PDA

View Full Version : Nummers maken



Kay-hogenkamp
21 september 2009, 12:35
Eay,

Ik speel nu 3 jaar gitaar en ik wou nu eigenlijk mijn eigen songs gaan maken.
Ook omdat ik pas geleden een band heb opgericht.
Zijn daar ook misschien handige en makkelijke progamma's voor om te gebruiken?
Bijvoorbeeld je kan je eigen geluid maken en dat je dan tab kan uitprinten of kan zien?
En als die bestaan heeft iemand dan een download-link???

:strat::strat::strat:

schizo910
21 september 2009, 13:17
Je wilt eigen nummers maken? Of wil je een programma of link die eigen nummers voor je maakt?
Je eigen geluid maken en dan als tab uit printen? Tabs van geluid? Ik niet snap je vraag niet...

:?:

skabouter
21 september 2009, 13:33
ik denk dat hij zoiets bedoeld als "guitar Pro tab" ofzo iets...ik ken dat programma eigenlijk niet, maar je kan daarin componeren, en zowel in tab als noten uitprinten. ook kan je dan partijen stapelen en af laten spelen, zodat je hele nummers kan arrangeren....

zoek hier maar even naar, het is mss iets voor jou, een jongen uit mn klas gebruikt het...

Verder kan je met ieder willekeurig opname programma natuurlijk ook je partijen opnemen, en er zitten soms ook arrangeer editors bij! Meestal is dat midi?

Probeer ook Sybelius! Hele handig programma, wel wat lastig in het begin, maar daar zijn manuals voor!

Fenderwim
21 september 2009, 17:00
Volgens mij is de vraag van een audio opname naar midi zodat je tabs kan maken of notenschrift.

Je moet je realiseren dat dit niet eenvoudig is, dus je hebt een goed software pakket nodig. Is er niet gratis.

Dit kan met Vari audio in Cubase 5.

Andersom is echter heel makkelijk.

Speel met een midicontroller een midi file in een recording programma (DAW) en kies je geluid met een VSTi.
Of je programmeer midi gewoon met de hand. Is vrij makkelijk.

Je kan ook een midi pickup op je gitaar zetten, maar dan wordt het ook duur.

Groeten

Wim

Harald
21 september 2009, 17:09
Songwriting doe je gewoon met je gitaar op schoot, of achter de piano... en als je het met een band wilt uitwerken kun je de baslijnen en drumpartijen gewoon aan je drummer en bassist overlaten. Behalve als je echt heel vast omlijnde ideën hebt wat ze zouden moeten spelen. Dan moet je een arrangement uitwerken. Maar met tab kan een drummer natuurlijk niets. En een zanger of zangerers, of een toetsenist ook niet.

Voor het arrangeren zou je idd. een prog als guitar pro goed kunnen gebruiken.

Harald
21 september 2009, 17:12
Een echt goede song blijft overeind als je het met 1 gitaar of een piano en zang uitvoert. Ik zou, als je wilt dat je bandleden thuis iets voorbereiden, gewoon een opname maken, en die van te voren doormailen, evt. met stijlindicatie. De kans is heel groot dat je drummer een betere drumpartij verzint dan jij. Als dat niet zo is ben je of geniaal, of heb je een betere drummer nodig. En hetzelfde geldt in iets mindere mate (aangezien dat dichter bij gitaar ligt) voor de baslijnen en piano.

Kay-hogenkamp
21 september 2009, 17:42
Zoals iemand al reageerde dat een progamma gewoon een liedje voor me kan maken in die grene wat ik wil,
Kan dat?

kenx
21 september 2009, 18:32
Hahaha :seriousf:

Songwriting noemt men dat dan... Leuk als een programma'tje een heel liedje kan schrijven voor je, en destemeer als het nog eens een hit blijkt te zijn:seriousf: