PDA

View Full Version : demo digitech rp 1



pasqual
21 september 2009, 22:14
het volgende stuk had ik eigenlijk ook wel in de afdeling effecten kunnen posten, maar ik denk dat ie hier ook wel op zijn plaats is. ik was al een tijdje op zoek naar een geschikt multi-effects pedaal/apparaat voor thuis dat ook geschikt is om op te nemen zonder een versterker te gebruiken. uiteindelijk is het de digitech rp 1 geworden. eigenlijk aangeschaft zonder echt serieus research te doen vantevoren. maar de prijs was meer dan redelijk en ik ben aangenaam verrast door het geluid en de mogelijkheden wat er in zit. een mooi stereo uitgangs-signaal dat goed in te stellen is naar je eigen smaak. de volgende sounds en rifjes ( 3 in totaal in één stuk samengesteld van zo'n dikke 2 minuten ) zijn sounds die al op de digitech ingeprogrammeerd zaten zonder ze verder te bewerken. mooie sounds toch, voor een floorboard van 17 jaar oud, toch? best wel bruikbaar om mee op te nemen.

de samples zijn niet zozeer bedoeld om mijn spel te laten beoordelen ( uiteraard geen probleem ) maar meer vanwege de sounds. de stukjes zijn namelijk puur improvisatie.

de link:http://soundclick.com/share?songid=8124708

groeten Pasqual.

glennshred
21 september 2009, 23:41
Ik heb de rp1 vroeger ook ooit nog gehad, toen ik hem voor de éérste
keer uitprobeerde had ik zoiets van waaauw prachtige geluiden daaruit.
Toen ik hem voor de 2de keer gebruikte vond ik de sound toch wel hetzelfde
klinken, wat ik ook deed diezelfde ellendige soundscape bleef maar
terugkomen, ik hoorde constant diezelfde laag terug over men gitaar alsof
die men natuurlijke gitaarklank wegduwde, conclusie hij simuleert teveel
i.p.v de natuurlijke klank naar voren te brengen van de gitaar..

Ik moet zeggen dat jouw stukjes wel goed klonken en als hij goed voor jou
is des te beter, maar ik waarschuw je het kan de andere keren mss
tegenslagen.

Ik had daarachter (lange tijd daarna) de rp6 gekocht, dat was nou een droom
niet perfect maar kwam teminste een natuurlijkere klank uit, heb hem nog
altijd thuis liggen hier, nooit verkocht jaren niet meer gebruikt :)

Divine
22 september 2009, 11:15
Ik vind het wel goed klinken. Mooi gespeeld ook!

pasqual
22 september 2009, 18:26
bedankt voor de bijval heren.
@divine: dank u, je kan me erger beledigen;)
@Glennshred: er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in wat je zegt. ik heb 'm ook eens ff in de oefenruimte uitgeprobeerd op de zanginstallatie en dat is al een stuk minder en dan zijn de effecten al snel te veel. ook op mijn buizenamp is het geen partij voor de ordinaire stompboxjes. maar voor thuis daarintegen vind ik het wel een uitkomst. vooral ook het stereo uitgangssignaal is erg mooi om zelf op te nemen. ook zijn veel geluiden die er al fabrieksmatig inzitten verkeerd ingesteld naar mijn mening: te veel midden tonen.

groeten Pasqual.

HvV
22 september 2009, 19:21
Best geinig. Dat tweede stuk, effect, klinkt best goed. Lekker bluesy. En dat voor een 17 jaar oud bakkie.