PDA

View Full Version : AC-3 optimaal gebruik



toneblo
21 september 2009, 20:11
Wie van de heren kan mij een beetje opweg helpen met het optimaal benutten van dit pedaal, Boss AC-3 ( acoustic simulator )

Het zit mij wat tegen met een zo goed als benadering van de akoustische sound.
Wat ik wil: strat=>pedaal=>amp en dan een mooie volle klank.
Waar ik mij ook een beetje aan stoor is de overheersende hiss die eruit komt als hij in gebruik geschakeld wordt.

Ik gebruik meestal de line out uitgang en niet die voor de amp want die klinkt mij niet akoustisch genoeg.

Je hoort wel eens collega's een zeer realistisch akoustisch geluid uit hun strat halen, daar was ik ook naar op zoek...

Wie heeft ideeen?!

Nitefly7
21 september 2009, 20:37
goed clean kanaal, waar je vooral de mid-frequenties kan bijregelen..

beste akoestische geluid krijg je m.i. met zgn. piezo-zadeltjes voor je tremolo/vibrato-brug..dan gebruik je in feite echt 't soort pickup dat akoestische gitaren gebruiken..

zelf heb ik een 2tal gitaren met piezo's, maar ook een Frankenstrat met japanse Fender (kopie?) elementen; ook uit die strat krijg ik 'n aardig clean/akoestisch geluid..


Wie van de heren kan mij een beetje opweg helpen met het optimaal benutten van dit pedaal, Boss AC-3 ( acoustic simulator )

Het zit mij wat tegen met een zo goed als benadering van de akoustische sound.
Wat ik wil: strat=>pedaal=>amp en dan een mooie volle klank.
Waar ik mij ook een beetje aan stoor is de overheersende hiss die eruit komt als hij in gebruik geschakeld wordt.

Ik gebruik meestal de line out uitgang en niet die voor de amp want die klinkt mij niet akoustisch genoeg.

Je hoort wel eens collega's een zeer realistisch akoustisch geluid uit hun strat halen, daar was ik ook naar op zoek...

Wie heeft ideeen?!

toneblo
21 september 2009, 21:04
Die piezo moet er extra op aangebracht worden dus...hmmm ik weet niet of ik dat wil.
Toch dank voor suggestie!