PDA

View Full Version : Welke Yamaha Pacifica voor een beginner?



Margreetje
20 september 2009, 19:14
Hoi Hoi,

Ik wil (eindelijk) beginnen met gitaar spelen. Al jaren van plan maar het is er nooit van gekomen. Heb nu eindelijk de knoop door gehakt ;)

Nu heb ik de afgelopen weken heelveel info gezocht op internet voor een goede elektrische gitaar (en versterker) voor een beginner. Ik wil niet zoon super goedkoop ding maar ook niet het duurste van het duurste. Ik ben uitgekomen op een Yamaha Pacifica. Maar welke is nu beter voor een beginner de 012 of de 112??

Oja voor de versterker zat ik te denken aan de VOX VT15 Valvetronix.


Groetjes,
Margreet

Sinner1980
20 september 2009, 19:16
Hey Margreetje, zo'n Vox is in ieder geval een goed plan en een Pacifica is ook niets mis mee. Ik zou in ieder geval de duurste vd twee nemen, zit je altijd goed

signsofzodiac
20 september 2009, 19:49
Zou de 112 aanbevelen. Kijk ook eens naar de RGX-serie. In elk geval als beginnersgitaar geen miskopen die yamaha's, heb jaren met plezier mijn rgx112 bespeeld en het blijft ook nu nog een prettige nek!

Misschien tweedehands nog eens kijken naar de 4- en 6-serie!

Plant
20 september 2009, 20:35
Ik heb ook een Pacifica 112 gehad :crazyhappy: . Die kocht ik 15 (!) jaar geleden toen het model net op de markt kwam. Zo oud is dat succesnummer dus al (en ja, ik ben dus ook oud :(). Daarna ben ik overgestapt op een Pacifica Telecaster model.

De 112 is echt een goeie gitaar. Bij gebruik van de (vintage) tremolo hendel ontstemt ze helaas wel redelijk snel maar dat is gezien het type tremolo en de prijsklasse niet verwonderlijk.
Als je dit niet of spaarzaam gebruikt is er niets aan de hand. Prima gitaar!

Margreetje
23 september 2009, 21:36
Oke het wordt dus een 112 ;)

Maar nu zit ik te twijfelen tussen de oude serie en de nieuwere 112 V serie. Wat is er nu eigenlijk precies anders aan die nieuwere? Kwa prijs scheeldt het 20 euro zoon beetje....


http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Yamaha-Pacifica-112-RW-RM-Red-Metallic/art-GIT0000676-004


http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Yamaha-Pacifica-112-V-RBR-Rasberry-Red/art-GIT0011013-000




THANX!

Rooker
23 september 2009, 21:48
Zo te zien bij de specs lijkt het mij dat de duurdere betere elementen heeft. Bij de voordeligere staat er niets bij en bij de duurdere staat dat de gitaar voorzien is van alnico's. Dit zijn vaak de wat betere pickups. Dus als je het prijsverschil niet te groot vind zou ik voor de duurdere gaan. Heb je waarschijnlijk een iets volwassener geluid. Moet erbij zeggen dat je dit als beginner waarschijnlijk niet gaat horen, maar ben je wat gevordert ga je vaak die verschillen wel horen.:hippie:
Succes bij je keus,

rocker_71
24 september 2009, 12:44
Zijn allebei goed gitaartjes.





Geen antwoord op je vraag, maar de London City Spitfire is ook uitstekend en net zo duur.

lindstrom
24 september 2009, 13:08
pacifica's zijn echt goede starters gitaren, degelijke dingen voor het geld.

zelf wil ik altijd deze nog een keer hebben.

http://www.saunalahti.fi/laxu/pics/yamaha_pacifica_812wx-01.jpg

Egbertuss
24 september 2009, 13:27
De Yamaha Pacifica is absoluut geen slechte gitaar, ik zou persoonlijk voor de 112 V gaan; klinkt goed en speelt fijn.

snaarplukker
24 september 2009, 14:15
Zo te zien bij de specs lijkt het mij dat de duurdere betere elementen heeft. Bij de voordeligere staat er niets bij en bij de duurdere staat dat de gitaar voorzien is van alnico's. Dit zijn vaak de wat betere pickups. Dus als je het prijsverschil niet te groot vind zou ik voor de duurdere gaan. Heb je waarschijnlijk een iets volwassener geluid. Moet erbij zeggen dat je dit als beginner waarschijnlijk niet gaat horen, maar ben je wat gevordert ga je vaak die verschillen wel horen.:hippie:
Succes bij je keus,
Plus de duurdere heeft aan de achterkant een extra afdekplaatje.;)

Plant
24 september 2009, 15:26
Plus de duurdere heeft aan de achterkant een extra afdekplaatje.;)

Klopt. Anders kun je niet bij volume en toonknoppen komen als die ooit vervangen moeten worden o.i.d. Bij de goedkopere zit alles op de slagplaat en kun je voor reparatie of vervangen van onderdelen overal bij als je alleen de slagplaat losneemt.

Persoonlijk vind ik die kleinere slagplaat met alleen de 2 voorste elementen erin wel mooier dan de grote slagplaat met alles erop.
Liefst zou ik helemaal geen plastic slagplaat hebben en alle elementen en knoppen mooi in het hout, maar goed ...

De Pacifica 112 die ik ooit had was uiterlijk duidelijk de RW versie (goedkopere), alleen dan naturel afgewerkt, je zag dus gewoon het hout. Maar mooi rood is zeker niet lelijk!
Voldoet prima, hoewel ik het brugelement vervangen heb gehad door een DiMarzio Dual Sound element. Als de elementen op die duurdere echt beter zijn zou ik die 2 tientjes extra investeren.