PDA

View Full Version : Landola DE 85 lefty



Aye
21 september 2009, 18:37
Hey,

Ik heb een Landola gitaar gevonden op kapaza waar ik eigenlijk zeer geintresseerd ben.

Vooral door het feit dat ik links ben en dus moeilijk linkse gitaren vind.

http://www.kapaza.be/detail/20676232/

Maar ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden en of iemand enige ervaring met heeft met landola ? Wat hij daar allemaal zegt klopt dat zo ongeveer, want ikzelf vind maar weinig terug over landola.

Hij verkoopt hem nu ook voor een pak minder omdat hij op een onverwachtse vakantie gaat. Wat deze gitaar nog aantrekkelijker maakt.


Merci,

Plant
21 september 2009, 21:00
Allereerst: de gitaar op de foto is niet linkshandig, dus niet de gitaar waar het over gaat!

Landola is Fins en verder voor zover ik erover gelezen heb kwalitatief best redelijk. Ervaring heb ik er dus niet mee. Maar ik wou het eerste maar even gemeld hebben.
Het klinkt alleen een beetje..... mjàààh... mompel.
Onverwachts :???: op vakantie ... snel even goedkoop verkopen (lees: met de Noorderzon vertrekken)... ik zou er maar geen aandacht aan besteden.

peter_heijnen
22 september 2009, 07:59
Er staat toch helemaal niets over vakantie in die ad?

Aye
22 september 2009, 09:00
Nee, inderdaad staat er niets over zijn vakantie. Maar ik heb zelf contact met hem en hij gat mij die uitleg, als de gitaar verkocht geraakt hij had wat zakgeld voor de zijn onverwachtse vakantie zo luidde het.

Over de foto's weet ik en ik hem gevraagd of hij er kon doorsturen ik hoop deze vandaag of morgen nog te verkrijgen.

Grtz

axmaster
22 september 2009, 09:30
Ik heb een aantal jaren een Landola gehad. Het was een hele fijne gitaar voor weinig geld. Ik kom ze tegenwoordig ook niet zo vaak meer tegen, het lijkt wel of de importeur minder actief is.

Ik heb de Landola uiteindelijk verkocht omdat ik de hals iets te smal vond (43 mm) en ik er bijna niet meer op speelde. Maar het was een prima gitaar.

De jongen aan wie ik hem verkocht heb kwam eigenlijk voor een andere gitaar die ik te koop had, en probeerde ook de Landola (die toen nog niet te koop stond). Na een maandje belde hij me op om te vragen of hij de Landola kon kopen. Hij had in de tussentijd veel gitaren geprobeerd, maar kon het geluid van de Landola (een OJ-80) niet uit zijn hoofd krijgen. Ik bedoel maar.....

Maar zoals altijd, eerst spelen, dan kopen!

Groet, Peter

axmaster
22 september 2009, 09:39
ps. Ik heb nog even die advertentie bekeken. Dat verhaal van handwerk naar machinaal bandwerk kan ik niet plaatsen. Dat lijkt me een verkooppraatje. Landola is altijd al een 'fabriek' geweest.

En als deze adverteerder €1200 voor deze gitaar heeft betaald (nieuwprijs), dan is hij goed opgelicht. Volgens de prijslijst op de Landola site kost een D85 nieuw €795. Dan komt er nog iets bij voor de electronica, maar € 1200 nieuw...

In dit geval zeker eerst spelen, afdingen, en dan pas kopen!

Aye
22 september 2009, 18:04
Ik heb ondertussen foto's, hier zijn link.

http://s101.photobucket.com/albums/m68/soulwobby/

Waarschijnlijk kan ik hem morgen al uitproberen en dan zal ik zien.
Btw, waar heb jij nog een webshop gevonden waar een D85 op staat ?
Enkel de webshop van landola zelf heb ik gevonden, daar stond die niet op... en nog een UK site waar enkel maar 1 landola gitaar op stond uit de J-serie geloof ik.

grtz

Plant
22 september 2009, 22:14
ps. Ik heb nog even die advertentie bekeken. Dat verhaal van handwerk naar machinaal bandwerk kan ik niet plaatsen. Dat lijkt me een verkooppraatje. Landola is altijd al een 'fabriek' geweest.

En als deze adverteerder €1200 voor deze gitaar heeft betaald (nieuwprijs), dan is hij goed opgelicht. Volgens de prijslijst op de Landola site kost een D85 nieuw €795. Dan komt er nog iets bij voor de electronica, maar € 1200 nieuw...

In dit geval zeker eerst spelen, afdingen, en dan pas kopen!

Ik vind dit op een site over Landola serienrs:

Since 1996, each Landola guitar has featured a serial number that pinpoints the year and the month when the guitar was manufactured. Reading left to right, the first two digits represent the year and the second pair of digits represents the month. The rest of the digits are factory specified i.e. year - month - serial

Het serial number uit de advertentie is 010513899
Dus de gitaar is van mei 2001 en nu ruim 8 jaar oud.

De Euro stamt toch pas van januari 2002? Hij kan natuurlijk daarna pas verkocht zijn.
Probeer dus te achterhalen wanneer hij de gitaar gekocht heeft en wat hij er echt voor betaald heeft. Mss. praat hij zich klem.

Aye
22 september 2009, 22:51
Het is waar wat je zegt.

Dat was de eerste dingen dat ik hem vroeg. Wanneer en waar hij deze gitaar heeft gehaald. Hij vertelde mij dat hij die in 2002 (dus wanneer de euro er was) gekocht heeft in bebop gent. Ik heb gezocht naar die winkel maar is helaas failliet gegaan.

EDIT: Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij het testen van akoestische gitaren ?