PDA

View Full Version : Bassman + Les Paul Welke distortion/Fuzz?



no code
21 september 2009, 11:15
Situatie schets:

- Fender Bassman Reissue
- Gibson Les Paul Studio
- Gibson Firebird

Gebruik nu:

- Diamond J-Drive
- Boss Blues driver

Toch krijg ik hier niet het geluid mee dat ik zoek. De J-drive is fijn, maar niet dik genoeg. De Bluesdriver sound werkt niet lekker icm mijn Bassman. De combinatie van die 2 is ook niet lekker.

Ik ben op zoek naar een sound a la Queens of the stone age en/ of Pearl Jam's Mike McCready.

Wat zijn jullie ervaringen met distortions, drives en fuzzen over de Bassman. Welke muziek speel je en wat gebruik je daarvoor.

Help me please! :???:

marc_o
21 september 2009, 11:27
Ha, mooie combi!!

Wil 'm ook graag kopen, die bassman.

Probeer zeker eens een Barber Directdrive, een in mijn ogen goede dikke overdrive die een heel stuk dikker is dan de pedalen die je nu gebruikt.
Kijk ook eens naar de Radial Bones London distortion, zeer goed en ook erg bruikbaar live omdat ie 2 verschillende outputlevels heeft voor je solomomenten.
Crowter Hotcake, vette drive die in een vuige dikke Fuzz kan veranderen, Josh Homme gaat jou bellen als ie het hoort.
Een RR FatDrive is ook een must.

Shaggy
23 september 2009, 07:52
Gebruik zelf o.a. fuzzface jh1, bb xotic, big d en een rc booster over een blues deville 410 (vergelijkbaar met de bassman) en klinkt fan-tas-tisch. Slikt peNdalen erg goed, denk dus dat hetzelfde opgaat voor de bassman.

fredv
24 september 2009, 22:42
Volgens mij moet je em gewoon op 10 zetten, zonder pedaal. Athans: dat was mijn indruk toen ik op een ORIGINELE Bassman uit 1959 speelde: zonder pedaal de vetste sound die je kunt bedenken: deed me direct denken aan de bands die jij noemt.

Ibanez666
24 september 2009, 23:23
MI Audio Blues Pro

Shaggy
25 september 2009, 00:26
Een tweed-like breakup en alnico speakers. Als je dikker wil kun je kijken naar een pedaal met midhump of eq waar je mids en bottom kan bijdraaien. Ik denk jij helemaal blij gaat worden van de maxon rod 880.