PDA

View Full Version : ruis is ax7 buis



Einzeln
20 september 2009, 12:17
Vervanging voor ruisende ax7 buis in buisenpedaal. Wil een tikkie minder gain en geen ruis. Wat is wijsheid want googlen helpt me steeds verder weg van een keuze.

nico verduin
20 september 2009, 12:19
Vervanging voor ruisende ax7 buis in buisenpedaal. Wil een tikkie minder gain en geen ruis. Wat is wijsheid want googlen helpt me steeds verder weg van een keuze.'t is maar de vraag of de ruis door de buis komt........

Rinze
20 september 2009, 12:25
Is idd de vraag, waarom denk je dat het door de buis komt?

Ik zou zelf denk ik eens wat leuke buisjes van goede kwaliteit bestellen en gaan experimenteren. Voor minder gain zou je een 12at7 kunnen nemen, mocht de ruis wel uit de buis komen dan vervangen door een van extra kwaliteit, die worden vaak aanbevoelen voor de V1 positie van een versterker. Verder is het maar net wat je bevalt. Ik heb zelf altijd een voorraadje van verschillende voorversterkerbuisjes liggen, als er dan een nieuw buizenapparaat binnenkomt kan ik lekker even klooien en kijken wat dat doet. Met versterkers is het geluidsbeeld op die manier eigenlijk altijd te verbeteren of om te buigen in de richting van wat je zoekt.

Om wat voor pedaal gaat het?

guitaraddict
20 september 2009, 13:29
Probeer eens b.v. een Jan Philips 5751 buis nog goed verkrijgbaar . Klinkt ook veel dikker dan bv een nieuwere buis imho.

Dirtypool
21 september 2009, 02:08
5751, heb ik ook gedaan met mn SD, Lex mailde me nog waar ik ze vandaan had want een klant van hem wilde ruis reducern?
Jij toevallig?

Midwolda
21 september 2009, 06:28
Onlangs de Sovtek 12ax7wa in m'n Blackstar HT-dist vervangen voor een Groove Tubes 12at7.
Ik vond het geluid namelijk te vet, te donker, te zwaar, te beperkt.
De 12at geeft minder gain: ipv op 8 uur staat die nu tussen 11 en 1 uur wat voor mij meer mogelijkheden geeft.
Ook heb ik de toonregelaars veel meer in de middenpositie staan, kan daar dus ook meer kanten mee op.

Groove Tubes is nogal (te) duur maar het was de enige die de shop had liggen en ik wilde niet met lege handen naar huis.
Kijk anders ook even bij ToneFactory (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=1_2_184&products_id=1019) of zo, genoeg te krijgen.

Einzeln
21 september 2009, 11:25
5751, heb ik ook gedaan met mn SD, Lex mailde me nog waar ik ze vandaan had want een klant van hem wilde ruis reducern?
Jij toevallig?

Kloppend. In het 1e kwart van kanaal 1 dus echt lage gain en veel volume dan ruist ie. Daarvoorbij is het over. Dus dacht ik aan 12at7. Kan ie wat verder open. Zo'n 5751 is bijna 3 keer zo duur. 12at7 heb ik ook eens gedaan in Hotbox en werkte erg goed, vandaar.

Dirtypool
21 september 2009, 18:17
Kost 2 tientjes en als t goed is hoef je dan voorlopig niet meer.
Ik ben errug tevreden nu..

Einzeln
21 september 2009, 20:05
Kost 2 tientjes en als t goed is hoef je dan voorlopig niet meer.
Ik ben errug tevreden nu..

Welk merk en waar?????????

Dirtypool
22 september 2009, 00:22
General Electrix volgens mij en ik bestelde bij ArieJan van FNS die ze gelijk naar Lex stuurde waar mijn pedaal toch al was voor update. :-) mail@marble-amps.com

Einzeln
22 september 2009, 10:01
Hier heb ik een Sovtek voor € 8,20(excl btw). Slecht idee Sovtek?
http://www.ae-europe.nl/Buizenlijst.htm

Dirtypool
23 september 2009, 01:23
Geen idee, ik heb ArieJan gevraagd om de stilste en meest betrouwbaar.
Kwam deze uit de bus.
Stuur hem eens een mail, mss is die Sovtek wel ok.