 2010, 11:35
als de MIDI Mate het eerste apparaat in de keten is MIDI Out. Anders is het afhankelijk van wat voor apparaat je er nog voor hebt hangen in de keten (die verbinden met MIDI IN) en wat de MIDI mate met die informatie moet doen. Doorsturen (midi thru) of verwerken en doorsturen (MIDI out)

paulusdeBKB
18 januari 2010, 12:55
Zoom maakt(e) ook een MIDI-pedaal: de Zoom 8050. Mooi compact ding met twee aansluitingen voor expressiepedalen.

Liquid_Metal
18 januari 2010, 13:40
als de MIDI Mate het eerste apparaat in de keten is MIDI Out. Anders is het afhankelijk van wat voor apparaat je er nog voor hebt hangen in de keten (die verbinden met MIDI IN) en wat de MIDI mate met die informatie moet doen. Doorsturen (midi thru) of verwerken en doorsturen (MIDI out)

Ja maar je zegt MIDI Thru en MIDI in en volgens mij bedoel je MIDI Thru en MIDI OUT. Thru is namelijk het constituut voor Out, in dit geval. Nooit voor In.