PDA

View Full Version : Guido Wander modificaties?



guitar
3 april 2003, 15:19
Iemand bekend met door deze man gemodificeerde versterkers en dan in het bijzonder zijn Marshall-mods? (hoe ´ie klinkt en hoe hij klinkt tov. de Marshall-mods van Koch en Van Weelden) Alvast bedankt...

Biasmongool
3 april 2003, 16:09
oe ´ie klinkt en hoe hij klinkt tov. de Marshall-mods van Koch en Van Weelden)

Wat precies zijn de Koch en v. Weelden Marshallmods?


Biasmongool

Rectifier
3 april 2003, 16:39
Wie is Guido Wanderer???

Is dat diezelfde waar dat liedje van Status Quo over gaat?

"You're a wanderer" .... :grin:

guitar
3 april 2003, 16:52
Van Weelden is die amptech die de Marshall van Eddie van Halen heeft hersteld en Koch modificeerde vroeger voordat hij zijn eigen lijn op de markt bracht eveneens Marshall´s (en volgens mij doet ie het op aanvraag nog steeds). Ik stel deze vraag aan mensen die ervaring hebben met (dure) versterkermod´s en die mij het verschil kunnen vertellen...

Alvast bedankt

Rectifier
3 april 2003, 17:04
Ja, dat snap ik ook.
We kennen allemaal Peter van Weelden en Dolf Koch wel en wat ze doen.

Ik vroeg alleen wie Guido Wander is, want daar hebben de meesten volgens mij nog nooit van gehoord.

guitar
3 april 2003, 17:26
Guido Wander is ook een amptech... schijnt bij Big One in Zwolle te werken en ook erg goed te zijn. Iemand bied een Marshall buizentop die door hem is gemodificeerd te koop aan en vroeg me af hoe die top klonk tov. Van Weelden en Koch Marshall´s...

kokeleko
3 april 2003, 19:05
Die Guido is een NoNo :smile:

Horus
3 april 2003, 19:31
Op 2003-04-03 19:05, schreef kokeleko:
Die Guido is een NoNo :smile:


en wat heeft een midikabel temaken met een versterker?

Rectifier
3 april 2003, 19:34
Kokeleko wou een midi kabel halen voor z'n midi gestuurde gitaarversterker... snappie?

Dus dat heeft wel alles met elkaar te maken. :grin:

kokeleko
3 april 2003, 21:03
Het heeft er alles mee te maken het is gewoon een NitWit :grin: , als je al niet kunt functioneren ( lees: niet weet wat er in de muziekwereld allemaal verkocht en gebruikt wordt )in een muziekwinkel heb je een goede basis om een versterker goeroe te worden.

gtr_junky
3 april 2003, 21:14
Guido werkt bij B1.
Veel ontevreden klanten van Peter van Weelden gaan naar hem toe.

Peter van Weelden is bijzonder arrogant en zeer moeilijk in de omgang.
Echt, nog nooit iemand ontmoet die zich zo gedraagt.
Peter van Weelden immiteert EvH inclusief gitaar met striping, FR, element scheef, etc... gewoon zielig.
Gaat niks vanuit. Hij modificeert alleen maar. Kan niks 'from scratch' opzetten.
Bijzonder duur, heeft geen winkel tijden, maar zijn eigen tijden wanneer ie zin heeft. Kortom: loop r met een grote boog omheen.

Rectifier
3 april 2003, 21:43
Peter weet ook raad met prijzen....

T'is em in z'n bol geslagen nadat ie "ooit" jaren geleden eens aan amp voor VanHalen (Vanweelden) gemodd.....

Alhoewel ie zelf wel verschrikkelijk goede amps kan maken.
Maar daar hangt meteen z'n prijskaartje aan vast.

guitar
4 april 2003, 09:53
Peter is inderdaad erg duur (vroeg hem laatst naar een éénkanaals-mod. op een Marshall JMP, zou zo´n 1000 euro gaan kosten), maar hij levert mijns inziens dan ook erg puik werk af. Nou hebben ze bij Feedback in Apeldoorn ook een al reeds gemodificeerde "Marshall-Koch" top staan voor 720 euro. Waar zouden jullie voor gaan. M.a.w. is die Kochmod. net zo goed?

guitar
4 april 2003, 20:03
bump

Metoshade
5 april 2003, 22:56
Ik ken deze man erg goed. Ik kom regelmatig bij hem over de vloer en ik ben vaak onder de indruk van zijn kunnen. Hij heeft mijn versterker meerdere malen gemodificeerd en nu klinkt het beestje echt goed. Ik kan van een Classic 50 naar een DeVille naar een Multitone draaien. Hij geeft mij altijd goede adviezen en doet naast versterker mods ook van alles en nog wat met alles wat met gitaren te maken heeft. Zelf kent hij maar 4 akkoorden ofzo, maar hij weet precies hoe iets mooi gaat klinken! Als je meer over zijn mods wilt weten, moet je me even mailen. Ik ben zeer tevreden over zijn kunnen!

shredneck
6 april 2003, 11:16
Wat een belachelijk geouwehoer over Peter van Weelden. Dat de man Van Halen nadoet in een coverband is toch helemaal niet raar? Ook vind ik hem absoluut niet arrogant, en ik spreek uit ervaring. Gitaristen op zich zijn een apart volkje, probeer maar eens aan al die modificatiewensen te voldoen en dan nog, geluid is zo persoonlijk...

Dat hij raad weet met zijn prijzen is ook wel enigzins te verklaren, de man werkt alleen en rekent uiteraard ook de uren. Waarom jezelf voor de gek houden?
Mijn stelling is simpel, wil je een modificatie?Besef je dan dat dat gewoon knaken kost, tijd is geld evenals ECHTE kennis. Peter van Weelden weet waar ie over praat, of je hem nou mag of niet.

Ik zou mijn versterker aan niemand anders toe vertrouwen.

Iceman
6 april 2003, 14:50
Paar weken geleden m'n Rectifier-top naar van Weelden gebracht voor een defect en om alle buizen te laten vervangen (Svetlana's). Vond hem niet moeilijk in de omgang, heeft gewoon z'n eigen mening (zoals elke gitarist, denk ik dan..). Van Weelden was bezig met een eigen ontwerp voorversterker (gebaseerd op een door hem gemodificeerde Marshall) die gewldig klonk. Een mooi rond, korrelig, maar toch open scheurgeluid, zoals ik het door de speakers hoorde.

gtr_junky
6 april 2003, 17:29
Dit onderstreept m'n vorige reply.
Hij is al JAREN bezig met dat 'ontwerp'.

Vraag maar aan Guido of VW moeilijk is in de omgang. Velen gaan daarom naar Guido.

Neemt niet weg dat zijn Marshall Mod het mooiste is wat ik heb gehoord!

guitar
6 april 2003, 17:32
Dat verhaal heb ik ook gehoord van een oude gitaarleraar van mij die in een ver verleden met hem in een bandje zat. Hij zei mij dat ie erg perfectionistisch is, wat soms tegen hem werkt. Zo ook bij het ontwerp van die amp. En omdat ie zo perfectionistisch is, is ie dat ook met zijn mods en is hij daarom ook erg duur.

shredneck
6 april 2003, 18:19
hmm, dat ie perfectionistisch is wordt door jullie als een nadeel gezien? vreemd.

wees blij dat ie het beste uit de amp wil halen en je niet wil afschepen met een " hier moet je het maar mee doen mod" , ik denk echt dat jullie wellicht een verkeerd beeld van de man VW hebben.

Ook het feit dat ie met zijn eigen amps al heel lang bezig is ,is toch niet zo vreemd? Weet je wat het kost om een point to point versterker in series te maken?
a. erg veel tijd
b. enorm veel geld

daarnaast vraag ik mij af of de man in kwestie dit wel voor ogen heeft, wellicht wil hij simpelweg geen concessies doen door over te stappen op pcb/printplaten, dat pleit toch alleen maar voor zijn puristische houding ten opzichte van echte tone?

ik vermoed dat het merendeel hier liever zijn amp laat herstellen door een persoon die niet eens weet wat een midi kabel is.

voor een kwartje op de eerste rang willen zitten noem ik dat.

B.face
6 april 2003, 22:46
[quote]
Op 2003-04-03 16:52, schreef guitar:
Van Weelden is die amptech die de Marshall van Eddie van Halen heeft hersteld

daarna ging Eddy op Peavey spelen ??

shredneck
6 april 2003, 23:20
...uiteraard marketing.

en ff een correctie, v weelden heeft de amp in originele staat terug gebracht, dus het feit dat v halen peavey speelt heeft hier niets mee te maken. puur een $ kwestie.

iemand de "jurrassic gain" gehoord van een jcm800 van v weelden? dat ding is zooo mooi gemodificeerd, dat geluid krijg je nergens anders uit! Briljant!

Biasmongool
6 april 2003, 23:36
iemand de "jurrassic gain" gehoord van een jcm800 van v weelden? dat ding is zooo mooi gemodificeerd, dat geluid krijg je nergens anders uit! Briljant!

WATTTTTT is er precies gemod!!!?????????

Ik wordt helemaal gestoord van dat modsgelul en gehype. Zullen we afspreken het over mods te hebben als we daarbij vertellen wat het precies is? Lijkt me wat diepgaander dan "halleluja een Neanderthalermod" de hemel in slingeren.

Zijn die 5150's nou toch niet goed genoeg?

Biasmongool

V!N
7 april 2003, 09:36
"halleluja een Neanderthalermod"



WAAT ? is die er ???

wil ik oooooooooooook !

shredneck
7 april 2003, 14:53
ik geloof niet dat dat 1 mod is, op de betreffende jcm800 2204 zit iig een extra gain stage en ook een variabele midboost oid, precies weet ik het niet.

voor de grap staat er bij 1 knop "jurrassic gain" omdat het ding zo ontiegelijk vet, maar ook transparant klinkt.

ik weet niet van wie de amp is, het is iig niet een amp van vw zelf, wel 1 die hij gemod heeft.

mooi ding hoor.

B.face
7 april 2003, 22:24
[quote]
Op 2003-04-06 23:36, schreef Biasmongool:
WATTTTTT is er precies gemod!!!?????????

Ik wordt helemaal gestoord van dat modsgelul en gehype.

Mee eens !!! hier schieten we niks mee op.

Metoshade
7 april 2003, 23:08
Veel mensen kunnen zich prima vinden in de versterkers zoals deze bestaan. Anderen zoeken naar een individueler geluid of willen meer mogelijkheden hebben met een eigen amp. Daarbij is het ook handig om je versterker aan te passen aan je eigen ontwikkeling als je bijvoorbeeld meer met racks gaat werken of op een andere manier je opstelling gaat aanpassen. Met modificaties is mr Eddie ook aan zijn geluid gekomen en zijn versterkers als de 5150 ook ontstaan. Mods aan Strats hebben geleid tot de SuperStrats zoals de scheurijzers van Ibanez. Kortom, modificeren of aanpassen van versterkers of andere dingen lijken me wel belangrijk als je tenminsten een progressieve lijn in gitaartechnologie wilt zien. Zo lang als versterkers bestaan worden ze al uit elkaar gesloopt en op een andere manier in elkaar gezet. Fender wordt Marshall en Mesa/Boogie en ga zo maar door.

Het lijkt me ook belangrijk om over mods te praten om zo ideeen uit te wisselen. Omdat niet iedereen hier Guido Wander of Peter van Weelden heet, kunnen de details soms niet gegeven worden. Bovendien is het niet verplicht om alles te lezen, als je iets niet zo interesseert, dan mag je het overslaan :smile:

shredneck
8 april 2003, 17:04
Wijze woorden!

Een modificatie die ik iig nooit zou overwegen is een extra gain stage, dan wordt een jcm800 2204/2203 eigenlijk een soort van Jubilee/slx en die kun je gewoon kopen....ik denk dat er erg veel soundverbeterende mods zijn, maar ben zelf niet electrotechnisch helaas. Ik vertrouw op mijn oren, en wat ik bij Van Weelden hoorde was werkelijk subliem!

Mr.Jay
8 april 2003, 22:07
[quote]
Op 2003-04-07 23:08, schreef Metoshade:
Het lijkt me ook belangrijk om over mods te praten om zo ideeen uit te wisselen.

Je zegt DAT goed !! maar HOE een MOD dan inelkaar zit > DAAR gaat het toch om !?
Anders KUN je niet over mods praten > laat staan uitwisselen.

Jay