PDA

View Full Version : Marshall Mode Four



Vilow
20 september 2009, 18:31
Mederockers,

Ik kan een marshall mode four overkopen voor 550,- , nu lees ik dat marshall deze top niet meer in productie heeft?! heeft iemand ervaring met deze amp? Hij wordt gebruikt voor het cleane werk tot zware metal.

Graag hoor ik jullie ervaring en/of kennis van deze amp!!

Misery Signals
20 september 2009, 18:37
Veel watts, solid state, matige clean en distortion. Koop van dat geld een Bugera, een Fame,...

MS

the sure thing
20 september 2009, 19:28
Ha Vilow,

EUR 550,- voor head EN bijbehorende cab? Dat is op zich wel een redelijke prijs! Als je niet zo om buizen geeft, is het een OK tranistorversterker.

Als de prijs alleen voor de head is, dan is dat te duur.

kenx
20 september 2009, 19:43
Ha Vilow,

EUR 550,- voor head EN bijbehorende cab? Dat is op zich wel een redelijke prijs! Als je niet zo om buizen geeft, is het een OK tranistorversterker.

Als de prijs alleen voor de head is, dan is dat te duur.

Inderdaad, helemaal waar.

Rinze
20 september 2009, 20:10
Die dingen zijn niks meer waard he, terwijl ze bij introductie echt wel duur waren.. Net als de Line 6 HD 147, die zie je ook al voor een paar honderd euro te koop. Je zult zo'n ding maar voor meer dan 1000 euro gekocht hebben. Dan zijn buizenbakken toch een stuk prijsvaster.

Ik heb begrepen dat de Mode Four net als een hoop andere hybride versterkers op hoog volume nogal schel wordt.

AART
20 september 2009, 20:53
Die dingen zijn niks meer waard he, terwijl ze bij introductie echt wel duur waren.. Net als de Line 6 HD 147, die zie je ook al voor een paar honderd euro te koop. Je zult zo'n ding maar voor meer dan 1000 euro gekocht hebben. Dan zijn buizenbakken toch een stuk prijsvaster.

Ik heb begrepen dat de Mode Four net als een hoop andere hybride versterkers op hoog volume nogal schel wordt.

Dat is inderdaad een hoop depriciatie zeg..

Hoe klinken ze eigenlijk? Ik ken ze verder niet qua sound. Is het een soort Valvestate sound of toch iets heel anders?

VanMeekeren
20 september 2009, 22:03
Een Mode Four klinkt voor een transistor helemaal niet beroerd. Je hebt legio mogelijkheden qua sound. Al is hij wel zwaar Metal gevoiced; een lekkere JCM800 sound kun je wel vergeten. Clean is ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb een tijdje zo'n ding gehad. Ik vond de afwerking nogal matig en de stevigheid ook ondermaats. De pots waren allen licht en de 'matrix'-knop durfde ik bijna niet aan te draaien, deze voelde alsof hij neigingen had eraf te vallen.

Het cabinet daarentegen is toch wel een heel aardige! Mocht ik ook nog weer eens een 4x12 nodig hebben, lijkt me dat toch wel een aardige kandidaat. In ieder geval komt hij eerder hier weer binnen dan een 1960A.

Maargoed. De versterker zelf is voor een transistor niet slecht, maar het geluid verveeld wel snel.

Van Meekeren

AART
20 september 2009, 22:15
Een Mode Four klinkt voor een transistor helemaal niet beroerd. Je hebt legio mogelijkheden qua sound. Al is hij wel zwaar Metal gevoiced; een lekkere JCM800 sound kun je wel vergeten. Clean is ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb een tijdje zo'n ding gehad. Ik vond de afwerking nogal matig en de stevigheid ook ondermaats. De pots waren allen licht en de 'matrix'-knop durfde ik bijna niet aan te draaien, deze voelde alsof hij neigingen had eraf te vallen.

Het cabinet daarentegen is toch wel een heel aardige! Mocht ik ook nog weer eens een 4x12 nodig hebben, lijkt me dat toch wel een aardige kandidaat. In ieder geval komt hij eerder hier weer binnen dan een 1960A.

Maargoed. De versterker zelf is voor een transistor niet slecht, maar het geluid verveeld wel snel.

Van Meekeren

Die cabs ken ik wel ja, die zijn inderdaad erg goed. Vind ik ook een stuk beter dan de standaard cabs. Ze kunnen beter overweg met de basdruk van sommige amps en ze leveren meer druk.

Mr.Bluesbreaker
20 september 2009, 23:00
Ik had vroeger een Valvetstate, 8240 model. Testte de toen 1200 (!) euro kostende MF head met bijbehorend cabinet als idee van upgrade : gewoon een gepimpte Valvestate. Ook voor 550 euro zou ik het nog niet doen: doe jezelf een lol en koop voor de helft van het geld een 8100 head, of een Valveking van Peavey, of wat dan ook.