PDA

View Full Version : Nieuw Porcupine Tree album: The Incident



JimiDylan
22 september 2009, 01:42
Hallo mensen, heeft iedereen de nieuwe cd van Porcupine Tree al beluisterd. Het is weer een psychedelic, progressive rock/metal cd-tje van de bovenste plank geworden. Het betreft een dubbel cd, waarvan de eerste cd, 14 nummers bevat om in totaal 1 nummer van 55 minuten te vormen. Wat mij betreft is het weer een plaatje, wat een geweldige band is het toch!

http://www.musicmeter.nl/images/covers/166000/166624.jpg

Track listing
Disc One
1. "The Incident"
I. "Occam's Razor"
II. "The Blind House"
III. "Great Expectations"
IV. "Kneel and Disconnect"
V. "Drawing the Line"
VI. "The Incident"
VII. "Your Unpleasant Family"
VIII. "The Yellow Windows of the Evening Train"
IX. "Time Flies"
X. "Degree Zero of Liberty"
XI. "Octane Twisted"
XII. "The Séance"
XIII. "Circle of Manias"
XIV. "I Drive the Hearse"

Disc Two
1. "Flicker" Porcupine Tree 3:42
2. "Bonnie the Cat" Porcupine Tree 5:45
3. "Black Dahlia" Steven Wilson/Richard Barbieri 3:40
4. "Remember Me Lover" Steven Wilson 7:28

Japanese and iTunes Bonus Tracks:
"Way Out Of Here"
"What Happens Now?"

totale tijdsduur: 1:15:43

Herman
22 september 2009, 12:56
Heb de cd nu 2x geluisterd, en hij moet wel even wennen.. maar een ding is duidelijk: Dit is wel weer een meesterwerk!

Ik kijk er naar uit in de HMH dit jaar! Gaan er nog meer heen?

soup
22 september 2009, 13:06
Is er een dvd bij of kun je studio footage bekijken?

Bram+
22 september 2009, 14:24
Een keer of twee beluisterd, maar ik vind het nog niet zo pakkend als Fear of a Blank Planet en Deadwing. Misschien een beetje een doorluisterplaatje.

TimmU
22 september 2009, 14:28
Check, ik heb m ook al een tijdje binnen.Eerst illegaal,nu ook legaal.Prachtplaat.Ik ben er ook bij in de HMH. Gister nog een warmingup gehad (anathema in t patro).

Mithrandir
22 september 2009, 14:55
Ik had hem besteld bij Bol, maar meneer Bol vond het nodig die bestelling te annuleren zonder mij op de hoogte te brengen daarvan. Ik heb hem dus nog niet en ook nog niet geluisterd, terwijl ik brand van verlangen.

Meningen zijn tot nu toe redelijk verdeeld onder de recensies die ik heb gelezen. PT leidt niet heel erg onder fanboyism dus liefhebbers bekritiseren de plaat en bejubelen de plaat. Geen idee wat te verwachten dus.

TimmU
22 september 2009, 15:05
Ik denk dat je hem fantastisch vind,Mith! Hij komt wel wat langzaam op gang, en uitspatters als 'anesthetize' op fear of a blank planet heeft ie niet.Verder is het te gek! Ik ben echt benieuwd hoe het live gaat klinken. Overigens ook superbenieuwd wat de rol van Mister Fripp gaat zijn.

Riky
23 september 2009, 10:34
Zeker even wennen, maar ben wel erg positief. Zeker weer knap stukje muziek. Geweldige band. Zeer innovatief en bron van inspiratie. Helaas ga ik niet naar het concert. Wou er zooo graag heen, maar helaas een te goede reden om niet te gaan.

als je van porcupine tree houd ga je ook deze cd weer erg vinden. Tenzij je tegen bands bent die niet bang zijn om een andere sound uit te proberen.

FNaRK
24 september 2009, 20:37
hij staat te downloaden :sssh:

ben erg benieuwd ...

en zijn / gaan de heren op tour ?

Herman
25 september 2009, 13:07
Yup, maar de HMH is al uitverkocht. ;)

XTZ
29 september 2009, 00:08
Ken 'm ook al aardig inmiddels, te gekke plaat.
Was eerst bang dat 't weer veel van 't zelfde zou zijn, maar gelukkig zijn er toch wat vernieuwende elementen te vinden.
Wat een drummer die Gavin, ik heb zelden een strakkere drummer dan hij gehoord. Hij is echt strakker dan Portnoy!

Aanrader.

marc_o
2 oktober 2009, 10:22
Vind 'm heel erg goed!!
14 oktober ga ik ze zien, helaas niet in de HMH, maar in Brussel...kan niet wachten, wat een band en dam'n wat een drummer! Ben blij dat die nu ook bij King Crimson speelt.