PDA

View Full Version : Carl Martin: Plexitone vs. Hot Drive 'n Boost



oliver538
22 september 2009, 08:58
Ik heb momenteel een Carl Martin PlexiTone te leen van een vriend. Super pedaal, lekker veel punch en bas, echt lekkere distortion sound.

Nu ben ik zelf ook eens op zoek gegaan naar Carl Martin pedalen. Nu kwam ik een Carl Martin Hot Drive ’n Boost tegen. Ziet er een beetje uit als het kleine broertje van de PlexiTone…
Op de site van Carl Martin staan soundclips van beide pedalen, maar dat zegt nogal weinig vind ik. Geen idee hoe ze de pedalen hebben ingesteld, en amp / gitaar setup is compleet anders dan mijn eigen setup, dus niet echt representatief.

Vandaar dus de vraag of iemand ervaring heeft met beide pedalen, en of de sound van de Hot Drive ’n Boost te vergelijken is met die van de PlexiTone (lees, lekker veel punch en bas).

Thx!

oliver538
24 september 2009, 09:11
BUMP

Someone??

Ibanez666
24 september 2009, 09:38
staan er geen samples op youtube?

Ash ketchum
24 september 2009, 10:06
Heeft Musikaza in Roermond ze niet? Anders heeft Feedback Eindhoven ze wel denk ik.

oliver538
24 september 2009, 11:21
Ik ga a.s. zondag de Hot Drive 'n Boost testen bij iemand die er eentje te koop heeft staan. Dan neem ik de geleende Plexitone mee als vergelijk, dan komen we er snel genoeg achter.

Vroeg me af of iemand weet of er "in de basis" veel verschillen zitten tussen deze pedalen (qua gebruikte componenten e.d.)

Comfortably Daniel
25 september 2009, 09:31
Ze zitten inderdaad wel in hetzelfde rijtje, maar de Plexitone heeft meer die "Marshall plexi-sound".

oliver538
28 september 2009, 08:44
UPDATE

Heb gisteren een tweedehands Hot Drive 'n Boost op de kop getikt; EUR 100,- wel een nette prijs geloof ik.

Pedaal klonk erg lekker in combinatie met m'n Tubescreamer.
Thuis meteen even ingeplugd en vergeleken met de Plexitone. Na wat gepruts met de instellingen kreeg ik uit de Hot Drive 'n Boost een sound die verdomd veel leek op de PlexiTone; nice :-)
Lekker is ook de boost, deze geeft wat meer bass aan de sound waardoor die live nog wat beter door de mix komt verwacht ik.

Nou ja, even de volgende repetitie afwachten, m'n ervaring is dat ik daarna pas kan zeggen of het écht een bruikbaar pedaal is.

To be continued...

Henri H
28 september 2009, 08:57
Ik heb beide pedalen wel 's (kort) getest.
Ik vond de Plexitone 3x niks, totaal geen punch, maar een dunne flutsound, wel leuk voor thuis op laag volume.
Ik ben ook van mening dat je geen punch uit een pedaaltje haalt, maar hoofdzakelijk uit een versterker. Met een boostpedaal haal je die punch in veel gevallen onderuit.
De Hot drive 'n' Boost (HD&B) vond ik echter een leuk pedaal, beter dan de Plexitone in ieder geval.
Als je een cleane versterker hebt, kun je de HD&B prima als main scheurgeluid gebruiken volgens mij.
Ik vond de Box of Rock ook een erg leuk pedaal, vergelijkbaar met de HD&B, maar een iets betere drive. Het blijft natuurlijk smaak gebonden.