PDA

View Full Version : Vraagje ivm voeding via Pedal Power...



up-guitarman
22 september 2009, 10:03
Momenteel ziet mijn situatie er als volgt uit:
- Out 1: 3 drives via daisy chain
- Out 2: Tuner
- Out 3: PH-1 en PH-1r via daisy chain (op ACA geschakeld)
- Out 4: Wah
- Out 5: Holy Grail
- Out 6: Wasabi Delay
- Out 7: TR-2
- Out 8: Alles wat voor de drives zit, momenteel CoolCat Vibe en Dynacomp

De PH-1 gaat eruit omdat ik aan 1 phaser meer dan genoeg heb. Maar ik heb ondertussen wel een Lehle D.Loop gekocht die ook gevoed moet worden. In Loop 1 komen de drives en eventueel de dynacomp. (Vibe is een twijfelgevalletje...) In Loop 2 zouden de TR-2, de PH-1r en de delay komen.

Holy Grail en Delay hou ik liefst apart aangezien die wel eens probs geven in daisy chain. Wah en Tuner best ook apart neem ik aan... Ik wil, nu ik eindelijk alle aardingsbrommetjes eruit heb, ook sowiso per groep blijven voeden.

Een oplossing zou kunnen zijn dat ik de PH-1r en de TR-2 op een daisy chain hang, maar dan moet de pedal power op ACA zetten. Zou dit problemen kunnen gaan geven voor de TR-2? Of is die daar wel tegen bestand?
Ofwel de DynaComp mee in de Drive loop en mee aan dezelfde daisy chain als de drives?

Iemand suggesties?

Grtz,
E.

the sure thing
22 september 2009, 10:16
Welke tuner heb je? Sommigen hebben namelijk ook een 9V out, dus kan je daar weer een ander pedaal mee voeden.

Een daisy chain aan je pedal power hangen gaat uitstekend, maar check of je pedaaltjes dan genoeg mA krijgen. JE KAN NIETS FOUT DOEN! Er gaat niks kapot of zo, maar als je pedaaltjes te weinig mA krijgen, doen ze het slecht of niet.

Op je pedaaltjes staan hoeveel mA ze nodig hebben, en volgens mij levert de pedal power 150 of 250mA per socket. Naar ACA switchen hoeft ook niet.

Ik had een Lehle D looper, die wilde in 1e instantie niet gevoed worden door de pedal power: hij (de Lehle) schakelde zichzelf telkens uit. Ik heb m uiteindelijk in een Line6 uitgang (van pedal power) gehangen met de toggle switch (onderkant pedal power) de andere kant op. Toen ging het goed.

up-guitarman
22 september 2009, 10:31
Ik heb een Pitchblack tuner, en die heeft inderdaad een 9V out. Nu, ik ben uit ervaring met mijn TU-2 niet zo'n fan van pedalen voeden via de tuner, gaf wel eens brom enz...

Naar ACA switchen moet wel voor de PH-1r, da's nog een goeie ouwe Boss pedaal... ;)
Het gaat daar volgens mij niet echt over het aantal mA, maar over de spanning...

Bedankt voor de tip ivm Lehle !!!

the sure thing
22 september 2009, 10:35
Oude boss pedaaltjes horen idd via ACA gevoed te worden. Ik zou daar geen andere pedalen meer aan hangen.

Met mijn 9V out van mijn TU-2 nooit problemen gehad, probeer dan eens met je Korg een ander pedaaltje te voeden (wat weinig mA nodig heeft), zou goed moeten gaan. Je compressor bijvoorbeeld?

Je tuner zelf voeden met een daisy chain zou ook zeker goed moeten gaan.