PDA

View Full Version : (actief) Pedaal om te muten



dml
20 september 2009, 15:43
Omdat een Neutrik Silent jack niet altijd goed werkt, ben ik toch weer op zoek naar een mute-pedaal. Het is dus voor m'n piëzo-signaal, welke middels een DI rechtstreeks naar de PA gaat. Een passieve schakeling geeft ook meestal een knal en dus boze blikken vanaf de techneutenzijde. Het mag natuurlijk ook een AB-box zijn, als hij maar stil werkt. Welke merken/ types/ mogelijkheden zijn er zoal? O ja, graag een beetje compact.

Fuhgawz
20 september 2009, 16:03
Gewoon een tweedehands Boss TU-2 of Korg DT-10? Kun je meteen ook gebruiken om te stemmen! Of is dat soms te duur/groot voor jouw doeleinden?

dml
20 september 2009, 18:41
Had ik ook al aan gedacht maar is me toch te groot. Aan de andere kant heb ik voor € 37,- ook zo'n Lego stemapparaat, ben ik in één keer klaar......
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_pt100.htm

FruscianteFan
20 september 2009, 18:48
Je kunt het aantal opties vergroten door bepaalde pedalen te nemen en die niet te voeden. Als ik bijvoorbeeld de stekker uit mijn EHX Holy Grail trek, is het een mute-pedaal.

dml
21 september 2009, 02:29
Een ledje dat, naar gelang de status, brandt of niet brandt, is altijd handig.

Chocola
21 september 2009, 09:29
Waarom maak je dat niet gewoon zelf? Kost je misschien een tientje ofzo... 10 minuutjes solderen en voila :p.

kenx
21 september 2009, 16:58
Waarom maak je dat niet gewoon zelf? Kost je misschien een tientje ofzo... 10 minuutjes solderen en voila :p.

Eigenlijk ben ik die reacties kotsbeu! Als een TS vraagt om een betaalbare oplossing, kant en klaar. Dan ga je er toch gewoon van uit dat 'ie het niet zelf:

1. wil bouwen
2. kan bouwen
3. de tijd er niet voor heeft

Alsjeblieft zeg. Die reacties zijn nogal simpel hoor...:makeup:
Niet iedereen is even handig met een soldeerbout, of heeft de tijd er niet voor:???:

Hallie
22 september 2009, 00:19
Gewoon een tweedehands Boss TU-2 of Korg DT-10? Kun je meteen ook gebruiken om te stemmen! Of is dat soms te duur/groot voor jouw doeleinden?

+1

ik gebruiks ze ook om te stemmen ( logisch) en om te muten.

je kan er gif op in nemen dat zo'n lego bak

a. niet goed en accuraat stemt.
b. 't voor elkaar krijgt te ruisen als ie geactiveerd is.
c. dat je 'm kapot trapt.

Chocola
22 september 2009, 00:27
Eigenlijk ben ik die reacties kotsbeu! Als een TS vraagt om een betaalbare oplossing, kant en klaar. Dan ga je er toch gewoon van uit dat 'ie het niet zelf:

1. wil bouwen
2. kan bouwen
3. de tijd er niet voor heeft

Alsjeblieft zeg. Die reacties zijn nogal simpel hoor...:makeup:
Niet iedereen is even handig met een soldeerbout, of heeft de tijd er niet voor:???:

Waar lees jij "betaalbare optie"? Waar lees jij "kant en klaar"?

Leer eens lezen man. Hij kan het wellicht wel bedoelen, maar het staat er niet. Hij vraagt om mogelijkheden, ik geef hem een mogelijkheid, that is all. TS heeft maar twee eisen genoemd, namelijk de functie en het formaat.

Ik wordt juist kotsziek van het soort reactie dat jij geeft. Iemand lekker woorden in de mond leggen ;).

FruscianteFan
22 september 2009, 09:00
Korg DT-10 zou ik niet puur als mute-pedaal nemen omdat sommigen (waaronder ik) er een hebben die best kan brommen. En ik ben er inmiddels achter dat de mijne dat alleen doet wanneer zowel het groene als minstens één rood ledje brandt.

dml
22 september 2009, 20:20
Waarom maak je dat niet gewoon zelf? Kost je misschien een tientje ofzo... 10 minuutjes solderen en voila :p.

10 euro en 10 minuutjes betwijfel ik, bij een actief schakelend pedaal. Maar wellicht weet jij waar ik een schema kan vinden? En er zal dan wel een relais in moeten, weet jij welke?

j3r03n
22 september 2009, 20:46
Klopt! De mute van de DT-10 'lekt' in sommige gevallen en ook bij mij is dat alleen als het groene ledje aan is. Niet echt te gebruiken als volledige mute dus. Overigens is het als stemapparaat niet storend.

the sure thing
22 september 2009, 21:26
je kan er gif op in nemen dat zo'n lego bak

a. niet goed en accuraat stemt.
b. 't voor elkaar krijgt te ruisen als ie geactiveerd is.
c. dat je 'm kapot trapt.

Haha! Bijna goed. Het moet zijn:

je kan er gif op in nemen dat zo'n lego bak

a. niet goed en accuraat stemt, hij OOK NOG
b. 't voor elkaar krijgt te ruisen als ie geactiveerd is EN DAAROM HET LOGISCH IS
c. dat je 'm kapot trapt. :)

Anyway: ik ga donderdag de Korg Pitchblack ophalen: ik hoop dat ie niet lekt en bromt!

kenx
22 september 2009, 21:43
Kijk ook gewoon eens naar die pedaltuner van Fender. Volledig geruisloos.

Nitefly7
22 september 2009, 23:35
Haha! Bijna goed. Het moet zijn:

je kan er gif op in nemen dat zo'n lego bak

a. niet goed en accuraat stemt, hij OOK NOG
b. 't voor elkaar krijgt te ruisen als ie geactiveerd is EN DAAROM HET LOGISCH IS
c. dat je 'm kapot trapt. :)

Anyway: ik ga donderdag de Korg Pitchblack ophalen: ik hoop dat ie niet lekt en bromt!

mijn Pitchblack is een te gek apparaat, en zeker geschikt als mute-pedaal..!

pannekoek
22 september 2009, 23:46
of neem een boss ns-2

de boss noisesupressor, er zit een noisesupressor/reduction mode op en een mute mode. ik gebruik de mute mode regelmatig als ik van gitaar moet wisselen tijdens optredens:

http://www.promusicaustralia.com/guitar/BOSSImages/ns2.jpg



hij is niet echt duur

Sinner
23 september 2009, 09:33
of neem een boss ns-2

de boss noisesupressor, er zit een noisesupressor/reduction mode op en een mute mode. ik gebruik de mute mode regelmatig als ik van gitaar moet wisselen tijdens optredens:

http://www.promusicaustralia.com/guitar/BOSSImages/ns2.jpg



hij is niet echt duur

Klopt! Ik doe hetzelfde. Werkt echt heel goed als mute pedaal.

Liquid_Metal
24 september 2009, 13:53
10 euro en 10 minuutjes betwijfel ik, bij een actief schakelend pedaal. Maar wellicht weet jij waar ik een schema kan vinden? En er zal dan wel een relais in moeten, weet jij welke?

Als je het zelf zou maken, is het dan niet zo dat je een 2PDT switch neemt waarbij je de ene kant doorverbindt (true bypass dus) en de andere kant gewoon niet verbindt. Normaal zit daar je effect, maar als er niets zit gaat er ook geen signaal doorheen, dus lijkt me een prima killswitch. Dan ben je inderdaad voor minder dan 10 euro klaar.

the sure thing
24 september 2009, 13:59
Als je het zelf zou maken, is het dan niet zo dat je een 2PDT switch neemt waarbij je de ene kant doorverbindt (true bypass dus) en de andere kant gewoon niet verbindt. Normaal zit daar je effect, maar als er niets zit gaat er ook geen signaal doorheen, dus lijkt me een prima killswitch. Dan ben je inderdaad voor minder dan 10 euro klaar.Yep. Ik heb hier jaren mee gewerkt. Het fijne is dat je de switch op een plek in de pedalboard kan bouwen waar je makkelijk bij kan en neemt veel minder ruimte in dan welk pedaaltje dan ook!

dml
24 september 2009, 16:48
Kenx heeft blijkbaar gelijk, er wordt niet goed gelezen, lees mijn startpost nog eens.

pannekoek
24 september 2009, 16:52
of neem een boss ns-2

de boss noisesupressor, er zit een noisesupressor/reduction mode op en een mute mode. ik gebruik de mute mode regelmatig als ik van gitaar moet wisselen tijdens optredens:

http://www.promusicaustralia.com/guitar/BOSSImages/ns2.jpg



hij is niet echt duur

dan quote ik mezelf nog maar een x, DE oplossing voor jouw.hij is gemaakt voor dit doeleinde, makkelijk te verkrijgen, goedkoop, kwaliteit, compact, wat wil je nog meer?