PDA

View Full Version : blackstar Series One (combo)



deftone82
22 september 2009, 10:56
Dag Allemaal

Ik heb het in een ander topic al gehad over de Blackstar Series One, en dan specifiek over de 45 Watt combo die ik ervan getest had.

Ik wou eens even horen of er nog iemand op gepeeld heeft en wat jullie gedacht er over is? Hij het Nederlandse 'Gitarist' krijgt hij ook een hele goede review. Grote nadeel: hij is blijkbaar nogal ingewikkeld gebouwd waardoor het vaak moeilijk is om bepaalde herstellingen uit te voeren (??). Ik heb de afgelopen weken een kleine 20-tal versterkers getest en vond deze, in die prijsklasse het mooiste klinken.

Momenteel twijfel ik voor de aankoop tussen een ENGL Raider en deze blackstar. (ik denk) vooral dankzij de 2x12" speakers klinkt hij lekker breed, vol en heeft ie een gemene scheur erin.
Leuk is ook dat ie van 4,5 watt naar 45 watt gedraaid kan worden (en alles wat daar tussen ligt).

Alleen zou ik in diezelfde prijsklasse eventueel een tweedehands mark IV kunnen proberen te vinden.

PLUS, ik was eigenlijk op zoek naar een (lampen) versterker die op laag niveau nog steeds aangenaam klinkt.
Daarom zou ik nog een Laney Lionheart 5 watt willen testen en misschien ook de Vox AC4TV...maar bij die laatste vrees ik dat de scheur ontbreekt waardoor ik toch een pedaal ga willen kopen. én ga ik voor eventuele repetities in de toekomst toch een amp met meer watt's ga moeten kopen...

deftone82
13 oktober 2009, 16:28
Nog steeds niemand die hier ervaring mee heeft?

Spijtig!

Henri H
13 oktober 2009, 16:51
Ik heb alleen de 200W! top eventjes bespeeld.
Leuke amp, maar toch ook weer net niet wat ik zocht.
Die traploze "power-knop" is wel een mooie feature.

caliban
13 oktober 2009, 18:17
Ik zou veel eerder voor een tweedehandse mark IV gaan.

EGH
13 oktober 2009, 19:20
Ik las ook de review in de Gitarist, waarin ze erg lovend waren over de Blackstar One (overal 5* op) maar vooral de ISF (British voiced, naar American voiced) en het terugdraaien van het wattage zijn natuurlijk twee erg mooie features die deze versterker net even wat unieker maken tov de andere versterkers. Maar waarom zou je, als je deze amp gewoon terug kan draaien naar 4,5 W, nog een losse 4/5W amp kopen? Bedoeling van deze feature is natuurlijk dat je op laag niveau ook een mooi geluid kan krijgen. Mag ik hier uit afleiden dat je dit niks vond, of heb je het gewoon niet getest en het vergeten?

sjaak1990
13 oktober 2009, 19:27
Ik zou veel eerder voor een tweedehandse mark IV gaan.

Inderdaad, tenzij die blackstar je gewoon meer ligt natuurlijk als dat helemaal je ding is. Verder zou ik ook in een hogere klasse kijken welke op de 2e hands markt voor hetzelfde te krijgen is, bijvoorbeeld de mark IV. En top+cab klinkt meestal veel beter.
Dat van ingewikkeld gebouwd hoeft niet meteen een probleem te zijn, tenminste ik zou er niet meteen vanuit gaan dat hij kapot gaat en jij vind zelf die functies bruikbaar

qwertyuiop
13 oktober 2009, 20:32
niet helemaal hetzelfde, maar ik heb op de artisan gespeeld bij maxguitar, en..... tone like heaven! nogmaals; is natuurlijk niet hetzelfde, maar ik weet wel dat blackstar weet hoe ze amps met een goede tone moeten bouwen, ik was/ben verliefd op de artisan 15 watt!
de features van de series one zijn beter nog dus...
succes in ieder geval!

AART
13 oktober 2009, 21:12
Ik heb alleen de 200W! top eventjes bespeeld.
Leuke amp, maar toch ook weer net niet wat ik zocht.
Die traploze "power-knop" is wel een mooie feature.

Die heb ik dus toen ook bespeeld. Mijn eerste indrukken waren positief, maar de amp had wel een aparte gain structuur/voicing die me minder aansprak dan mijn Mark IV of de Rivera KR55 die ik erna even hoorde (waardoor ik het verschil ook duidelijk merkte). Een beetje fuzzy misschien.

Leuke amp, zeker voor de poet, maar totaal anders dan een Mark IV.

deftone82
14 oktober 2009, 16:10
Waarom op zoek naar een 4/5 watter? Omdat daar mijn zoektocht begon: een kleine buizen amp die op laag volume toch lekker klonk.

Later hoorde ik van meerdere dat de Mark IV daar ook geschikt voor is (volgens sommigen dé bedroom-amp bij uitstek). Toen ik die Blackstar testte, was de traploze power het grote pluspunt.

Maar een denk dat een Mark IV toch iets meer pluspunten heeft:
- Op de 2e hands markt (combo welteverstaan) is ie voor iets minder geld dan de blackstar te krijgen.
- Ik ben een "veelzijdige" versterker gewoon (LINE
CRAP!), en dat zoek ik terug in een nieuwe amp --> Mark IV (?)
- Hij is niet zo zwaar
- Op lage volumes klinkt hij goed (volgens sommigen dé bedroom amp bij uitstek)

Alleen heb ik er nog nooit een gehoord...en enige plaats waar dat kan is bij iemand die hem tweede hands verkoopt (of er een heeft staan, maar zo ken ik niemand).